۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۲۱۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

عارف بالله نمی تواند نسبت به مسائل جامعه و مظلومان جهان بی تفاوت باشد

عارف بالله نمی تواند نسبت به مسائل جامعه و مظلومان جهان بی تفاوت باشد
شاگرد علامه حسن زاده آملی با بازخوانی مواضع آن علامه فقید در حمایت از انقلاب و رهبر معظم گفت: علامه حسن زاده که یک عارف بالله بود نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نبود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر ضیایی از شاگردان مرحوم علامه حسن زاده آملی در مراسم نکوداشت آن مرحوم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد گفت: یک عارف کامل وقتی در اوج مسائل سیر و سلوکی قرار می گیرد نمی تواند نسبت به مسائل جامعه اسلامی و حتی مظلومان غیر مسلمان بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: شاهد این امر نیز رهبر فقید انقلاب اسلامی است که کتب عرفانی عمیقی دارد و تا آخر عمر نیز مرام عرفانی خود را حفظ کرد و غزل معروف ایشان که مربوط به سالهای آخر است نشان می دهد امام خمینی عرفان قوی داشت؛ شخصیت عارفی مانند امام، انقلاب شکوهمندی شکل داد که دنیا را متحیر کرد.

استاد فلسفه حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت الله حسن زاده آملی بارها در حمایت از انقلاب اسلامی و حمایت از رهبر حضور داشتند اما در کنار این حضورها دو مکتوب شاهد مواضع آن مرحوم است؛ به فرمان رهبری کنگره بزرگداشتی برای زهرای مرضیه در ساری برگزار شد که مسؤولین آن کنگره از محضر علامه حسن زاده آملی درخواست کردند نوشته ای تقدیم کنگره کند که رساله عربی نوشتند و بیانیه ای در مقدمه ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این بیانیه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی تعابیر بلندی نسبت به صدیقه طاهره داشته و از رهبر معظم انقلب به نیکی یاد می کند و در این مرقومه آمده: «کنگره حضرت فاطمه زهرا... به فرمان همایون و خجسته رهبر عظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله معظم خامنه ای کبیر- متع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف- در ساری مازندران ایران برگزار می شود».

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در ادامه با بیان اینکه حضرت علامه در مقابل هر کسی سر تعظیم فرو نمی آورد، تصریح کرد: در سفر حضرت آیت الله خامنه ای به مازندران ایشان شخصا به آمل سفر کردند که علامه حسن زاده برای تشکر از ایشان کتابی را با یک دست‌نوشته تقدیم می کند و در خصوص این سفر با تعبیر «نزول اجلال» از مقام معظم رهبری تشکر می کند و در بیانیه خود می نویسد: «عزت و شوکت روز افزون آن قائد اسوه زمان را همواره از حقیقه الحقائق خداوند سبحان مسئلت دارم».

وی در پایان خاطرنشان کرد: عارف بالله حقیقی نمی تواند بی اعتنا به مسائل جامعه و هم نوعان خود باشد؛ علامه حسن زاده آملی ضمن ابعاد جامع علمی این جهت را داشت.

ارسال نظرات