۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۲۱۳۰۲

همایش آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان برگزار شد

همایش آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان برگزار شد
اصفهان - در آستانه هفته وحدت همایش آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان با موضوع بررسی و تقویت وحدت اسلامی در سالن فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احمد کوثری چهارشنبه شب در همایش آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان که درسالن فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، به تبیین وضعیت کنونی جهان اسلام و موقعیت فرق اسلامی در برابر چالش‌های فزاینده دنیای غرب و استکبار پرداخت.

وی به تلاش دشمن برای فاصله انداختن بین مذاهب اسلامی با اتکا به اختلافات آداب مذهبی اشاره کرد و گفت: شیعه به برکت اهل بیت از روایات و آثار قوی، جذاب با توانایی اثرگذاری بالا برخوردار است که برجسته‌ترین آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و قادر است دل‌های مشتاق معنویت را به سوی خود بکشد.

حجت الاسلام کوثری افزود: امروز در جهان هیچ مذهب یا فرقه‌ای را نمی‌توانید مثال بزنید که شخصیت‌های ممتازی در ردیف امیرمومنان(ع) و امام حسین(ع) داشته باشند تا بتوانند الگوی روشنی را در مقابل دیدگان جهانیان قرار دهند.

وی یادآور شد: شعاع وجودی معصومین چنان درخشنده و فروزان است که امروز مردم با هر فرقه و آیینی خود را مشتاق محب آن‌ها نشان می‌دهند و دشمن به دنبال وارونه کردن این دل‌های مشتاق است تا شیعه در دایره تنگ تری به حیات خود ادامه دهد.

استاد سطح عالی حوزه تاکید کرد: در مقاطعی از تاریخ بعضی از فرق و مذاهب اهل سنت حافظ و حامل معارف شیعه بودند و حتی از پایگاه‌های شیعه حراست کرده اند و بزرگانی همچون آیت الله بروجردی برای توسعه این نگاه اقدام کردند و تلاش کردند تا شیعه در گستره جهان اسلام به خوبی معرفی شود و فرصت گسترش معارف تشیع با دامن زدن به فرقه گرایی و اختلافات از دست نرود.

حجت الاسلام کوثری در بخشی دیگر از سخنان خود به تحلیل رفتار‌های تفرقه افکنانه توسط بعضی از تریبون‌های مذهبی پرداخت و نقش آن‌ها را در در تحقق اهداف دشمن برای حفظ فاصله بین مذاهب تبیین کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات