۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۲۰۸۹۷

تحلیل هفته

تحلیل هفته
بیانات رهبری و بیانیه دوپهلوی برخی خواص، پروژه کشته سازی توسط دشمنان، هفته نیروی انتظامی، اتفاقات دانشگاه شریف و پاسخ سپاه به دشمنان از موضوعات تحلیل این هفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هفته اخیر از جمله هفته‌های پرخبر و پرشایعه‌ای بود که در تحلیل اخبار این هفته، به آن‌ها خواهیم پرداخت. از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی جمعی از نیروهای مسلح که بیانات راهگشایی را فرمودند تا پروژه کشته سازی منافقین و دشمنان در میان اغتشاشات و نیز پاسخ‌های دندان شکنی که سپاه و نیروهای مسلح درباره حوادث اخیر، با بمباران مواضع دشمنان در کردستان عراق داده‌اند.

تحلیل هفته

دیده‌بان حکیم انقلاب چه فرمود؟

رهبر معظم انقلاب در اوج تلاش‌های رسانه‌های غرب برای القای مریضی سخت و نیز تلاش آن‌ها برای ایجاد این شایعه که ایشان مدت‌هاست به رحمت ایزدی پیوسته‌اند، در جمع فارغ التحصیلان نیروهای مسلح حضور یافتند، از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند و سپس مطابق سال‌های گذشته ایستاده به سخنرانی و تبیین مسائل پرداختند. البته رهبر انقلاب چندی پیش نیز در مراسم روز اربعین که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع دانشجویان و افراد حاضر در این مراسم دقایقی را به‌صورت ایستاده به سخنرانی پرداختند. هرچند یاوه‌سرایی‌های رسانه‌های معاند اهمیتی درباره حق بودن مسیر انقلاب اسلامی ندارد؛ اما این دل مؤمنان است که بابت ایستاده سخنرانی کردن رهبر عزیزتر از جان، آزرده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عمیق و دقیق خود، مطالبی را بیان کردند که حاکی از اطلاعات دقیق و اشراف ایشان نسبت به مسائل منطقه بود. البته ایشان بارها مسأله دشمن شناسی را در این سخنرانی مورد اهمیت خواندند و حتی درباره کسانی که فکر می‌کنند دشمنی دشمن، توهم توطئه است، تأکید کردند که دست‌های دشمن در این ماجرا به وضوح به هدایت آشوب‌ها می‌پرداخت. ایشان با اشاره به برخی مواضع زودهنگام خواص که برخی از آن‌ها قصد و غرضی جز دیده شدن و یا به قول معروف ماهی گرفتن از آب گل آلود نداشتند، اشاره کردند که در دام دشمن افتادند و با دشمن همنوا شدند.

فرمانده کل قوا در سخنان خود مردم ایران، نیروی انتظامی و بسیج را به‌عنوان اینکه بیشترین ظلم‌ها را در این اغتشاشات متحمل شدند، مورد تفقد قرار دادند. البته ایشان به‌خوبی به حرکت‌ها و فعالیت‌های برخی ایرانیان خائن در خارج از کشور که مستقیم وابسته مالی به سرویس‌های جاسوسی یا دولت‌های استکباری هستند، اشاره فرمودند. رهبر انقلاب در سخنرانی راهگشا و روشن خود، تلاش‌های دشمن را بی اثر کردند. البته دشمن نیز بیکار ننشست و رسانه‌های دروغ پرداز انگلیسی یا وابسته به دستگاه آل سعود تلاش کردند تا با تحریف سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌ها، خشم مخاطبان خودشان را نسبت به رهبر انقلاب برانگیزانند.

