۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۹۸۹۹

تحلیل هفته

تحلیل هفته
در تحلیل اخبار این هفته به مسائل پیرامون درگذشت مهسا امینی، سفر آیت الله رئیسی به سمرقند و نیویورک، عضویت در پیمان شانگهای و اغتشاشات اخیر پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیاده روی اربعین حسینی، پس از حضور پرشور مردم از سراسر جهان با حضور بیش از بیست میلیون زائر عاشق و دلباخته اباعبدالله، بار دیگر نشان دادند که پای آرمان‌های اسلام ایستاده‌اند. فضای اربعین به‌قدری حائز اهمیت شده بود که تمام رسانه‌های جهانی نیز نگاه خود را به این پدیده جهانی معطوف ساخته بودند. البته رسانه‌های معاند نیز نتوانستند حرص خود را از این حماسه جهانی پنهان کنند و تلاش کردند با ایجاد مشکلات و پوشش برخی کمبودها، پیاده روی اربعین را یک پروژه شکست خورده حکومتی معرفی کنند، اما بازتاب رسانه ای این حماسه عظیم در کنار وحدت و برادری امت ایران و عراق نقشه های شوم آنها در تضعیف و کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی اربعین را خنثی کرد.

 

تحلیل هفته

درگذشت مهسا امینی و بیدار شدن کرکس‌ها و کفتارها

مهسا امینی دختری است که این روزها نام او بر سر زبان‌ها افتاده است. او پس از دستگیری توسط نیروهای پلیس امنیت اخلاقی تهران، به مقر آن پلیس جهت شرکت در یک کلاس توجیهی برده شده بود؛ اما پیش از شروع کلاس، به علت حمله قلبی، سکته می‌کند و به‌سرعت توسط پلیس به نزدیک‌ترین بیمارستان تخصصی منتقل می‌شود؛ اما او به کما می‌رود و فوت می‌کند.

رسانه‌های لجن‌خوار سعودی، انگلیسی و آمریکایی که این روزها با حرص از واقعه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، به پمپاژ دروغ پرداخته بودند، تمام توجه خودشان را به موضوع مهسا امینی اختصاص دادند. آن‌ها با استفاده از تکنیک‌های جنگ روانی در حالی که بارها نشان داده‌اند که به‌هیچ وجه دلسوز مردم ایران نیستند و اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند، به دروغ‌سازی و پمپاژ دروغ پرداختند و فتنه جدیدی را به‌پا ساختند. آن‌ها در حالی مرگ مهسا امینی را قتل می‌خوانند که خودشان حتی حاضر به اعتراف درباره جنازه اره شده جمال خاشقچی یا مرگ هزاران سیاه‌پوست بیگناه در سال توسط دولت آمریکا نیستند.

در این میان آیت الله رئیسی نیز طی تماسی با خانواده مهسا امینی، مهسا را مانند دختر خود دانست و اعلام کرد که دستورات لازم برای پیگیری و روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه داده شده است. البته عقب نشینی خانواده مهسا امینی و همچنین خبر دستگیری دایی مهسا به دلیل همکاری با سرویس جاسوسی انگلستان در شکل دادن به این فضا قابل توجه است.

 

تحلیل هفته

عضویت رسمی و دائمی ایران در پیمان شانگهای/ وقتی تحریم‌های آمریکا دور حسابی می‌خورد

پس از سال‌ها، بالأخره ایران به‌طور رسمی به عضویت پیمان شانگهای درآمد. سازمان همکاری شانگهای کشورهای قدرتمندی مانند چین، هند و روسیه را در میان اعضای خود دارد که در این پیمان متعهد می‌شوند در زمینه‌های مختلف اعم از امنیتی، اقتصادی و سیاسی همکاری داشته باشند و بدون توجه به تحریم‌ها، همکاری کنند.

قابل توجه است که جمعیت و قدرت سیاسی تجمیع شده در این سازمان همکاری به‌قدری بالاست که می‌توان عضویت ایران در این پیمان را بی‌اثر کردن رسمی بخش قابل توجهی از تحریم‌های آمریکا دانست که به اذعان برخی از کارشناسان، تأثیر قابل توجهی نیز بر فرآیند مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا در قالب مذاکرات مجدد برجام خواهد داشت.

این اقدام دولت سیزدهم را باید به فال نیک گرفت که برخلاف دولت روحانی، بی توجه به غرب و تحریم ها تنها به دنبال فعالیت عاجل برای عبور از تحریم ها و اقدامات جایگزین برای حل مشکلات کشور است.

نیویورک؛ رویارویی رئیسی در خاک آمریکا با مزدورها/ وقتی آمریکا در خاک خودش تهدید می‌شود

بعد از بازگشت آیت الله رئیسی از اجلاسیه سازمان همکاری شانگهای که در شهر سمرقند برگزار شد، گزارشی از دستاوردهای سفر و برنامه‌های خود برای سفر به نیویورک را به رهبر انقلاب ارائه داد. آیت الله رئیسی چند روزی است برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاسیه سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است؛ این در حالی است که ضدانقلاب در ایام انتخابات برای تخریب وجهه دیپلماتیک آیت الله رئیسی نسبت‌های خلاف واقعی را به ایشان نسبت می‌دادند که از جمله آن‌ها این بود که ایشان زبان دنیا را بلد نیست یا اینکه به‌عنوان یک تروریست در دادگاه‌های بین المللی محاکمه خواهد شد و یا اینکه اصلاً به این علت حق ورود و حضور در کشورهای غربی را پیدا نخواهد کرد.

تعداد بازدید : 13

تمام این ادعاها با حضور آیت الله رئیسی در نیویورک باطل شدند و ایشان نه‌تنها نشان دادند که زبان دیپلماسی دنیا را بهتر از زبان بسیاری از افراد باند نیویورکی‌ها می‌داند، بلکه می‌تواند حتی ترفندهای رسانه‌ای دشمن را با همراه کردن افراد کاردانی مانند دکتر خانعلی زاده خنثی کند و با همراه بردن مستندسازان قوی مانند سیدعلی صدری‌نیا، توطئه‌های منافقین و شبکه‌های معاند را در قالب جهاد تبیین برای مردم روشن سازد؛ اما انتظار این است که همیشه از چنین افراد کاردانی برای اطلاع رسانی دقیق به مردم استفاده شود.

البته نشان دادن عکس حاج قاسم توسط آیت الله رئیسی در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌داد و تهدید صریح آمریکا به شکایت و رسیدگی و محاکمه آمران و عاملان این ترور نشان از شجاعت ایشان در بیان حق دارد. البته رسانه‌ها و روزنامه‌های اصلاح طلب چندان از این صحنه خوششان نیامد و با استفاده از تصاویر دیگر سعی کردند تنها خواسته‌های آیت الله رئیسی در این سخنرانی را، تسریع هرچه بیشتر روند مذاکرات نشان دهند.

 

تحلیل هفته

نکته قابل توجه دیگر دیدار آیت الله رئیسی با مکرون، رئیس جمهور فرانسه است. آیت الله رئیسی در این دیدار با معطل کردن عمدی مکرون، نشان داد که دیدار با سران کشورهای ظالم غربی که خسارات بسیاری برای ملت ایران داشته‌اند، چندان ذوق آور نیست و در این دیدار مکرون تلاش‌های بسیاری می‌کرد تا خشم، عصبانیت، ناراحتی و نفرت خود را پشت لبخندی مصنوعی مخفی کند.

شایعاتی درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب

هفته اخیر که رسانه‌های معاند در سوگ ملکه جوانمرگ شده‌شان، سیاه پوش شده بودند، اقدام به نشر شایعه‌ای مبنی بر وخیم بودن حال رهبر معظم انقلاب کردند. آن‌ها با استفاده از این فرصت به دنبال تحت الشعاع قرار دادن تلاش جریان حزب الله در رسانه‌ها برای تبیین جنایت‌های ملکه انگلستان در جهان بودند. البته هرچند سخنرانی ایستاده رهبر انقلاب بدون عصا و در مقابل جمعی از دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) تمام برنامه‌ها و نقشه‌های آن‌ها را نابود ساخت.

 

تحلیل هفته

ان شاءلله رهبر انقلاب پرچم انقلاب اسلامی را شخصاً به دست امام زمان می‌رسانند، در رکاب امام زمان(عج) خواهند جنگید و دوران ظهور را درک خواهد کرد. انقلاب اسلامی در طول عمر خود تهدیدات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مختلفی را تجربه کرد؛ بسیاری از کسانی که مدعی، طراح و نظریه پرداز دکترین‌های مختلف علیه ملت ایران بودند، یا الآن زیر خروارها خاک هستند و خوراک مار و مور شده‌اند و یا از ترس کیلو کیلو چربی می‌سوزاند و مدت‌هاست حتی رنگ خورشید را هم ندیده‌اند.

اغتشاشات در سراسر ایران/ مردم قم، قربانی لیدرهای غیربومی و آموزش دیده

روزهای اخیر برخی از چهره‌های خبری و رسانه‌ای تلاش کرده‌اند رهبری اغتشاشات را دست بگیرند. شهرهای مختلفی در ایران با حضور شبکه‌های قوی و آموزش دیده حضور دارند که می‌توانند در کمتر از چند دقیقه، یک خیابان را به‌طور کامل تخریب کنند. متأسفانه قم نیز از حضور این شبکه آموزش دیده آسیب‌های زیادی را به اموال عمومی تجربه کرد. هرچند اراذل و اوباش تعدادی از نیروهای انتظامی و امنیتی و مردم را با سلاح سرد مورد حمله قرار دادند و حتی به درختان، زنان محجبه و ... رحم نکردند.

تحلیل هفته

برخی رسانه‌ها نیز در استان قم تلاش کردند این اغتشاشات را اعتراضات مردمی بخوانند و در تحلیل‌های مستقیم و غیر مستقیم حوادث دو روز اخیر را به سطح اعتراضات مردمی تقلیل دهند. شواهد میدانی خبرنگار خبرگزاری رسا، از تلاش‌های گسترده شبکه‌های آشوب در چند روز اخیر و حجم تخریب اموال عمومی نشان می‌دهد که مردم عادی هیچ وقت چنین اقداماتی را نمی‌کنند. البته نکته قابل توجه این است که بسیاری از لیدرهای آشوبگر بومی منطقه نیستند و ضمن آموزش های ویژه از شهرهای دیگر برای ایجاد آشوب و خرابکاری آمده‌اند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات