۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۲۱۱۹۲

مسکو تلاش میانجیگرانه دیگر کشورها در مذاکرات با اوکراین را رد نمی‌کند

مسکو تلاش میانجیگرانه دیگر کشورها در مذاکرات با اوکراین را رد نمی‌کند
یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو تلاش میانجیگرانه دیگر کشورها در مذاکرات با اوکراین را رد نمی‌کند، ولی انتخاب مردم ساکن مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا، در گفتگو با کی‌یف نمی‌تواند مورد بحث قرار بگیرد و باید به این انتخاب احترام گذاشت.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس ‌جمهوری روسیه عصر روز شنبه فرمانی را مبنی بر تقویت اقدامات برای حفاظت از مسیرهای حمل‌ونقل از طریق تنگه کرچ، شبکه انتقال برق و خط لوله اصلی گاز منطقه امضا کرد. این سند روز شنبه در سایت کرملین منتشر و از لحظه امضای آن لازم الاجرا شده است.

بر اساس این فرمان، سرویس امنیت فدرال روسیه دارای اختیارات لازم برای سازماندهی و هماهنگی اقدامات ضروری به منظور محافظت از تمامی گذرگاه‌های حمل و نقل از طریق تنگه کرچ است. به دولت روسیه نیز دستور داده شده تا اقدامات خود را با این فرمان مطابقت دهد.

ضمن اینکه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که واکنش مقامات کی‌یف به انفجار رخ داده بر روی پل کریمه نشان‌دهنده "ماهیت تروریستی" آنها است.

وزارت دفاع اوکراین روز گذشته درباره وقوع انفجار در روی پل کریمه اظهار نظر کرده بود. این وزارتخانه در پیامی توییتری این سؤال را منتشر کرد که "آیا روس‌ها در صف نوبت بعدی قرار دارند؟"

در این رابطه، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از پیام وزارت دفاع اوکراین در خصوص حادثه این حادثه انتقاد کرده و یادآور شدند که واکنش روسیه به این موضوع می تواند برای اوکراین "بسیار تلخ" باشد.

حادثه پل کریمه که منجر به توقف تردد در بخش‌های خودرویی و راه‌آهن این سازه شد، صبح روز شنبه رخ داد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه، یک دستگاه کامیون در حال عبور از قسمت خودرویی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامانسکی منفجر شد. این انفجار باعث آتش‌سوزی هفت مخزن سوخت قطار باری شد که در آن لحظه در حال حرکت از روی پل به سمت کریمه بود.

بر اساس اطلاعات اولیه کمیته تحقیقات روسیه، سه نفر در نتیجه این حادثه جان خود را از دست دادند.

ارسال نظرات