تحلیل هفته

ادامه پروژه کشته سازی برای داغ کردن دوباره تنور فتنه و آشوب

دشمنان باز هم تیم‌های عملیاتی خودشان را در کف خیابان‌های ایران به خط کرده‌اند تا با ادامه دادن پروژه کشته سازی، دوباره تنور فتنه و آشوب را داغ کنند. از پرداختن به ماجرای دختری به نام نیکا شاکرمی که به جای خانه خاله به خانه دیگری رفته و در اتفاق ناگواری جسد وی در حیاط منزلی کشف شده است و هیچ اثری از ضربه باتوم یا ساچمه در بدن وی وجود نداشته تا دخترانی مانند حدیث نجفی و مهسا موگویی که جنازه بی‌جان آن‌ها با چندین گلوله کشف شد. البته خوشبختانه رسانه ملی به سرعت با پدران این دو دختر بیگناه مصاحبه کرد و آن‌ها ابراز داشتند که از ابعاد پنهان قضیه و دست‌هایی که برای کشته سازی آماده شده‌اند، خبر دارند و به همین جهت خواستار این بودند که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به سرعت عاملان ترور این دو دختر را شناسایی کند.

پرواضح است که کشتن دختری هم نام مهسا امینی و پمپاژ اخبار قومیتی جهت تحریک اقوام مختلف، حرکتی جز در راستای تجزیه طلبی ایران بزرگ، عزیز، قوی و مستقل نیست. باید تأسف خورد به حال افراد و جوانانی که این روزها بدون تحقیق و اطلاع بر اساس هیجان و کنجکاوی وارد میدان‌های اغتشاشات و آشوب شدند و حرکت‌هایی انجام دادند که برای آن‌ها و دیگران چیزی جز حسرت، پشیمانی و ندامت باقی نمی‌گذارد.

ضرورت آموزش سواد رسانه به‌صورت عمومی، آماده سازی شبکه ملی اطلاعات جهت جلوگیری از اخلالگری چند نرم افزار خارجی در امنیت کشور و ... از جمله مواردی است که بزودی باید توسط دستگاه‌های مسؤول پیگیری و دنبال شود.

تحلیل هفته

شهادت طلبه بسیجی در قم

شهید مهدی زاهدلویی، طلبه بسیجی بود که در هفته اخیر به شهادت رسید. او که از بسیجیان حوزه 15 سید معصوم قم بود، شب چهارشنبه دوهفته گذشته توسط ضربات متعدد چاقو مجروح شد. البته تصاویر دوربین‌های مداربسته و تحقیقات نشان می‌دهد که گروهی سازمان یافته به وی حمله کردند و او را به قصد کشت مورد ضربات چاقو قرار دادند. شهید مهدی زاهدلویی، طلبه پایه اول مدرسه علمیه امام محمدباقر بود.

مهدی زاهدلویی در حین انجام مأموریت در حفاظت فیزیکی از حوزه پانزده مقاومت بسیج سید معصوم، توسط تعدادی از اراذل و اوباش محاصره می‌شود. چاقوها به پرده دیافراگم و ریه‌های او آسیب جدی وارد می‌سازند. او برای طی روندهای سریع‌تر درمانی به بیمارستانی در تهران منتقل می‌گردد؛ اما با وجود تلاش پزشکان، به رحمت ایزدی می‌پیوندد. البته مردم شهید پرور استان قم، با حضور در تشییع پیکر مطهر این شهید، او را از مسافت طولانی حرم مطهر حضرت معصومه تا آستان مقدس امام زاده ابراهیم قم همراهی کردند تا در گلزار شهدای این آستان به خاک سپرده شود. یادش گرامی و راهش پررهرو.

تحلیل هفته

آغاز هفته نیروی انتظامی؛ پلیس مظلوم مقتدر

حال که در آستانه هفته نیروی انتظامی قرار داریم، باید اشاره کنیم که این سازمان، هفته‌ای پر اشک و آه را آغاز کرد. بسیاری از خواص که چنان ناجوانمردانه به این سازمان دلسوز و خدوم تاختند و ندای دیگر پلیس امنیت آور نیست سر دادند. هرچند نیروی انتظامی از جمله سازمان‌های دلسوز، مؤمن، مخلص و خدمت‌گزار برای مردم ایران است؛ اما ندیدن زحمات این سازمان پرافتخار، بی‌انصافی است.

نیروی انتظامی از جمله سازمان‌هایی است که هفته‌ای نیست تا حداقل یک شهید برای حفظ امنیت، تقدیم اسلام نکند. نیروی انتظامی در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی را رقم زد. از جمله این اتفاقات می‌توان به تغییر نام اختصاری ناجا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یعنی فراجا اشاره کرد.

