۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۲۰۹۱۷
امام جمعه موقت سرپل ذهاب:

انقلاب اسلامی معجزه وحدت مذاهب مختلف اسلامی بود

انقلاب اسلامی معجزه وحدت مذاهب مختلف اسلامی بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام عسکری گفت: فتنه های آخر الزمان لازمه رشد مومنین و رفع پلیدی ها و ناپاکی ها و پیاده شدن جریان نفاق از قطار انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهارداشت: در آخرالزمان فتنه های بسیاری وجود دارد که در آن تشخیص حق و باطل بسیار سخت می باشد ولی این فتنه ها برای رفع ناپاکی است.

وی افزود: در آخرالزمان به دلیل پنهان بودن رهبر الهی انسانها در سرگردانی و برخی در تحیر و بعضی در گمراهی خواهند بود و البته بسیاری از افراد نیز به دلیل خداترس بودن و پرداختن به تقوای الهی از این فتنه و سرگردانی و آزمون سربلند بیرون آمده و تا آخرین لحظه ایمان خودرا حفظ خواهند کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اهل بیت(ع) در این دوران از شیعیان انتظاراتی دارند، ادامه داد: اولین انتظار اهل بیت از شیعیان اندیشه و تفکر است که در کنار سعی و تلاش اساس تمام پیشرفت های مادی و معنوی انسان در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: ایمان گرایی و سودرسانی دومین انتظار اهل بیت از شیعیان است که همانا ایمان به خداوند و فایده رساندن به مردم دو خصلت برتر انسان است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به یاد خدا و قیامت بودن و حسابرسی اعمال و پاسخگویی به وجدان از انتظارات بعدی اهل بیت از شیعیان است.

خطیب جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به فتنه های آخرالزمان و بیان روایتی از پیامبر(ص) گفت: در کلام پیامبر اسلام است که روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه می شود و سنت پیامبر بدعت و بدعتها سنت به حساب می آید شخصیت های بزرگ در نزد مردم فتنه گر و حیله گر و اشخاص حیله گر در نظر آنها اشخاص وزین و مومن جلوه می دهند مومنین در نزد آنها فقیر و حقیر و اشخاص فاسق در نظر آنها محترم شمرده می شود، کودکان گستاخ و پلید و بی ادب شده و زبانشان بی باک و بی شرم و بی حیا می شود فتنه ها و آشوبها زیاد می شود و هرکس در این فانها بندگی خدا کند و ایمانش را حفظ کند خداوند برای او امداد می فرستاد تا به او کمک کنند.

 وی با بیان اینکه فتنه ها مفید خواهند بود، افزود: در روایتی از امام رضا علیه السلام است که از فتنه ها استقبال کنید چون لازمه رشد مومنین است و برای اینکه پرچم کفر و دستگاه شیطان زمین گیر شود باید از این فتنه ها عبور کرد.

حجت الاسلام عسکری اذعان داشت: یکی از خاصیت های فتنه ها این است که جریان نفاق و اشخاص منافق و ناصالح در این فتنه ها خودرا نشان می دهند و فتنه ها مانند موج دریا ناپاکی و کثافت ها را بیرون می ریزد .

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه امروز سه جریان ایمان ، کفر و نفاق وجود دارد افزود: در آخر الزمان سه جریان وجود ندارد و باید نفاق از بین رود یا باید توبه کند و یا باید در کنار کفر قرار گیرد قرار نیست امام زمان(عج) ظهور کند و همچون یازده امام قبل از ایشان دور ایشان را افراد منافق و نان به نرخ روز خور بگیرد اینگونه افراد در فتنه ها ازبین می روند.

وی با بیان اینکه در فتنه ها ضعف های جمهوری اسلامی مشخص می شود ادامه داد: اگر ضعف های نظام شناسایی نشود و از بین نرود این ضعف ها به صورت طبیعی ما را زمین گیر خواهد کرد رهبر انقلاب در سال ۸۸ به اهمیت بصیرت و آگاهی در جامعه اشاره کردند و امروز به جهاد تبیین تاکید دارند و این بخش امروز از ضعف های ماست که نتوانستیم برای جوانان و نوجوانان درست تبیین کنیم که دشمن کیست جوانان ما امروز چهره ها و سلبریتی ها را بخوبی می شناسند اما در شناخت شهدا مشکل دارند و این از ضعف های ما می باشد.

این استاد حوزه با اشاره به ضعف های نظام عنوان داشت : یکی از ضعف های ما ضعف در روایتگری است اگر موضوعی پیش آمد و ما درست روایتگری و تحلیل نکنیم دشمن دست بکار می شود و بر امواج احساسات جامعه سوار می شود.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در همین قضیه اخیر که در کشور پیشآمد دشمن چقدر بر نیروی خودم و مومن انتظامی کشور مانور داد .

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های ما در فضای مجازی است که به گفته رهبر انقلاب قتلگاه جوانان و نوجوانان است ما این فضای مجازی را مانند سایر کشورها کنترل و مدیریت نکردیم. 

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول به ابتکار امام راحل به نام هفته وحدت نامگذاری شد انقلاب اسلامی معجزه این وحدت بین شیعه و سنی بود که از ابتکارات مهم حضرت امام (ره) بود.

 امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به سخنان امام (رض) افزود: کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند خیرخواه اسلام و خیرخواه شیعه و سنی نیستند بلکه با اسلام مخالف هستند./1400/

ارسال نظرات