۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۲۰۵۱۵
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد نماینده ولی فقیه در کاشان از وضعیت نمازخانه‌های بین راهی کاشان

انتقاد نماینده ولی فقیه در کاشان از وضعیت نمازخانه‌های بین راهی کاشان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از وضعیت نمازخانه‌های بین راهی کاشان انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: در بازدیدی که به همراه سردار ملکی از بیست و هفت کیلومتری مسیر برگشت از اصفهان تا نزدیکی مسجد جمکران انجام شد نمازخانه مناسبی وجود نداشت.

وی افزود: یکی از مهمترین فرائض دینی مسلمانان اقامه نماز و در صورت امکان بصورت جماعت می‌باشد و این امر مهم باید برای مسافران بین شهری کاشان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در کاشان ادامه داد: علاوه بر جنبه ارزشی و اعتقادی، نماز یکی از مهمترین حقوق مسافر است که توقف در زمان و مکان مناسب برای این فریضه الهی و همچنین برای استراحت را می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه نمازخانه‌های بین‌راهی باید شرایط مناسبی برای استفاده مسافرین داشته باشند افزود: برخی از این اماکن و مجموعه‌های رفاهی همانند مجموعه امیرکبیر، روناک و آسمان آبی مجتمعات چند منظوره‌ای هستند که از خدمات خودرویی، سرویس غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی و نماز خانه مناسب برخوردارند، اما با وجود این همه امکانات هنگام توقف همزمان چندین دستگاه اتوبوس نمازخانه آن حتی پاسخگوی نمازگزارن یک دستگاه اتوبوس نیست.

وی همچنین از متروکه بودن و عدم نظافت و بهداشت نمازخانه‌های موجود بین راهی انتقاد کرد و گفت: برای ساماندهی نماز خانه‌های بین شهری نیاز به تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های مرتبط در کاشان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به تردد شمار زیادی از زائران در مسیر اصفهان و کاشان به قم و جمکران ابراز امیدواری کرد مسؤولان شهرستان و از طریق کمک‌های خیرین و مردم مکانی وسیع و مناسب که دسترسی آسان از دو طریق جاده قدیم کاشان به قم و اتوبان کاشان به قم فراهم باشد نمازخانه‌های بزرگ احداث شود.

لازم به ذکر است، بازدید میدانی نماینده ولی فقیه درکاشان و سردار ملکی براساس درخواست مکرر مردمی مبنی بر عدم وجود نمازخانه‌های مناسب در جاده‌های منتهی به شهرستان کاشان و در ادامه تا قم انجام شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات