۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۲۱۲۶۷
دبیرکل ناتو :

پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین به منزله شکست این ائتلاف است

پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین به منزله شکست این ائتلاف است
در حالی‌که مسئول سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا اعتراف کرد که ناتو نتوانسته به برخی از وعده‌هایش به مسکو عمل کند، دبیرکل ناتو گفت: پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین به منزله شکست این ائتلاف است، ولی بروکسل قصد درگیری مستقیم با روسیه را ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس خبری بلومبرگ بامداد امروز، چهارشنبه، با استناد به پیش نویس بیانیه رهبران کشورهای گروه 7 در پایان نشست آنها گزارش داد که این کشورها تدابیر مشخصی در خصوص اقدامات جدید برای حمایت بیشتر از اوکراین پیشنهاد نکرده و به خصوص هیچ پیشنهاد جدیدی برای تامین تسلیحاتی ارتش اوکراین ارائه نکردند.

در این گزارش آمده است، با این حال، رهبران "گروه هفت" بطور لفظی وعده دادند که به حمایت مالی، انسان دوستانه، نظامی، دیپلماتیک و حقوقی از کی‌یف "تا زمانی که  لازم باشد" ادامه خواهد داشت. همچنین بدون اشاره به جزییات، قول دادند که "هزینه‌های اقتصادی مضاعفی" را بر روسیه تحمیل خواهند کرد.

علاوه بر این، شرکت کنندگان در این اجلاس به مسکو هشدار دادند که هرگونه حمله به زیرساختارهای غربی "پاسخی متحد و قاطع" به دنبال خواهد داشت.

در بیانیه مشترک سران کشورها و دولت‌های کشورهای گروه 7 که در اجلاس سران در اتریش به تصویب رسید، یادآوری شده که رهبران کشورهای گروه7 قصد دارند به اوکراین کمک کنند تا برای فصل زمستان آماده شود. این سند صبح امروز، چهار شنبه از سوی دفتر مطبوعاتی کابینه دولت آلمان منتشر شد. اولاف شولز، صدراعظم آلمان نیز به طور جداگانه نیاز به توسعه "طرح مارشال برای اوکراین" را مورد تاکید قرار داد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز شب گذشته گزارش داد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین از رهبران کشورهای گروه 7 درخواست کرده تا عرضه تسلیحات نظامی جدید به کی‌یف را افزایش دهند. وی توجه ویژه ای به دریافت سیستم های دفاع هوایی داشت.

نشست رهبران گروه 7 ، روز سه‌شنبه، در قالب آنلاین و پس از آن برگزار شد که نیروهای مسلح روسیه طی دو روز گذشته حملات موشکی گسترده‌ای را با استفاده تسلیحات دقیق دوربرد به مراکز فرماندهی و کنترل نظامی، ارتباطات و انرژی در منطق مختلف خاک اوکراین انجام دادند.

 در نتیجه این حملات، تعدادی از مناطق مسکونی در اوکراین بدون برق و آب ماندند. دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین تایید کرد که یازده تأسیسات زیرساختاری حیاتی در هشت منطقه این کشور آسیب جدی دیده است.

 ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور بار دیگر روز سه‌شنبه،  به حملات گسترده و دقیق خود به تأسیسات فرماندهی و کنترل نظامی و سیستم انرژی اوکراین با استفاده از سلاح‌های استقرار هوایی و دریایی با برد بلند و بسیار دقیق ادامه دادند. به گفته این مقام نظامی، اهداف تعیین شده برای این حملات محقق شده و تمامی اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.

ارسال نظرات