۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۲۱۲۰۷

تجلیل معاون سازمان تبلیغات از برگزاری مهرواره «بانور»

تجلیل معاون سازمان تبلیغات از برگزاری مهرواره «بانور»
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از عملکرد بنیاد هدایت در برگزاری مهرواره بانور به منظور شبکه سازی بانوان فعال مسجدی تجلیل کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، با حضور در دفتر قم بنیاد هدایت در جمع معاونان و همسنگران بنیاد هدایت اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌هایی که در بنیاد هدایت تا به امروز شکل گرفته حاکی از آن است که مسئله و میدان برای بنیاد هدایت مهم است؛ مهرواره هایی همچون محله همدل و بانور قابلیت این را دارد که توسعه پیدا کنند و امتداد یابند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اهمیت کار در حوزه خانواده و بانوان و موفقیت‌هایی که مهرواره بانور در این عرصه داشته است، گفت: بنده که دبیر ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی هستم، اگر قرار باشد تمام بار مسئولیت سازمان در موضوع خانواده را یکجا هزینه کنم، آنجا مهرواره بانور است.

وی تصریح کرد: شبکه های مردمی ای که در میدان هستند قابلیت جوشش دارند و ظرفیت‌های خوبی هستند که بنیاد هدایت در این مهرواره و مهرواره‌های قبلی توانسته است آنها را گرد هم آورد؛ بنابراین نباید مهرواره بانور کار خود را متوقف کند. تصویر سازی از نقش زنان از اولویت‌هایی است که در مهرواره بانور این اتفاق به خوبی دارد رقم می‌خورد.

حجت الاسلام عزت زمانی به برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی «سنگر تبیین» که در استان‌های مختلف به همت بنیاد هدایت رقم خورد، اشاره کرد و بیان داشت: حرکتی که در جهاد تبیین شروع کردید خوب بود و برای بنده جذاب بود. اینکه آموزش میدانی صورت بگیرد تا مساجد یاد بگیرند از ظرفیت فضای مجازی که بعضا در اختیار دارند، در این عرصه استفاده کنند، شبکه اطلاع رسانی داشته باشند و از این طریق با جامعه پیرامونی خود ارتباط بگیرند، امر بسیار مبارکی است. هرچند که این کانال‌ها تاکنون بیشتر به منظور حل مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده اند اما بستری است که می تواند به لحاظ محتوایی ارتقاء یابد.

وی ضمن توصیه به همسنگران بنیاد هدایت در تحکیم فضای برادری، همدلی و عهد جمعی خود در رسیدن به اهداف بلندی که برای ارتقای جایگاه مساجد و امامان محله در نظر دارند، گفت: با همین بلند همتی در عرصه های مختلفی که پیش رو دارد، کار کنید. از جمله افتخارات ما حرکت منسجم، برادرانه و باورمند و مجاهدت‌های شما در این مسیر نورانی و در جمع جبهه انقلاب است. بدون اغراق بنیاد هدایت در مقام تولید علم و ایجاد باور توانسته این نسبت را برقرار کند.

حوادث اخیر ابتلائاتی در مسیر رشد این امت بود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین شرایط کنونی کشور و اتفاقات اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: باور ما این است که انقلاب اسلامی باوجود کم کاری برخی مسئولان، امروز در مواجهه سنگین مبارزه تمدنی موفقیت‌های چشمگیری داشته است. ما معتقدیم که این نقشه و طراحی حضرت ولی عصر(عج) است که امروز امتی به پا خواسته تا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی مجاهدت کند.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: اتفاقاتی که این روزها افتاد از نتایج جنگ شناختی و جنگ اراده‌هایی است که جنود شیطان به راه انداخته اند و رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل در این زمینه به ما هشدار داده بودند. اینها صحنه‌های واضحی از امتحانات و ابتلائات بود برای رشد این امت که بتوانند گره‌ها و مشکلاتی که در این مسیر نورانی و بزرگ وجود دارد را بفهمیم و آنها را ترمیم کنیم. همه باور داریم و می دانیم که این حرکت عظیم چطور دارد شکل می گیرد و بنا به وعده الهی این امر محقق خواهد شد.

وی با توجه به اینکه غالبا افرادی که فریب فتنه گران را خوردند نوجوانان بودند، توجه ویژه به این موضوع را مهم دانست و گفت: این نسل کسانی هستند که بناست این انقلاب را در آینده در دست بگیرند؛ این نسل متفاوتی است که بهتر می فهمد و حرف زور را نمی پذیرد. مهم ترین مسئله ما یاد گرفتن تعامل با این نسل است. در نظامات فرهنگی ما هم همین طور است باید ببینیم کارهایی که در فضای فرهنگی انجام می دهیم برای او جذاب است. جنس رفتار این نسل با ما متفاوت است و باید ادبیات و طرز فکر آنها را درک کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به ظرفیتی که بنیاد هدایت و مساجد دارند و از آن می‌توانند در این زمینه استفاده کنند، اشاره کرد و بیان داشت: ما برای این لایه از جمعیت چه برنامه‌ای داریم؟ امام محله در میدان است باید برای این نسل برنامه داشته باشد. انقلاب اسلامی باور دارد که نسلی را دارد تربیت می کند که می‌خواهند در مقابل طاغوت و شیاطین بایستند. این کار نیاز به طراحی دارد و لازم است در این زمینه بیشتر با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

حجت الاسلام عزت زمانی درس‌هایی این اتفاقات اخیر برای ما داشت را نسبت به فتنه‌های گذشته متفاوت و دارای پیچیدگی بیشتر دانست و گفت: در یک خانواده اگر یک نوجوان اخلاق و رفتارش بر هم بریزد، اعضای خانواده با او چه طور برخورد می کنند؟! ما باید در این خانواده بزرگ ایران اسلامی بتوانیم به مدل آرامش در درون خانه برسیم.

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز؛ یکی از اولویت‌های کاری بنیاد هدایت

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت به ارائه گزارش عملکرد بنیاد هدایت در سال جاری و برنامه‌های پیش‌رو پرداخت و اظهار داشت: یکی از کارهایی که در دست اجرا داریم مهرواره بانور است که تا کنون بیش از ۲۱ هزار بانوان فعال مسجدی در آن شرکت کردند و اکنون در مرحله ثبت مسئله قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما در شش ماه دوم سال سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز است، گفت: بنا داریم کل استان‌ها، مدیران کل و معاونان فرهنگی استان‌ها و تا جایی که امکان دارد، امامان شبکه از این نمایشگاه بازدید به عمل بیاورند.

ارسال نظرات