۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۲۰۸۵۳

در طول سال گذشته683 عضو و بافت به بیماران نیازمند اهدا شده است

در طول سال گذشته683 عضو و بافت به بیماران نیازمند اهدا شده است
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲ بیمار مرگ مغزی در مناطق زیر پوشش به بیماران نیازمند اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ابراهیم خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 72 بیمار مرگ مغزی در مناطق زیر پوشش به بیماران نیازمند اهدا شده و طی این مدت 291 عضو از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان عضو اهدا و پیوند شده است.

وی افزود: واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر استان خراسان رضوی، شمال شرق کشور و استانهای خراسان شمالی و جنوبی و سایر استان‌های همجوار را زیر پوشش دارد.

خالقی گفت: امسال از این تعداد اهدای عضو، 38 مورد پیوند کلیه، 36 مورد پیوند کبد، 113 مورد پیوند قرنیه، 78 مورد پیوند پوست، چهار مورد پیوند قلب، یک مورد پیوند کلیه و پانکراس (لوزالمعده) همزمان با هم، یک مورد پیوند پانکراس به بیماران نیازمند عضو اهدا و پیوند شده است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد اهدای عضو، 20 عضو شامل یک قلب، 2 کلیه و 17 کبد به مراکز پیوند عضو در تهران و شیراز ارسال شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در طول سال گذشته نیز 131 مورد بیمار مرگ مغزی منجر به پیوند شده که بدین طریق 683 عضو و بافت به بیماران نیازمند اهدا شده است که بیشترین عضو پیوندی قرنیه و پانکراس کمترین عضو پیوندی بوده است.

انتهای پیام/282

ارسال نظرات