۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۳۹۰
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

دشمنان می‌خواهند با زمین‌گیر کردن ایران اسلامی برای خود آبرو بخرند

دشمنان می‌خواهند با زمین‌گیر کردن ایران اسلامی برای خود آبرو بخرند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: دشمنان نظام فکر می‌کنند با جوسازی و دروغ‌پردازی و در دست گرفتن افکار عمومی و تهییج نوجوانان و دانش‌آموزان به اهداف خود می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه امروز روز ولادت رسول گرامی اسلام، صادر اول، شخصیت بی‌نظیر عالم خلقت و امام صادق سلام‌الله‌علیهما است، گفت: این روز را به همه و به شما بزرگواران، نمازگزاران محترم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما از برکات این روز و این ایام بهره‌مند باشیم و خدای تعالی عاقبت همه اهل ایمان را به خیر کند.

در بحث تربیت افراد و تکون شخصیت فرد، نقش الگو مهم و بی‌نظیر است

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از آیاتی که فراوان شنیده‌اید و یا خوانده‌اید این آیه شریفه است که «لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ» که خدای تعالی در رسول خدا الگویی قرار داده است و به‌عنوان الگو او را به جهان معرفی کرده است، اظهار داشت: در بحث تربیت افراد و تکون شخصیت فرد، نقش الگو مهم و بی‌نظیر است چراکه فرد با انتخاب الگو سعی می‌کند همه ویژگی‌های الگو را در همه زمینه‌ها در خودش محقق کند و شبیه آن شخص شود.

متأسفانه در طول این سال‌ها افراد مناسبی به‌عنوان الگو به جامعه معرفی نشده است

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در جامعه‌مان چه افرادی را در طول این سال‌ها به‌عنوان الگو به جامعه معرفی کردند؛ بعد در همین سال‌ها این الگوهایی که الگو نبودند چه خساراتی به جامعه زدند و چه مسیری را برای جوانان، نوجوانان و عزیزان ما به وجود آوردند! این ضعف عملکردی است. دانشمندان، فرهیختگان، بزرگان، ایثارگران و شخصیت‌های بی‌نظیری را در هم در قدیم و هم الآن در کشور داشتیم؛ اما نامی از آن‌ها برده نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: الآن شما یک بچه کوچک چهارپنج‌ساله که هنوز مدرسه نمی‌رود از او بپرسید درباره تمام گل‌های خورده و اینکه احتمال می‌داده بخورد برای فلان بازیکن فوتبال فلان کشور دست چندم، همه را حفظ است؛ اما شخصیت‌های بی‌نظیری از اسلام و شخصیت‌های ملی، شخصیت‌های هنری و فرهنگی که نقش داشتند در فرهنگ و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، آن‌ها را اصلاً نمی‌شناسند؛ نه قدیمی‌ها را نه جدیدها را. بعضی وقت‌ها هم که می‌خواهند نام ببرند غلط اسم می‌برند.

خانواده‌ها مواظبت کنند که چه کسی را به‌عنوان الگوی تربیتی فرزندانشان انتخاب می‌کنند

وی با تأکید بر اینکه نقش الگو در تربیت بسیار بی‌نظیر است، عنوان کرد: اسلام روی این گروه از افراد تأکید فراوان دارد؛ خانواده‌ها و پدر و مادرها مواظبت کنند که چه کسی را به‌عنوان الگوی تربیتی فرزندانشان انتخاب می‌کنند و زمینه را برای او فراهم می‌کنند. قرآن کریم رسول خدا را اسوه حسنه می‌داند؛ یعنی افراد می‌توانند با الگوبرداری از سبک زندگی رسول خدا و سیره رفتاری حضرت، مثل پیغمبر باشند.

رسول خدا الگو و اسوه است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جواب اینکه گاهی گفته می‌شود ما کجا رسول خدا کجا، گفت: بله؛ در یک قسمت‌هایی این‌طور است؛ اما در بحث رفتاری و اخلاقی، در بحث منش فکری و سیاسی و عملی رسول خدا الگو و اسوه است. در آنجایی که «قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنی» است بله آنجا به ما نمی‌رسد؛ کار سختی است یا محال است؛ اما در بقیه امور خدا می‌گوید که او را اسوه قرار دادم؛ پس معلوم می‌شود که می‌شود رسید.

اگر بنا است متخلق به اخلاق الهی شویم، باید از اخلاق رسول خدا الگوبرداری کنیم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه با استفاده از روایات هم به دست می‌آید که اگر بنا است متخلق به اخلاق الهی شویم، باید از اخلاق رسول خدا الگوبرداری کنیم، گفت: مرحوم کلینی رضوان‌الله‌علیه در کتاب شریف کافی از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نقل می‌کند که حضرت فرمودند: «أَ لاَ أُخْبِرُکُمْ بِأَشْبَهِکُمْ بِی خُلُقاً قَالُوا بَلَى یَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ أَعْظَمُکُمْ حِلْماً وَ أَبَرُّکُمْ بِقَرَابَتِهِ وَ أَشَدُّکُمْ حُبّاً لِإِخْوَانِهِ فِی دِینِهِ وَ أَصْبَرُکُمْ عَلَى اَلْحَقِّ وَ أَکْظَمُکُمْ لِلْغَیْظِ وَ أَحْسَنُکُمْ عَفْواً وَ أَشَدُّکُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافاً»؛ «آیا خبر بدهم که شبیه‌ترین شما به من کیست؟ گفتند بله ای رسول خدا. حضرت فرمودند: هر کس خوش‌اخلاق‌تر، نرم‌خو تر، به خویشانش نیکوکارتر و نسبت به برادران دینی‌اش دوستدارتر، بر حق شکیباتر، خشم را فرو خورنده‌تر و باگذشت تر و در خرسندی و خشم باانصاف‌تر باشد به من شبیه‌تر است».

وی در ادامه اذعان داشت: این یک مجموعه‌ای از صفات اخلاقی درجه‌یک بود که رسول خدا می‌فرماید اگر این‌طور باشید به من شبیه‌تر هستید؛ یعنی اگر مردی در خانه بداخلاق باشد، زن و بچه‌اش وقتی‌که او می‌آید زن برود جایی مشغول کار شود و بچه زود برود بخوابد و بگویند اوه آمد! چنین کسی با پیغمبر اکرم فاصله دارد. بااخلاق پیغمبر فاصله دارد. بعضی‌ها اگر در خانه باشند خانه بیت الاحزان می‌شود. شخص باید جوری شود که هر وقت می‌رسد خانه، همه خوشحال شوند و به استقبال بیایند. این‌ها را یاد بگیریم.

کم شباهت ترین افراد به رسول خدا

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تصریح کرد: بعد حضرت فرمود: «أَ لاَ أُخْبِرُکُمْ بِأَبْعَدِکُمْ مِنِّی شَبَهاً قَالُوا بَلَى یَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ اَلْفَاحِشُ اَلْمُتَفَحِّشُ اَلْبَذِیءُ اَلْبَخِیلُ اَلْمُخْتَالُ اَلْحَقُودُ اَلْحَسُودُ اَلْقَاسِی اَلْقَلْبِ اَلْبَعِیدُ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ یُرْجَى غَیْرُ اَلْمَأْمُونِ مِنْ کُلِّ شَرٍّ یُتَّقَى»؛ «آیا می‌خواهید خبر بدهم به شما که کم شباهت ترین شما به من چه کسی است؛ یعنی اصلاً بی‌شباهت! عرض کردند بله یا رسول‌الله. حضرت فرمودند: زشت‌گوی بی‌آبروی بی‌شرم بخیل متکبر کینه‌توز حسود سنگدل. کسی که هیچ خیری از او برنمی‌خیزد و کسی از شر او در امان نیست؛ این افراد از من دور هستند».