همچنین توانمندی و تلاش شبانه روزی واحد اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی که تا پیش از این تنها وظیفه داشت اطلاعات کامل و جامعی در حوزه انتظامی را کسب نماید، با تبدیل شدن به سازمان اطلاعات فراجا، وجهه‌ای بین المللی پیدا کرد تا خود در خط مقدم مبارزه با سرویس‌های جاسوسی و امنیتی دشمن بایستد. بی‌گمان این افتخاری برای نیروی انتظامی خواهد بود. تغییر برخی روند‌ها در پلیس‌های فتا در شیوه رسیدگی به جرایم و ... را نیز می‌توان از جمله افتخارات و تلاش‌های این سازمان دانست. خبرگزاری رسا نیز فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به فرماندهان، کارکنان، نیروها و سربازان خدوم این سازمان تبریک می‌گوید.

تحلیل هفته

آقایان، اگر احیاناً عذرخواهی کردید، جبران هم کنید!

پس از بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح، آقا سیدحسن خمینی که به سرعت درباره خانم مهسا امینی سخنرانی کرده بود و به پلیس امنیت اخلاقی روندی معیوب نسبت داده بود، واکنش نشان داد و گفت که صف اعتراض کننده‌ها از اغتشاشگران جداست. حال معلوم نیست که دقیقاً اعتراض آقا سیدحسن خمینی چیست و اینکه ایشان هنوز درباره اصل ماجرای قضاوتش عذرخواهی نکرده است؛ اما این تعیین موضع، که از طرفی همراه با درخواست انعطاف در برخی ارزش‌ها و از طرف دیگر اجازه دادن به حضور تمام سلایق در تصمیم گیری‌هاست خود بسی جای تأمل دارد.

همراهان فکری و سیاسی آقای سیدحسن خمینی بیش از 35 سال مدیریت تمام ارکان کشور را در اختیار داشته‌اند و هر کاری که می‌توانسته‌اند، کرده‌اند. در زمانی که دولت آقای روحانی پس از پیروزی در انتخابات حتی تا آبدارچی ادارات را تغییر می‌داد، این دولت آیت الله رئیسی بود که حتی تعدادی از مدیران اصلی کشور و معاونین خود را از جبهه اصلاحات یا به قول آقای سیدحسن خمینی، دیگر سلیقه‌ها انتخاب کرد.

البته آقای سیدحسن خمینی در پایان این بیانیه نتوانستند خط عذرخواهی را شکل دهند و مجدداً به صراحت درباره اتفاقات دانشگاه صنعتی شریف نظر دادند که در این باره مسؤولان را به حفظ حریم دانشگاه توصیه کرده‌اند. حداقل انتظار این بود که بعد از این همه توصیه رهبر انقلاب درباره اینکه خواص با عجله درباره موضوعات اظهار نظر نکنند و اینکه دشمن را به‌خوبی بشناسند و منتظر تحقیق و اعلام مراجع ذی‌صلاحیت باشند؛ اما تکرار این موضع گیری، ادامه همان حرکت‌های سابق است. انتظار می‌رود آقای سیدحسن خمینی که از اولین کسانی بودند که درباره مرگ خانم مهسا امینی، روند معیوب را به نظام و حرکت پلیس امنیت اخلاقی نسبت دادند، به سرعت انصاف به خرج دهند، به صراحت عذرخواهی کنند و از اموال شخصی بخش قابل توجهی از خساراتی که این روزها به کشور وارد شده است را جبران نمایند.

تحلیل هفته

ماجرای دانشگاه شریف چه بود؟

در این هفته دانشجویان دانشگاه شریف نیز تجمعی اعتراضی را درباره حوادث اخیر ترتیب دادند. البته این تجمع با حضور تعدادی اراذل و اوباش و همچنین تلاش‌هایی برای ملتهب کردن جو، به درگیری فیزیکی کشاندند. نیروهای انتظامی و حراست دانشگاه تمام تلاش خود را کردند تا افرادی که در جمع دانشجویان نفوذ کرده بودند و اکثراً حامل اسلحه سرد بودند را بازداشت نمایند. تجمعی که در ابتدا با شعارهای اعتراضی آغاز شده بود، به شعارهای تند، هتاکی و زننده رسید که از دانشجویان دور از انتظار بود.

