۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۲۰۸۲۴
هشدار سخنگوی نیروهای مسلح یمن

سرمایه گذاران اموال خود را از عربستان و امارات خارج کنند

سرمایه گذاران اموال خود را از عربستان و امارات خارج کنند
سخنگوی نیروهای مسلح یمن به سرمایه‌گذاران خارجی توصیه کرد که اموال خود را از عربستان و امارات خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سرمایه‌گذاری در عربستان و امارات را «پرخطر» دانست و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که اموال خود را از عربستان و امارات خارج کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دیشب اعلام کرد: برادر سرمایه گذار برای اینکه بیشتر ضرر نکنی باید سرمایه هایت را از کشورهای متجاوز به کشور دیگری منتقل کنی زیرا سرمایه گذاری در کشورهایی مانند امارات و عربستان آکنده از خطر است.

دولت مستعفی یمن که از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شده، اخیرا موافقت خود را با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس برای یک دوره شش ماهه اعلام کرده است. با این حال، دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله  نیز بخشی از این دولت است، این پیشنهاد را نپذیرفته و اعلام کرد که برای تمدید آتش بس باید مفاد و موارد توافق شده در آتش بس فرودین ماه رعایت شود.

دولت نجات ملی یمن طی روزهای اخیر تأکید کرده است که کشورهای متجاوز به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش بس فرودگاه صنعاء بازگشایی شده و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

دوم آوریل، آتش بس بین دولت مستعفی یمن و انصارالله آغاز شد و دو بار، هر بار به مدت دو ماه، تمدید شد.

پیش از این نیز سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، با وجود عدم توافق طرف‌های یمنی بر سر تمدید آتش بس در این کشور، مذاکرات پیرامون تمدید آن همچنان ادامه دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد، واشنگتن بابت پایان آتش بس در یمن نگران است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، از حمایت دولت مستعفی یمن از پیشنهاد آتش بس گسترده که از سوی سازمان ملل مطرح شده، استقبال می‌کند.

در همین ارتباط، اتحادیه اروپا نیز از همه طرف‌ها خواسته است که به فراخوان نماینده سازمان ملل درباره حفظ آرامش و خویشتنداری و ادامه مذاکرات عمل کنند.

ارسال نظرات