۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۲۱۲۲۳
با حضور مبلغان حوزوی؛

همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» برگزار شد

همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» برگزار شد
همایش«پیامبر رحمت، الگوی جهانی» با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، حجت الاسلام جباری و پروفسور لگنهاوزن در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبلیغ به صورت تدریجی و گام به گام را امری لازم دانست و گفت: پیامبر تبلیغ و هدایت را گام به گام آغاز و به این شیوه تأثیرگذاری وسیعی داشتند، لذا مبلغان حوزوی در تبلیغ اولاً اصل سهل گیری و به دنبال تغییر تدریجی و گام به گام باشید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اصلاح، مهم ترین ویژگی پیامبر بود، تصریح کرد: یک مبلغ نمونه ابتدا باید آسیب های منطقه را شناسایی کند و براساس آن به سخنرانی و برنامه هایش بپردازد، پیامبر نیز با توجه به شرایط منطقه و زمان خود به اصلاح باورها و پرداخت.

وی افزود: اصلاح رفتارها از دیگر برنامه های تبلیغی پیامبر در آن عصری بود که برای کوچکترین مسئله ای جنگ و نزاع های طولانی مدت شکل می گرفت، اگر به سیره پیامبر نگاه بیندازیم تمام اصلاحات پیامبر با برنامه و گام به گام بوده است لذا مبلغین باید در تبلیغ به شیوه پیامبر(ص) عمل کنند.

حجت الاسلام جباری عضو هیئت علمی گروه تاریخ اسلام موسسه امام رضا(ع) با ابراز اینکه تکلیف مضاعفی در تبیین چهره واقعی پیامبر برعهده داریم، اظهار کرد: معمولاً در کتاب های تاریخی به ابعاد سیاسی و جنگ های آن دوره پرداخته شده است در حالیکه پیامبر ابعاد رفتاری، اجتماعی و اقتصادی نیز داشته است لذا وظیفه امروز ما در شناخت چهره واقعی پیامبر به دنیا و بشریت مضاعف شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر در هدایت جامعه حریص بودند، ما نیز به عنوان پیروان پیامبر خدا باید نسبت به هدایت مردم جامعه حریص باشیم، فردی که در هدایت حریص باشد دست از تلاش و کوشش بر نمی دارد و همه سختی ها را در این راه هدایت دیگران به جان و دل می خرد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به سیره عبادی رسول خدا(ص) گفت: پیامبر(ص) را باید به تقوا و پرهیز از تبعیض به جهانیان معرفی کرد چرا که گمشده بشریت امروز نفی نژاد پرستی است، اگر دنیا و بشر جاهل امروز پیامبر را با صفات و چهره واقعی اش بشناسد قطعاً اسلام ناب محمدی را می پذیرد.

پایان بخش مراسم با سخنرانی پروفسور لنگهاوزن برگزار شد که با اشاره به اینکه متکلمین شیعه و سنی باید اشتراکات خود را نسبت به پیامبر جمع آوری و به بشریت عرضه کنند، اذعان کرد: دنیا تشنه معارف الهی است لذا علماء جهان اسلام باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند و چهره صحیح پیامبر خدا را به دنیا معرفی کنند.

عضو هيئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: باید سطح دانش عمومی را نسبت به شناخت پیامبر بالا ببریم متاسفانه هنوز برخی از شیعیان نیز پیامبر را آنگونه که شایسته است، نشناخته اند در حالیکه متون غنی در دست ما است.

وی با اشاره به ستیز رسانه های غرب با پیامبر اسلام تصریح کرد: سیره رفتاری پیامبر(ص) آنقدر جذابیت دارد که اگر جوانان غربی آن را بدانند به یکباره به سمت اسلام می گروند لذا جریان های سیاسی پیامبر خدا را خونریز و جنگ آور معرفی می کنند و این وظیفه ما است که برای شناساندن چهره صحیح از پیامبر با کنار هم گذاشتن اشتراکات شیعه و سنی از پیامبر خاتم جهاد تبیین جهانی داشته باشیم.

گفتنی است این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی و بنیاد رسول رحمت در هفته وحدت جهان اسلام برگزار گردید و نوید رشته پیامبر شناسی در حوزه علمیه قم داده شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع)
0
0