تبیین صفات انبیای الهی در قرآن کریم

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه از قرآن کریم هم می‌توانیم در این زمینه‌ها بهره‌های معرفتی بالاتری ببریم، گفت: خدای تعالی وقتی انبیای خودش را تبیین می‌کند و از آن‌ها سخن می‌گوید، آن‌ها را متصف به صفاتی می‌کند. آن‌ها را با یک صفاتی که خودش هم همان صفات را دارد مورد خطاب قرار می‌دهد؛ یعنی خدا صفاتی را دارد و وقتی می‌خواهد درباره پیغمبر صحبت کند و آن‌ها را خطاب کند با همان صفات آن‌ها را خطاب می‌کند؛ فقط با یک فرقی که مثلاً خدای تعالی درباره خودش در قرآن کریم فرموده که من «غفور رحیم» هستم، «غفور حلیم» هستم، «غفور علیم» هستم، «غفور شکور» هستم، «علیم حلیم» هستم، «غنی کریم» هستم، «رئوف رحیم» هستم لذا همه این موارد که خدا درباره خودش گفته دو صفتی آورده. بعد هم این صفات را برای انبیائش می‌آورد؛ اما برای هرکدام از آن‌ها یکی‌یکی می‌آورد. مثلاً راجع به حضرت نوح علیه‌السلام می‌فرماید «إِنَّهُ کانَ عَبْداً شَکُوراً» لذا خودش را غفور شکور گفت؛ اما اینجا حضرت نوح را فقط شکور گفت.

تفاوت پیامبر اکرم با دیگر پیامبران

وی در ادامه افزود: یا درباره حضرت ابراهیم فرمود «إِنَّ إِبْراهِیمَ لَحَلِیمٌ أَوَّاهٌ مُنِیبٌ» خودش را علیم حلیم گفت اما حضرت ابراهیم را فقط حلیم گفت و در مورد حضرت موسی فرمود «وَ جاءَهُمْ رَسُولٌ کَریمٌ» خودش را غنی کریم گفت اما حضرت موسی را فقط کریم گفت لذا این‌ها تکریم انبیا است اما وقتی به پیغمبر اکرم که می‌رسد، عین صفات خودش را برای رسول خدا می‌فرماید و به‌صورت دوگانه بیان می‌کند. در سوره بقره می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِیمٌ» بعد به رسول خدا که می‌رسد می‌فرماید در سوره مبارکه توبه «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» همان دو صفتی را که برای خودش گفته بود، برای رسول خدا هم بیان می‌کند لذا این عظمت رسول خداست. به‌علاوه اینکه می‌فهمیم و می‌توانیم این را بفهمیم که از همین صفات الهی که در رسول خدا بوده الگو بگیریم و رفتار و اخلاق خودمان را اصلاح کنیم.

هیچ عدالتی مثل انصاف نیست

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری عنوان کرد: راجع به امام صادق سلام‌الله‌علیه هم به یک نکته اخلاقی اجتماعی اشاره می‌کنم که در این روزها باید برای همه ما درس باشد و آن را رعایت کنیم و آن رعایت انصاف است؛ حضرت فرمود: «أَلا اُخْبِرُکُمْ بِأَشَدِّ ما فَرَضَ اللهُ عَلى خَلْقِهِ، فَذَکَرَ ثَلاثَهَ أَشْیاءَ أَوَّلُها: إِنْصافُ النّاسِ مِنْ نَفْسِکَ» که این روایت را مرحوم کلینی در کتاب کافی می‌آورد که «آیا شمارا خبر بدهم به آن چیزی که خدای تعالی به‌شدت آن را بر بندگانش واجب کرده است؟» حضرت سه چیز را مطرح می‌کنند که اولین آن‌ها رعایت انصاف است. رعایت انصاف فضیلتی است که در این روایت آمده است و هیچ عدالتی مثل انصاف نیست.

صاحب‌خانه‌های بی‌انصاف

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: شخص صاحب‌خانه است؛ قیمت اجاره را بالا می‌برد. فقط به خاطر این‌که منفعت بیشتری ببرد. می‌بیند بازار داغ است می‌گوید خب ما چرا عقب بیفتیم. قیمت را بیخودی بالابرده است. این آدم، آدم بی‌انصافی است. این شخص از امت پیغمبر و از پیروان مکتب امام صادق نیست.

