۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۰۷۳۲
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

موسسه امام خمینی؛ نماد تحول در حوزه های علمیه

موسسه امام خمینی؛ نماد تحول در حوزه های علمیه
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تربیت نیروی ولایی تاکید کرد و گفت: موسسه امام خمینی نماد تحول در حوزه های علمیه و نماد تربیت نیروهای مومن و انقلابی است.

آیت الله عباس کعبی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در حاشیه افتتاحیه آغاز سال تحصیلی موسسه امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا گفت: این موسسه علمی پژوهشی مرکزی برای تربیت نیرو و مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی و پشتوانه ای برای نظریه پردازی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلامی سازی علوم انسانی وظیفه حوزه و جامعه روحانیت است، ابراز کرد: موسسه امام خمینی (ره) مسیر رشد، تعالی و شکوفایی خود را طی می کند و اگر چه جسم مطهر آیت الله مصباح به عنوان یک فیلسوف و فقیه دیگر بین ما نیست اما شاگردان مبرز ایشان از جمله آیت الله رجبی به عنوان مدیر موسسه این راه را با کفایت و درایت طی می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موسسه امام خمینی یک موسسه ولایی و انقلابی است، اظهار کرد: این مکان علمی و پژوهشی در مسیر امام و شهدا و تابع ولی فقیه و در مسیر رهبر معظم انقلاب حرکت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در این مرکز علمی هم دروس آکادمیک و هم دروس حوزوی به دانش پژوهان تدریس می شود، تصریح کرد: موسسه امام خمینی محلی برای تربیت نیروی اسلامی و نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه نماد تحول در حوزه های علمیه و نماد تربیت نیروهای مومن، انقلابی و تولید علوم انسانی است.

آیت الله کعبی ضمن دوره های کارشناسی تا دکتری در رشته های مختلف علوم انسانی و اسلامی خاطرنشان کرد: این موسسه براساس آموزهای ناب اسلام محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام و معارف اصیل اسلام و با همت و تلاش والای استاد فرزانه علامه مرحوم آیت الله مصباح تاسیس گردیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این موسسه شجره طیبه ای است که براساس نیاز روز از موسسه در راه حق شکل گرفت و با سیر تکاملی خود به موسسه امام خمینی (ره) ارتقاء پیدا کرد که طلاب حوزه های علمیه پس از اتمام سطح اول براساس آزمون وزارت علوم می توانند در دوره های این موسسه شرکت کنند و مراحل و مقاطع تحصیلی خود را در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تشریح رشته های پانزده گانه موسسه امام خمینی (ره) ابراز کرد: طلاب در این مقاطع علاوه بر گذراندن دروس حوزوی و تخصصی آکادمیک با دروس فلسفه و تفسیر نیز آشنایی لازم را کسب خواهند کرد.

وی همچنین اشاره ای نیز به طرح ولایت داشت و افزود: طرح ولایت اثری ماندگار و تاثیرگذار از علامه مصباح است که امروز نه تنها دانشجویان و اساتید دانشگاه و جامعه پزشکی بلکه طلاب نیز در آن شرکت می کنند و با چکیده ای از دوره تربیتی ولایی آشنا می شوند.

ارسال نظرات