۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۲۰۲۸۸
آیت الله رجبی:

برخی شخصیت ها تحرکات دشمن را می بینند اما علیه نظام بیانیه می دهند!

برخی شخصیت ها تحرکات دشمن را می بینند اما علیه نظام بیانیه می دهند!
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی مدافعین حوادث اخیر و اغتشاشات درون کشور را اسرائیل و منافین دانست و از مواضع برخی چهره های داخلی انتقاد و گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز در سخنرانی که به مناسبت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد امام رضا (ع) قم برگزار شد، گفت: بنابر فرمایش گهربار امام جواد (ع) لقب معروف رضا بدلیل رضایت خداوند، پیامبر و اهل بیت از پدرم بود.

وی با بیان اینکه موافق و مخالف از امام رضا راضی بودند، افزود: امام رضا (ع) هیچگاه به ولایتعهدی رضایت ندادند و در نهایت از روی ناچاری و با شرایطی این سمت را پذیرفتند چرا که مامون به دنبال سوء استفاده از این واقعه بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان حدیث سلسله الذهب و اینکه یکی از شروط توحید پذیرش امامت امام هشتم است، ابراز کرد: جایگاه امام رضا (ع) حتی در بین علمای اهل سنت نیز جایگاه بسیار برجسته ای است به گونه ای که در مسیر مرو اکثریت درخواست کنندگان حدیث علمای اهل سنت بودند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) رضایت به قضای الهی را وجه دیگری برای نامیده شدن علی بن موسی (ع) به لقب رضا عنوان کرد و ادامه داد: انسان می تواند به گونه ای تعامل و رفتار کند که دیگران از او نرنجند حتی در امر به معروف و نهی از منکر توصیه به بهترین گفتار و رفتار شده است.

آیت الله رجبی افزود: از اطرافیان و حوادث حول خود توقع به حد متعارف داشته باشیم چرا که اگر توقعمان را بالا ببریم و رضایت نداشته باشیم همواره اختلاف خواهیم داشت و دیگران را نیز از خود ناراضی خواهیم کرد.

وی یادآوری نعمت های الهی را موجب کم شدن نارضایتی ها برشمرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی خدمت های زیادی به مردم ایران کرده است و ایران انقلاب اسلامی با پیشرفت هایش قابل مقایسه با هیچکدام از نظام های سابق نیست، این نظام اسلامی نعمت الهی به مردم ایران است نباید آن را نادیده گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: متاسفانه خانمی از دنیا رفته است، هنوز چند ساعت از فوت او نگذشته و بدن اینکه دلیل فوت او معلوم شود عده ای بدون تحقیق به تمام نظام تهمت می زنند، چرا بدون تحقیق و فکر سخن می گویید.

آیت الله رجبی با انتقاد از فضای شبهه افکن فضای مجازی خاطرنشان کرد: مدافعین آشوب ها و اغتشاشات اخیر در کشور اسرائیل و منافقین خارجی و داخلی بودند و از طریق فضای مجازی نوع آشوب را آموزش می دادند، تعجب از کسانی که این تحرکات را می دیدند و باز علیه نظام می تاختند.    

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تشریح اینکه دولت برای حل مشکلات باید تلاش کند، اذعان کرد: بر اثر تدبیرهای غلط و عملکرد نافرجام سال های قبل و دشمنی های همیشگی دشمنان نظام مشکلاتی روی هم جمع شده است، پس نمی توان یک شب معجزه و یکساله نواقص را برطرف کرد.

آیت الله رجبی به مواسات و همدلی سفارش کرد و ابراز داشت: در این دنیا هم باید برای زندگی خود تلاش کرد و هم دستگیر نیازمندان بود و دعای یک فرد مستمند اثر معجزه آسایی در زندگی فرد بخشنده خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
آنانکه در فضای مجازی مشوق و تحریک کننده جوانان بود مجرم هستند و شاید جرمشان سنگین تر از کسانی است که جاهلانه و از سر شوروهیجان تحرکی انجام داده اند.
این جاهلان و جانیان به اموال همه مردم خسارت زده اند.
در این خسارت هر کس بقدر سهم خودش باید تاوان بدهد.
1
1