۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۲۳۳
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

انقلاب به دنبال بسط شعار ایمان، اسلام و اندیشه الهی در کنار سیاست است

انقلاب به دنبال بسط شعار ایمان، اسلام و اندیشه الهی در کنار سیاست است
مازندران -حجت الاسلام قائمی گفت: انقلاب اسلامی به دنبال بسط شعار ایمان، اسلام و اندیشه الهی در کنار سیاست است و دشمنان همواره به دنبال جدایی عرفان و اخلاق از سیاست هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی(ره) با بیان این که امروز در مسیر تمدن سازی قرار داریم، گفت: مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کردند رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایرانی است.

وی افزود: برای حرکت در این مسیر، باید ثروت های اجتماعی شناخته شوند و بر اساس این شخصیت ها، الگوسازی های لازم اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام قائمی، علامه حسن زاده آملی را شخصیتی کم نظیر در جامعه علمی و حوزوی معرفی کرد و گفت: به همین دلیل به این تصمیم رسیدیم که در قالب یک همایش ملی، شخصیت ایشان را به جامعه مخاطب به عنوان یک الگو معرفی کنیم و بیش از آنچه که شناخته شده است، بشناسیم و بشناسانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که نظام سلطه به دنبال زمین گیر کردن انقلاب و آسیب رساندن به متغیر های مهم انقلابی است، افزود: انقلاب به دنبال بسط شعار ایمان، اسلام و اندیشه الهی در کنار سیاست است و دشمنان ما همواره به دنبال جدایی عرفان و اخلاق از سیاست بوده اند.

وی با بیان این که موضع گیری های سیاسی علامه حسن زاده آملی در اوج داشتن مراتب اخلاقی، یک الگو برای آحاد جامعه دینی بود، ادامه داد: آن موضع گیری ها نشان داد که در اوج عرفان و اخلاق اسلامی، می توان در اوج سیاست هم بود، به همین دلیل، در این همایش ملی به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که آثار و تألیفات علامه حسن زاده آملی می تواند بهترین الگو برای جامعه علمی کشور است، تصریح کرد: باید از این آثار ارزشمند بیش از پیش در مراکز علمی و حوزوی بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت برگزاری نشست های علمی با هدف نشر و گسترش اندیشه های علمیف، عرفانی و اخلاقی علامه حسن زاده آملی به جامعه تأکید کرد و گفت: در این همایش علمی تلاش می کنیم این اندیشه های متعالی بیش از پیش به جامعه علمی کشور بسط و گسترش پیدا کند/950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات