۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۲۱۱۳۲
با پیام یکی از مراجع عظام تقلید؛

کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی برگزار می شود

کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی برگزار می شود
کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی ۲۸مهرماه با پیام یکی از مراجع تقلید و سخنرانی همسر رئیس جمهور در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی پیش ازظهر امروز در  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

چاوشیان دبیر علمی کنفرانس خانواده و تربیت معنوی با اشاره به اهداف این همایش گفت: برگزاری این کنفرانس خروجی تفاهم نامه موسسه خاتم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت عظیم اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی است همچنین برگزاری پیش نشست های مختلف در مراکز حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور از دیگر نکات این کنفرانس می باشد.

دبیر علمی کنفرانس ابراز کرد: یکی از سخنرانان اصلی این همایش همسر رئیس جمهور خانم دکتر علم الهدی خواهد بود همچنین ریاست دانشگاه آزاد با پیام یکی از مراجع عظام حوزه به عنوان نماینده حوزه علمیه به سخنرانی خواهند پرداخت.

چاوشیان با بیان پنل های این کنفرانس اظهار کرد: پنل های فقه و حقوق، اخلاق، بین الملل و روانشناسی از جمله پنل های این همایش علمی است که پنجشنبه آینده ۲۸مهر ساعت۸:۳۰ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

جان بزرگی مدیر برگزاری کنفرانس خانواده و تربیت معنوی با اشاره به اهمیت این همایش عنوان کرد: خانواده و تربیت معنوی با سیاست های بین المللی که قرار است دنیا را برای مصرف تبدیل کند سازگار نیست و از این رو سرمایه داران نظام غرب با تعالی خانواده سرناسازگاری دارند و ما باید برای تعالی جامعه موفق خانواده موفقی را تربیت کنیم.

وی خانواده را یک ارگان انسان ساز برشمرد و ادامه داد: نقش خانواده در تعالی افراد یک جامعه بیش از هر شبکه اجتماعی و یا رسانه ای است و اگر قرار باشد جامعه ای آسیب ببیند ابتدا باید خانواده و کانون انسان سازی آن را مورد هجمه قرار دهند.

استاد دانشگاه کانون خانواده را مادر دانست و ابراز کرد: اگر مادر که کانون خانواده است مورد آسیب قرار بگیرد هزینه بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد آورد از این رو حمایت از مادر و نقش تربیت معنوی جایگاه خود را نشان می دهد.

جان بزرگی هدف تربیت معنوی را رشد عقلانیت عنوان کرد و افزود: مبارزه با تربیت معنوی یعنی مبارزه با عقلانیت یک جامعه که خانواده محور اصلی این جامعه و مادر کانون اصلی آن می باشد، ندای معنویت اگر در خانواده خاموش شود خاموشی آن دامن جامعه را نیز می گیرد.

مدیر کنفرانس خانواده و تربیت معنوی تصریح کرد: تربیت معنوی خودنظم جو است و سلامت و تربیت صحیح خانواده و جامعه را به همراه دارد، اگر به دنبال جامعه ای سالم و عاری از ناهنجاری هستیم باید به تربیت معنوی خانواده و از بدو شکل گیری خانواده و تولد فرزند را آغاز کنیم.

وی با اشاره به بازخورد این همایش اظهار کرد: این همایش بستری برای هم افزایی حوزویان و دانشجویان گرامی شده تا دست به دست هم داده و زمینه ساز تولیداتی باشد که به تربیت معنوی و تعالی خانواده بینجامد و استقبال این دو نهاد علمی ما را بر این داشته که بیش از بیش به خانواده و تربیت معنوی بپردازیم.

 

ارسال نظرات