۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۲۰۵۰۶

اهدای ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه

اهدای ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه
رئیس اداره کتابخانه فاطمیگفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، بوده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد عباسی یزدی رئیس اداره کتابخانه فاطمی در گفت و گویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ جمعا ۱۵ هزار و ۶۵۴ جلد کتاب به کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت اهدا شده‌است.

وی افزود: از میان کتب اهدایی به کتابخانه فاطمی در سال ۱۴۰۰، ۴۹ کتاب چاپ سنگی سربی، ۱۵ کتاب خطی، ۸۹۳ جلد به زبان های غیر فارسی و ۱۴ هزار و ۶۹۷ جلد نیز از کتب چاپی و به زبان فارسی بوده است.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز جمعا تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، ۴۵ جلد به زبان های غیر فارسی و ۲ هزار و ۹۸۹ جلد سایر منابع است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کل کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس فاطمی ۵هزار و ۱۲ جلد بوده است، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۴۳ جلد کتب چاپی بوده بنابراین به غیر از کتب خطی و چاپ سنگی سربی، کتب چاپی اهدایی طی سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر سال قبل بوده است.

عباسی یزدی افزود: در میان اهدا کنندگان کتاب مؤلفین، موسسات فرهنگی و ناشران، برخی از کتابخانه های مهم و شاخص، بیوت آیات عظام و ورثه ای که عزی خود را از دست داده اند، خادمان آستان مقدس بانوی کرامت و افراد ناشناس که از معرفی نام خویش خودداری کردند حضور داشتند.

ارسال نظرات