بنگاه‌داران بی‌انصاف

وی ادامه داد: آن بنگاه‌داری که برای منفعت بیشتر صاحب‌خانه را تشویق می‌کند به بالا بردن قیمت عدالت ندارد و بی‌انصاف است. روایت بود که از نشانه‌های بی‌عدالتی، بی‌انصافی است لذا این‌که میگوییم بی‌عدالت یعنی در محکمه شهادتش قبول نیست و نمی‌تواند امام جماعت شود و امثال‌ذلک. چرا بنگاه‌دار بی‌جهت قیمت را بالا می‌برد؟ بخش زیادی از این گرانی مسکن متوجه همین قصه‌هاست. ریشه گرانی اجاره منزل، بخشی متوجه عده‌ای از بنگاه‌داران بی‌انصاف است لذا خود صاحب‌خانه‌ها نگذارند که چنین اتفاقی بیفتد.

یکی از راه‌های نزدیک شدن به خدا را رعایت انصاف است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه در این رابطه، گفت: حضرت فرمودند: «یکی از راه‌های نزدیک شدن به خدا را رعایت انصاف است» لذا اگر ما خودمان را منتسب به امام صادق میدانیم و مکتبمان را مکتب جعفری می‌دانیم باید از حضرت یاد بگیریم لذا چرا بازار ما این‌طور می‌شود؟ چرا الآن در بحث مسکن این‌طور می‌شود؟ چرا در مباحث دیگر این‌طور می‌شود؟ فقط این‌طور می‌گوییم اما در مقام عمل من و شما هستیم که باید عمل کنیم.

مواظب اصلی و فرعی بودن امور باشید تا در دام بازی بیگانگان نیفتید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بیانات حکیمانه و مثل همیشه راهگشای رهبر معظم انقلاب را در دیدار با اعضای کنگره شهدای ورزشکاران و در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیدید و امروز هم دیداری بود که بنده به خاطر نماز جمعه موفق نشدم خدمت ایشان برسم، گفت: مطالب متعددی را در فرمایشاتشان مطرح فرمودند که من فقط به یک نکته اشاره می‌کنم. یکی از نکات کلیدی بیان ایشان تذکر به مسئولین بود؛ البته به تک‌تک ما هم هست؛ که درعین‌حال که امور را تمشیت می‌کنید مواظب اصلی و فرعی بودن امور باشید تا در دام بازی بیگانگان نیفتید.

تحمل قدرت منطقه‌ای و جهانی‌شدن ایران را ندارند / می‌خواهند تکه‌تکه و تجزیه کنند که نتوانستند و نمی‌توانند

وی در ادامه یادآور شد: آن‌ها چون با پیشرفت ما مخالف هستند سعی می‌کنند تمام ارکان کشور از مدرسه و دانشگاه و کارخانه‌ و اداره و همه و همه مشغول کاری غیر از کار اصلی باشند تا جلوی رشد را بگیرند برای همین هرروز کار جدیدی برای ما تعریف می‌کنند؛ چون سیطره چندین ساله خود را ازدست‌داده‌اند، تحمل قدرت منطقه‌ای و جهانی‌شدن ایران را ندارند، برای همین دخالت می‌کنند تا مانع حرکت به سمت اهداف بلند ما درست کنند. آرزو داشتند خاورمیانه بزرگی با مرکزیت رژیم غاصب صهیونیستی درست کنند که نتوانستند. حالا می‌خواهند تکه‌تکه کنند و تجزیه کنند که نتوانستند و نمی‌توانند.

دیگر این ترفند اثری برای مردم ایران ندارد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به تحریم ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران، گفت: بیچاره فکر کرده مثلاً اگر بگوید ما ده‌ هزار نفر از افراد سپاه را تحریم کردیم یا بیانیه دهند و با مصوبه‌ها ما را محکوم کنند و با فضاسازی و پرونده‌سازی، ما دست از حرکت می‌کشیم. هنوز نفهمیده‌اند که ما تحریم‌ها را رد کردیم و دیگر این ترفند اثری ندارد. سختی کشیدیم. مردم به مشکلات افتادند؛ سختی‌های متعدد و فراوانی دیدند اما مسئله تحریم رد شد و تمام شد. دیگر این ترفند اثری برای مردم ایران ندارد.

ما روی پای خود ایستاده‌ایم / می‌خواهند با زمین‌گیر کردن ایران برای خود آبرو بخرند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: فردا اعلام کنید تمام مردم ایران را تحریم کرده‌اید؛ ببینید آیا استحکام مردم بیشتر نمی‌شود؟! لطیفه تعریف کردند که ده‌ هزار نفر از افراد سپاه را تحریم کردند. ما روی پای خود ایستاده‌ایم. فکر می‌کنید مثلاً با غوغا سالاری و جوسازی و دروغ‌پردازی و در دست گرفتن افکار عمومی و تهییج نوجوانان و دانش‌آموزان به اهداف خود می‌رسید؟ می‌خواهید با زمین‌گیر کردن ایران برای خود آبرو بخرید و جلوی خیزش جهانی علیه خودتان را بگیرید؟ دیگر نخواهید توانست.

خط مقاومتی که ایران علیه شما درست کرد زنده و فعال است

وی در ادامه افزود: آیا صحنه عجیب و قابل‌تأمل و تحسین‌برانگیز حضور مردم یمن را در ایام هفته وحدت و ولادت رسول خدا ندیدید؟ چه صحنه بزرگ و عظیمی تشکیل دادند؛ که باید بگوییم مرحبا و آفرین به این غیرت و همت و موقعیت‌شناسی.

صهیونیست‌ها بدانند با علم و دانش همین بچه‌های دهه هشتادی ایرانی ریشه‌کن خواهند شد

امام‌جمعه کرج ادامه داد: هشت سال زیر توپ و بمب که شما و نوچه‌های نیابتی شما روی سرشان ریختید مقاومت کردند و این‌گونه اعلام حضور می‌کنند. با چی و باکی می‌خواهید بجنگید؟ خط مقاومتی که ایران علیه شما درست کرد زنده و فعال است؛ تنها راهی که برای شما مانده است این است که آبرومندانه تسلیم شوید و دست از دخالت و ترور و دزدی‌ منابع و ایذاء ملت‌ها بردارید و آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها و اذناب پلیدشان بدانند که اگر دست از خباثت و شرارت برندارند با علم و دانش همین بچه‌های دهه هشتادی ایرانی به فضل پروردگار ریشه‌کن خواهند شد.

جنگ تبلیغاتى با ابزار رسانه

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه الحمدالله امروز همه با جنگ تبلیغاتی و روایت سازی که بخشی از جنگ نرم دشمن است و چگونگی مهندسی افکار عمومی آشنا شده‌اید، گفت: در تعریف جنگ نرم گفته می‌شود؛ مهندسى آرام و زیرپوستى افکار عمومى براى هماهنگ‌سازى جامعه و افکار و امیال آحاد مردم با خواسته‌ها و اهداف دشمن است که رکن اصلى آن جنگ تبلیغاتى با ابزار رسانه است.

جنگ نرم سعی می‌کند هر چیزی که برای مردم پناه و تکیه‌گاه است، بی‌اعتبار کند

وی در ادامه افزود: جنگ نرم می‌خواهد که ماهیت جامعه و ساختار سیاسی آن عوض شود؛ لذا سعی می‌کند هر چیزی که برای مردم پناه و تکیه‌گاه است، بی‌اعتبار کند؛ مثل خانواده، آموزش‌وپرورش، دستگاه قضا، مجلس و مقدسات لذا با جنگ نرم، آرام و تدریجی بدون اینکه متوجه حمله دشمن و تخریب آن شوید، جامعه را بی‌حس می‌کنند و وقتی تخریب صورت گرفت و دیگر فرصت جبران نبود متوجه می‌شویم که چه شده بود؛ اگر بصیرت و دقت لازم نباشد و به هشدارها توجه نکنیم.

اگر فقط فضای مجازی را رصد کنید، احساس می‌کنید روزی دو سه بار نظام سقوط کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در این جنگ آن چیزی که برای دشمن مهم است این است که باور کنی شکست‌خورده‌ای، مأیوس و نسبت به آینده کاملاً ناامید شوی و احساس کنی که عقب‌مانده و زندگی تباه‌شده‌ای داری؛ لذا روی آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سرمایه‌گذاری ویژه دارند، گفت: الآن اگر شما از خانه بیرون نیایید و فقط از فضای مجازی رصد کنید، احساس می‌کنید روزی دو سه بار نظام سقوط کرده است؛ انقدر که بمباران شدید است. کسی که فقط گوشش به یک جاست خود را عقب‌مانده و مأیوس و ناامید از آینده می‌بیند.

جنگ نرم سعی می‌کند افراد اجتماع را در مقابل هم قرار دهد و وحدت ملی را به هم بزند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: جنگ نرم با تکرار بعضی شاخص‌ها طوری روی باورها و اعتقادات کار می‌کند که به‌راحتی نشود به حالت اول برگشت. بعلاوه سعی می‌کند با استفاده از گسل‌ها و یا تقسیم‌بندی‌های قومیتی و جنسیتی (زن و مرد) و مذهبی (شیعه و سنی) افراد اجتماع را در مقابل هم قرار دهد و وحدت ملی را به هم بزند لذا در جنگ سخت توپ می‌خورد و تخریب می‌کند انسان خرابی‌ها همان لحظه می‌بیند. ولی در جنگ نرم این‌طور نیست. جنگ نرم شبیه موریانه است؛ تمام ظاهر سرجایش است یک‌مرتبه فرومی‌ریزد.

با جنگ نرم هر دروغی را باورپذیر می‌کنند

وی بابیان اینکه در این جنگ، ایجاد تردید و بی‌اعتمادی و تحریک احساسات و بعد مدیریت آن حرف اصلی را می‌زند؛ با همین روش هر دروغی را باورپذیر می‌کنند، گفت: محیط اصلی این جنگ فضای مجازی و رسانه است. خب ما چکار کنیم؟ چند کار را باید به‌سرعت انجام داد هرکسی به‌نوبه خودش. گاهی عزیزان دستگاهی کار می‌کنند؛ یک‌وقت هم کسی در صفحه خودش دارد کار می‌کند. باید بعد از فهمیدن موضوع درست عمل کرد.

روایت اول همیشه روایت غالب است / باید زبان مفاهمه با اقشار مختلف به‌خصوص جوانان را آموخت

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه عزیزان باید با دقت و سرعتِ بیشتر، ضعف‌ها را جبران کرده و درست عمل کنند، گفت: باید روایت سازی کنیم. اصل این جنگ «روایت» است؛ اولین روایت مهم‌ترین حرفی است که زده می‌شود. ما در داشتن محتوا ضعف نداریم؛ راجع به هر موضوعی هم آیه داریم، هم روایت داریم و هم سخن بزرگان هست؛ اما این محتوا را هنرمندانه و به‌روز شده و قابل‌فهم برای همه اقشار جامعه ارائه نمی‌دهیم. باید زبان مفاهمه با اقشار مختلف به‌خصوص جوانان را آموخت. می‌بینید که رسانه‌های دشمن از این خلاء چگونه استفاده می‌کنند لذا روایت اول همیشه روایت غالب است.

نباید سرگرم جریانی رسانه‌ای که برای ما درست می‌کنند، شد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه نباید سرگرم جریانی رسانه‌ای که برای ما درست می‌کنند، شد، گفت: اولویت‌های افکار عمومی را باید در دست داشت و نگذاشت که حواس مردم و مسئولان از مسائل اصلی منحرف شود. باید از لاک دفاعی خارج شد و حمله کرد. ما ایستادیم، چک که خوردیم در مقابل آن یک عملیات دفاعی انجام می‌دهیم. دوستان باید از حالت پدافندی دربیایند و آفندی عمل کنند. از انفعال دربیایند و فعال شوند. زمین و صحنه باید شناخته‌شده باشد که شناخته‌شده است و باید حمله کرد و این برنامه‌ریزی و طراحی می‌خواهد.

امیدواریم با انتخاب رئیس‌جمهور عراق و تشکیل به‌موقع کابینه مشکلات سیاسی عراق پایان پذیرد

وی در بخش دیگری در خاتمه گفت: امیدواریم با انتخاب رئیس‌جمهور عراق و تشکیل به‌موقع کابینه مشکلات سیاسی عراق پایان پذیرد و آرامش در آن منطقه هم برقرار شود.

ارسال نظرات