۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۲۰۷۱۲
آیت الله رجبی:

اسلامی سازی علوم، مدیران اسلامی تربیت خواهد کرد

اسلامی سازی علوم، مدیران اسلامی تربیت خواهد کرد
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر علم آموزی همراه با اخلاق تاکید کرد و اسلامی سازی علوم انسانی را وظیفه حوزه و روحانیت برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ که در این موسسه برگزار شد، گفت: علامه مصباح نزدیک به پنجاه سال از عمر شریفشان را برای بالندگی این مرکز علمی در طبق اخلاص گذاشتند تا در عمل یک مرکز علمی و فرهنگی مورد عنایت همه کسانی باشد که در عرصه علم فعال هستند.

وی افزود: مجموعه موسسه همه در برابر امانت بزرگ این مرد خدا مسئول هستیم و باید بدانیم وظیفه سنگینی در حفظ این امانت داریم و اگر روزی کوتاهی از ما سربزند باید در محضر الهی پاسخگو باشیم که با این امانت چه کردیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تحصیل در این موسسه با سایر نهادها متفاوت است، ابراز کرد: اخلاص بالای علامه موجب ویژه و خاص شدن این موسسه شده است لذا دانش پژوهان مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید با پشتکار به نیروی مورد نیاز نظام مبدل شوند و ادامه دهنده راه علامه باشند.

آیت الله رجبی با تصریح اینکه خروجی علوم انسانی غربی آشوب هایی است که در روزهای اخیر شاهد بودیم، ابراز کرد: وظیفه حوزه و روحانیت اسلامی سازی علوم انسانی است و با نگاه خدمت به نظام اسلامی باید درس خواند و تدریس کرد.

وی ادامه داد: با نگاه مدرک گرایی کمیتمان لنگ خواهد بود بلکه باید وظیفه گرا باشیم و آنچه را می خوانیم جدی بگیریم تا در آینده بتوانیم از آن در راستای دفاع از انقلاب و بسترسازی عصر ظهور استفاده کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تهذیب و علم باید در کنار هم رشد کند، خاطرنشان کرد: علم بدون تهذیب ما را به عنصر فکری تبدیل می کند که در وقت نیاز ثمری برای نظام اسلامی نخواهیم داشت و به دنبال منافع شخصی حرکت خواهیم کرد لذا باید علم و تهذیب در کنار نظم و برنامه دقیق رشد کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه های علامه مصباح تصریح کرد: هرکجا برای خدا کار کنیم ضرر نخواهیم کرد لذا با اخلاص درس بیاموزید و برای خدا بکار ببندید و در ابتدای هر کاری به حضرت بقیه الله توسل کنید که خدا هر چه بخواهد به بنده اش عطا کند از کانال اهل بیت علیهم السلام می رساند.

ارسال نظرات