اساتید دانشگاه و حتی وزیر علوم به این تجمع وارد شدند و تلاش کردند تا فضا را آرام و دانشجویان را در امنیت به خوابگاه‌هایشان منتقل سازند. البته در این میان برخی حتی تلاش کردند با ادامه شعارهای تند و زننده خود، به وزیر علوم حمله کنند. البته نکته قابل توجه نیز پوشش زنده این حوادث از سوی تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال بود. در مقابل گروهی دیگر از دانشجویان با شعارهایی در حمایت از رهبر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تلاش کردند درمقابل اغتشاشگران بایستند. این تجمع بدون کشته به پایان رسید؛ اما رسانه‌های غربی و معاند با سوء استفاده تلاش کردند بگویند که پلیس با خشونت اقدام به کشتار دانشجویان کرده است و تعداد زیادی از آن‌ها را بازداشت و به زندان منتقل کرده است.

تحلیل هفته

پاسخ دندان شکن سپاه به ماجراجویی دشمنان در منطقه

همانطور که دشمنان در این ماه تلاش کردند تا با استفاده از عملیات‌های هیبریدی و جنگ ترکیبی خودشان کشور را درگیر کنند، سپاه نیز عملیات‌های هیبریدی و جنگ ترکیبی قابل توجهی را علیه دشمنان پیاده سازی کرد. از طرفی گروه‌های هکری با هک برخی دستگاه‌های افراد وابسته به حزب کومله پرده از ابعاد ماجرای فوت خانم مهسا امینی برداشتند. این گروه‌های هکری که خود را با نام عدل علی معرفی کردند، در حمله دیگری با هک کردن دستگاه‌ها و تلفن‌های خاندان پهلوی، تعداد قابل توجهی از تصاویر خصوصی از عیش و نوش‌های ربع پهلوی را منتشر کردند. البته این گروه هکری اشاره کرده است که حتی تلفن همراه و اطلاعات معصومه علی نژاد یا مسیح علی نژاد را هک کرده‌اند. نام عدل علی، مشابه نام گروه هکری عدالت علی است که در سال گذشته با دسترسی به برخی از تصاویر زندان اوین، ادعا کرده بود که شبکه دوربین‌های مداربسته و اطلاعات محرمانه‌ای را از این زندان به دست آورده‌اند.

البته سپاه نه‌تنها در عرصه فضای سایبری بلکه در عرصه فضای حقیقی نیز با اجرای مداوم و متناوب اقدام به بمباران مقرهای گروهک‌های تروریستی در غرب کشور کرد. حملات سپاه پاسداران ضربه مهلک و سختی را به این گروه‌های تروریستی وارد ساخت. حتی در این میان تصاویر حضور حاج مهدی رسولی، مداح اهل بیت در میان رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء منتشر شد که در یکی از پادگان‌های سپاه در اشنویه اقدام به بمباران مقرهای گروهک کومله در خاک کردستان عراق کردند.

رسانه‌های معاند نیز البته دست از تحریف و دروغگویی برنداشتند و باز با دروغ تلاش کردند که حملات سپاه را ناچیز نشان بدهند؛ اما وقتی که معلوم شد حجم و ابعاد این حملات سپاه، تخریب گسترده‌ای را در حزب کومله برجای گذاشته است، سعی کردند بگویند که حملات سپاه باعث کشتار افراد بیگناه در این مناطق شده است. بله افراد بیگناهی که کمترین جرم آن‌ها آزار و اذیت مردم شریف، دوست داشتنی و مهمان نواز کرد است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدرت در کنار نیروی انتظامی قرار گرفت و در حوادث چند روز اخیر چنان برادری دلسوز برای حفظ امنیت مردم تلاش کردند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات