۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۰۳۸۶

جوانی جمعیت نقش مهمی در اقتدار ملی دارد

جوانی جمعیت نقش مهمی در اقتدار ملی دارد
استاندار زنجان گفت: اگر کشوری هر چه قدر قدرت سخت داشته باشد تا نشاط اجتماعی که نتیجه حضور جوانان است نداشته باشد کشور موفقی نخواهد بود و در واقع ضعیف است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، محسن افشارچی در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت حرکت در مسیر جوانی جمعیت را اقدام بنیادی دانست و اظهار کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله اقدامات تاثیرگذار در امور اصلی جوامع محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به بروز معضلات فرهنگی و آسیب اجتماعی ناشی از ازدواج نکردن اشاره و تصریح کرد: من اعتقاد دارم که ازدواج تسهیل‌گر روان آدمی و راه‌کار حل مشکل و پیشگیری از پیر شدن جمعیت است.

وی با تاکید بر نقش مهم جوانی جمعیت در اقتدار ملی افزود: اگر کشوری هر چه قدر قدرت سخت داشته باشد تا نشاط اجتماعی که نتیجه حضور جوانان است نداشته باشد کشور موفقی نخواهد بود و در واقع ضعیف است.

افشارچی با بیان اینکه نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چند سال آینده مشخص خواهد شد، گفت: این رویه در کشورهای پیشرفته بسیار قوی‌تر اجرا می‌شود، به طوریکه هر چه قدر تعداد فرزندان بیشتر باشد مبلغ حمایتی افزایش می‌یابد.

استاندار زنجان با تاکید بر وجود دغدغه‌مندی نسبت به جمعیت کشور افزود: متخصصان و مسؤولان حوزه باید نسبت به امور مربوط به خانواده حساسیت داشته باشند که اگر نداشته باشند در واقع مرتکب خیانت شده‌اند.

وی به قوانین مصوب برای حمایت درون سازمانی از کارمندان دولت دارای سه فرزند به بالا اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها باید از خانواده‌های برون سازمانی هم انجام شود که راه‌کار تحویل مسکن به خانوارهای دارای سه قلو و چهارقلو برنامه‌ریزی و طی چند ماه آینده عملیاتی می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برآوردها بیانگر کمر راست کردن نظام در مقابل مشکلات است، ادامه داد: تلاش‌های چند وقت اخیر هم بیانگر این موفقیت است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات