۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۲۱۰۰۶
سردار تناور خبر داد؛

برگزاری نهضت شهدای جهانی اسلام در شهر مقدس قم

برگزاری نهضت شهدای جهانی اسلام در شهر مقدس قم
سردار تناور با اشاره به اهمیت گروه های مقاومت در منطقه گفت:اجلاسیه ۱۳۳۰شهید نهضت جهانی اسلام در شهر مقدس قم و مهد انقلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری نخستین اجلاسیه بزرگداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام پیش از ظهر امروز درسالن جلسات ساختمان شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خوشگفتار مقدم با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای نهضت جهانی گفت: تا شب شهادت شهید زین الدین هشت همایش برگزار و جلسه آخر آن مصادف با شب شهادت شهید زین الدین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب شهدای اصناف استان به همت انتشارات جمکران منتشر می شود، ابراز داشت: تا به امروز از پنجاه اثر، سیزده مورد به چاپ رسیده و مابقی تا موعد مقرر آماده خواهد شد.

خوشگفتار مقدم با تشریح فیلم جدید دفاع مقدس به همت بنیاد فارابی افزود: فیلم «نهر خین» از جمله آثار جدید دفاع مقدس می باشد که فیلمنامه آن در حال بازخوانی و بازنویسی است و دو اثر سینمایی تلویزیونی در موضوع شهید زین الدیندنیز به همت موسسه اوج  در حال ساخت می باشد.

وی اشاره ای نیز به استقبال پرشور مردم قم از اثر و نمایشگاه فصل شیدایی کرد و اظهار کرد: مجموعه های فراوانی تلاش کردند تا اثری فاخر و بینظیر در قم به نمایش در آید که تا به امروز مورد استقبال گسترده این شهر قرار بگیرد.

در ادامه سردار حسین تناور دبیر اجلاسیه ۱۳۳۰شهید نهضت جهانی اسلام خاطرنشان کرد: انقلاب ایران تهدیدی برای نظام امپراتوری سلطه بود و با مقاومت جوانان ایران اسلامی و محور مقاومت همچنان مقابل نظام سلطه مقاومت و ایستادگی دارد.

وی ادامه داد: این اجلاسیه در تاریخ ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶الی ۱۸ در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا و با سخنرانی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت برگزار خواهد شد.

سردار تناور با اشاره به جمع آوری آمار شهدای جبهه مقاومت تصریح کرد: در بین شهدای جهانی اعزامی از قم از کشورهای افغانستان، پاکستان، فرانسه و چند کشور دیگر شهید در جبهه مقاومت و جهاد در مقابل داعش را در کارنامه شهدای جهانی مقاومت کسب کرده ایم که در این اجلاسیه از آنها تقدیر می شود.

وی افزود: در این اجلاسیه سرودی به پنج زبان زنده دنیا آماده و پخش خواهد شد، همچنین تابلو فرش هایی با نقش شهدای آماده که در همان روز به خانواده شهدا اهدا می شود.

ارسال نظرات