۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۲۱۲۲۵
پروفسور لگنهاوزن تأکید کرد؛

ضرورت جهاد تبیین در شناساندن چهره صحیح از پیامبر اکرم به جهانیان

ضرورت جهاد تبیین در شناساندن چهره صحیح از پیامبر اکرم به جهانیان
استاد موسسه امام خمینی(ره) گفت: توهین به پیامبر اسلام از جهل و نادانی مردم غرب است و ما وظیفه داریم این انسان کامل و پیامبر الهی را با تصویری درست به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پروفسور لگنهاوزن پیش از ظهر امروز در همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد،‌ با اشاره به «چرایی پیامبر ستیزی از سوی جریان های سیاسی و فرهنگی فعال دنیا» گفت: در فرهنگ مسیحیت حضرت مسیح(ع) را به عنوان شخص دوم تثلیث می دانند، اما در بین مسلمانان با اینکه حضرت محمد(ص) به نهایت تکامل انسانیت نیز رسیده، باز ایشان عبد و بنده خدا است.

وی افزود: توهین به پیامبر اسلام از جهل و نادانی مردم غرب است و ما وظیفه داریم این انسان کامل و پیامبر الهی را با تصویری درست به جهانیان معرفی کنیم.

عضو هيئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن پیامبر را معرفی کرده است، اظهار داشت: سایر پیامبران با ماموریت بشارت و انذار از سوی خدا مبعوث شده اند و کسانی که به هدایت الهی پشت می کنند به نتیجه ای نامطلوب خواهند رسید.

لگنهاوزن با اشاره به اینکه اندیشمندان جهان تشیع و تسنن نسبت به سیره و رسالت پیامبر خاتم باید هم افزایی داشته باشند، بیان کرد: با بیان دیدگاه ها و استخراج مشترکات باید راه سوء تفاهم ها و نفوذ دشمن و تفرقه افکنی ها را گرفت.

وی ادامه داد: روایات اهل بیت و پیامبر خدا گنجی در بین سایر مسلمانان است که تنها عالمان دینی ارزش آن را می دانند باید روایات پیامبر را به جهان عرضه و معرفی کرد و در این راه کار مشترک علماء شیعه و اهل سنت ضرورت دارد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه متکلمین شیعه و سنی باید اشتراکات خود را نسبت به پیامبر جمع آوری و به بشریت عرضه کنند، اذعان کرد: دنیا تشنه معارف الهی است لذا علماء جهان اسلام باید از این فرصت و ظرفیت استفاده و چهره صحیح پیامبر خدا را به دنیا معرفی کنند.

عضو هيئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: باید سطح دانش عمومی را نسبت به شناخت پیامبر بالا ببریم متاسفانه هنوز برخی از شیعیان نیز پیامبر را آنگونه که شایسته است را نشناخته اند در حالیکه متون غنی در دست ما است.

وی با اشاره به ستیز رسانه های غرب با پیامبر اسلام تصریح کرد: سیره رفتاری پیامبر(ص) آنقدر جذابیت دارد که اگر جوانان غربی آن را بدانند به یکباره به سمت اسلام می گروند، لذا جریان های سیاسی پیامبر خدا را خونریز و جنگ آور معرفی می کنند و این وظیفه ما است که برای شناساندن چهره صحیح از پیامبر(ص) با کنار هم گذاشتن اشتراکات شیعه و سنی از پیامبر خاتم، جهاد تبیین جهانی داشته باشیم.

ارسال نظرات