۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۰۶۶۶
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

قوه قضاییه خسارت به اموال عمومی را از دارایی سلبریتی‌ها جبران کند

قوه قضاییه خسارت به اموال عمومی را از دارایی سلبریتی‌ها جبران کند
نماینده مجلس گفت: قوه قضاییه خسارت‌های وارده به اموال عمومی را متناسب با تحریک‌هایی که سلبریتی‌ها در آشوب‌های اخیر داشتند از اموال و دارایی‌های آنها بگیرد.

محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با محکومیت اغتشاشات اخیر به بیان پشت پرده این آشوب ها در کشور پرداخت و گفت: عاملین سرسپرده بیگانگان در داخل کشور این اغتشاشات را به وجود آوردند و برخی جوانان ناآگاهانه از آنها پیروی کرده و ندانسته اموال عمومی را تخریب کردند.

کوثری با بیان اینکه مردم ایران هیچ زمان از اغشتاشگران حمایت نمی کنند، افزود: دشمنان نظام با شدیدترین وجه به مزدوران داخلی خود خط دهی کردند و برخی از عزیزان نیروی انتظامی و بسیجی در اغتشاشات دچار آسیب شدند و به شهادت رسیدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکثر مردم در این آشوب ها و اغتشاشات شرکت نکردند، زیرا می دانند که بر هم زدن امنیت اجتماعی و تخریب اموال عمومی جامعه کار صحیحی نیست و به طور قطع مسؤولان و قوه قضاییه با عوامل اصلی اغتشاشات و آموزش دیده برخورد جدی خواهد داشت و آنها را به اشد مجازات خواهد رساند.

وی گروه های تجزیه طلب، سلطنت طلب، منافقان را حامی اصلی این اغتشاشات دانست و گفت: در حقیقت دشمنان و مزدوران داخلی مرگ مهسا امینی را بهانه ای برای این آشوب های اخیر قرار دادند و همچنین افرادی که منطق درستی ندارند به همراهی و پیروی از اغتشاشاگران پرداختند و آنها به آمبولانس حمله و به خانم محجبه آسیب وارد کردند.

کوثری با انتقاد از موضع گیری برخی از سلبریتی ها و چهره های معروف که سبب افزایش اغتشاشات اخیر شدند، افزود: در هر کشوری افرادی که معروف و چهره شدند و میان مردم محبوبیتی پیدا کردند حق نخواهند داشت که هرگونه رفتاری در جامعه داشته باشند و هر سخنی را بیان کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی با پول و ارتزاق از بیت المال معروف شدند و محبوبت میان مردم پیدا کردند اما این افراد اکنون حرفهایی را بیان می کنند که بر آتش اغتشاشات می افزاید که این امر اصلا قابل درک و قبول نیست.

وی بر ضرورت لزوم برخورد جدی مسؤولان با این گونه سلبریتی ها تأکید کرد و گفت: دستگاه امنیتی و قوه قضاییه این افراد را پای میز محاکمه بکشاند و باید این چهره های معروف پاسخگوی اعمال و رفتارهای خود باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: قوه قضاییه باید خسارت هایی که به اموال عمومی و بیت المال در این اغتشاشات وارد شده متناسب با موضع گیری ها و تحریک هایی که سلبریتی ها در آشوب های اخیر داشتند از اموال و دارایی های آنها پس بگیرد تا این چهره ها بفهمند که چون مورد قبول برخی از مردم جامعه هستند نباید هر عملی را انجام دهند./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات