۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۲۱۳۰۶

نشست صمیمی رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیران مدارس علمیه شهر یزد

نشست صمیمی رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیران مدارس علمیه شهر یزد
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سفر استانی به یزد با مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران شهر یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سفر استانی به یزد با مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران شهر یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه، حجج اسلام کارگر و شمس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان گزارشی از وضعیت مراکز تحت پوشش ارائه و سپس به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

در ادامه، مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران استان مباحث موردنظر را مطرح نموده و از رئیس مرکز خدمات درخواست مساعدت داشتند.

حجت الاسلام سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات پس از شنیدن اظهارات مهمانان مدعو، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت و به برخی از مشکلات مطرح شده پاسخ داد.

وی ضمن تشکر از نظرات مطرح شده، بیان مشکلات و تلاش برای رفع آن را یکی از عوامل پیشبرد اهداف و تعالی سازمان دانست و از مقام معظم رهبری به جهت تدبیر بسیار ارزشمند در ایجاد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقدیر کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در بحث مسکن گفت: از 70 هزار نفر فاقد مسکن در سراسر کشور تنها 15 هزار واحد مسکونی در اختیار قرار داده‌ شده که با توجه به آمار واجدین شرایط این مقدار بسیار ناچیز است که امیدواریم از طریق نهضت ملی مسکن و بنیاد مسکن اقدامات مؤثری انجام گیرد.

وی بازنگری در سیاست‌های مراکز مدیریتی حوزوی که نقش اساسی در امر معشیت ایفا می‌کند را امری ضروری دانست و گفت: ضرورت ملاحظه اقتضائات زمانی و مکانی و همچنین شرایط اقتصادی و فرهنگی در مدیریت حوزه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی همچنین پیگیری مطالبات به حق آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و معیشتی از سوی طلاب را ضروری و تأثیرگذار دانست.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: بومی‌سازی خدمات متناسب با هر استان و تشخیص اهم مشکلات و تلاش در جهت رفع حداقلی آنها، از جمله مواردی است که مرکز خدمات نسبت به آن طراحی و برنامه‌ریزی خواهد کرد.
وی بیان کرد: پیشکسوتان آیینه شاغلین هستند، فلذا برخورد ما با این قشر از اعزه روحانی می‌تواند موجب افزایش و یا کاهش انگیزه در طلبگی محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ابراز داشت: مشاوره‌های قبل از ازدواج و بعد از آن در تحکیم خانواده بسیار تأثیرگذار است که هم مراکز آموزشی و هم مراکز خدمات در این راستا فعالیت می‌کنند اما نیاز به گسترش بیشتری دارد از این رو کارگاه‌های آموزشی نو مزدوجین به همین منظور طراحی و به مورد اجرا در آمده است.

ارسال نظرات