۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۲۱۶۷۴

مردم ایران به خبر های خوب و امید دهنده نیاز دارند

مردم ایران به خبر های خوب و امید دهنده نیاز دارند
اگر پول کافی ندارید، سواد لازم یا حتی امکانات لازم برای یاد گرفتن یک مهارت خوب را ندارید، یا اگر از بی عدالتی آموزشی یا فرهنگی گله و انتقاد دارید پیشنهاد می کنیم این بسته خبری را بخوانید چون خبر خوب امروزمان مخصوص خودتان است!

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه خبر‌خوب: همیشه فکر کردن به اتفاقات خوبِ نیفتاده و چشم انتظاری برای شنیدن خبرهای خوب، حس و حال نابی را برایمان به ارمغان می‌آورد و همین امید و انتظار سبب گل دادن شکوفه های خوشبختی در زندگی مان می‌شود. پس بیایید منتظر اتفاقات خوب باشیم؛ منتظرِ لبخندهایی که هنوز نزده‌ایم. سفرهای نابی که هنوز نرفته‌ایم. آدم‌هایی که هنوز ندیده‌ایم. کتاب‌ها و فیلم‌هایی که هنوز نخوانده‌ایم و ندیده‌ایم. غذاهایی که هنوز نچشیده‌ایم. خبرهای خوبی که هنوز نشنیده‌ایم و روزهای خوبی که نزدیک است.

این انتظار، شیرینی دارد که بر جانمان می‌نشیند و برای تجربه کردنش کافی است به ورودی و خروجی های ذهن مان سر و سامانی دهیم تا درِ ذهن‌مان را بر روی هر افکار غریبه‌ای باز نکنیم  و در مزرعه پاک ذهنمان به جز مهر و خوبی،  بذر دگر نکاریم.

کاری، کارستان برای محرومیت‌زدایی در کشور/ عدالت فرهنگی کلید خورد!

اگر پول کافی ، امکانات و حتی سواد لازم  برای یاد گرفتن یک مهارت خوب را ندارید تا بتوانید امورات زندگیتان را بگذارنید ؛بدانید و آگاه باشید که خبر خوب امروزمان مخصوص خودِخودتان است. چون اینجا نه تنها هیچ مدرکی از شما نمی‌خواهند، بلکه صاحب یک مدرک بین المللی هم می‌شوید تا بتوانید مُفت و مجانی حرفه مورد علاقه تان را یاد بگیرید و رویاهای خود را در هرجای دنیا دنبال کنید! پس این فرصت استثنایی را از دست ندهید. 

داستان از این قرار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی برای محرومیت‌زدایی و عدالت فرهنگی تدارک دیده است که در همه استان‌ها و همه افراد، به ویژه استان‌های محروم، توسعه نیافته و مناطق مرزی بتوانند هر حرفه هنری را در هنرستان‌های هنرهای زیبا به صورت رایگان  آموزش ببینند. در حال حاضر هم ۳۸ هزار و۲۵۰ نفر هنرجوی علاقمند به آموزش هنرهای زیبا در ۲۱ استان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و آموزش دیده اند. این کلاس‌ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و تا آخر مهر ماه هم برای ثبت نام دوره دوم آن وقت دارید. 

تازه دست اندرکاران این آموزش تا مرحله ای که بتوانید از مهارت خودتان کسب درآمد کنید، همراهتان هستند. اما جذابیت این خبر خوب در این بخش تکمیل می‌شود که آن دسته از افرادی که دیپلم ندارند هم می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند و بعد از اخذ نمره قبولی دیپلم هنری بگیرند.

اگر شما هم علاقمند به شرکت در این کلاس ها هستید، می‌توانید با ثبت نام از طریق سامانه دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی http://amoozeshehonar. farhang. gov. ir به صورت رایگان در این دوره‌ها شرکت کنید. خدا قوت به دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد برای این خبر خوب.

مدرسه همسنگ با مسجد/ در راستای عدالت آموزشی 

نقل شده که پیامبر اکرم (ص) در مسجد گروهی را مشغول عبادت و گروهی را سرگرم مذاکره و بحث علمی دیدند. حضرت پس از این مشاهده به گروه دوم پیوستند و  مشارکت علمی را ارجح بر جمع عبادت کنندگان دانستند. این ارجحیت نشان دهنده مقام بلند و بالای مدرسه و همسنگ بودن آن با مسجد است! به حتم خودتان از اهمیت علم آموزی و یادگیری و آموزش زیاد شنیده‌اید و از مزایای آن بی اطلاع نیستید. این بخش از خبر خوب هم به خانه دوم بچه ها که مدرسه است، اختصاص دارد.

 ۱۵۰ مدرسه در پنج استان کشورمان افتتاح شده که بخش عمده آن‌ها در مناطق محروم بنا شده است تا عدالت آموزشی توسعه بیاید و گامی دیگر در راستای عدالت هم برداشته شود. خدا را شکر.

مُسَکنی برای بیماران پروانه‌ای

بچه‌های دانش بنیان باز هم گل کاشته‌اند. این بار گلی برای پروانه‌ها! بیمارانی که علاوه بر اینکه با درد و رنج حاصل از بیماری شان دست و پنجه نرم می‌کردند، با تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ایران دردی بر دردهایشان اضافه شده بود و برای داشتن زخم‌پوش‌هایشان هم با مشقت و سختی رو به رو بودند.

اما محققان نانوفناوری در یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شدند نمونه‌ای اولیه از زخم‌پوشی تولید کنند که تا حداقل کمی از دردهای بیماران پروانه‌ای را تسکین بدهند. البته این زخم‌پوش علاوه بر بیماران پروانه‌ای، برای زخم بستر، زخم دیابت و سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همیشه خوش خبر باشید.خدا قوت!

کاهش ۹۵ درصدی تعداد زندانیان! / قانونِ خوب

آن روز که مرد را می‌بردند، همه همسایه‌ها به تماشا آمده بودند، آبرویی که سال‌ها ذره ذره و با هزار زحمت جمع کرده بود در یک لحظه غفلت از دست داد. چشمش به دخترش که می‌افتد خجالت می‌کشد و غصه‌اش می‌گیرد. از خجالت صورتش را می‌پوشاند. اما بی‌فایده است. دخترش مشغول بازی در کوچه با دوست‌هایش بود که چند مامور برای دستگیر کردن پدرش به درب منزل‌شان آمدند. 

 شاید آن روز، روز ویرانی دخترش و بدترین روز زندگی مرد بود. اما نه. آن روز آغاز بدبختی دخترک و مادرش و مرد بود. روزی که شادی و آبرو دست در دست هم دادند و همراه پدر خانه، آن‌ها را ترک کردند. به چه جرمی؟ چک بلامحل! آن هم نه از قصد بلکه  از غفلت. 

اما حالا شرایط تغییر کرده ،با قانون جدید دیگر لازم نیست آبروی یک خانوده بر اثر غفلت از بین برود،  بلکه به جای این کار قانون سفت و سختی تصویب شده که جلوی چک‌های بی‌محل را گرفته است و کاهش چشم گیری را در تعداد زندانیان شاهد هستیم. با اجرای این قانون چک که توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی و اطلاع‌رسانی انجام شده است، تعداد زندانیان با جرم چک بلامحل از ۲ هزار و ۴۸۸ نفر در سال ۹۶ به ۱۱۳ نفر در ۶ماهه ۱۴۰۱ کاهش یافته است. چه خبری بهتر از این که زندان های شهر از آدم های بیگناه پر نمی‌شود.

خداوند نیت شما را عمل حساب می‌کند!

حجت الاسلام حسین انصاریان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) می‌گوید: «امید به حل شدن تمام مشکلات بشر هست، خدا وعده داده است که چنین حکومتی برپا خواهد شد، شما خود را آماده کنید در مدار چنین حکومتی باشید. اگر آن حکومت را دیدید، خوش به حال شماست و اگر ندیدید، وقتی مردید، خدا شما را جزء افراد پا به رکاب او به حساب می‌آورد.

افزون بر این، چون امیدوار بودی ایشان مشکلات شش میلیارد را حل کند، ثواب حلّ مشکلات را هم در پرونده تو می‌نویسند. بااین علاقه در قیامت وارد محشر می‌شوی، می‌بینی که برای حلّ مشکلات مردم کمک کرده ای، چراکه در امید و انتظار حکومتی بودی که این مشکلات را حل کند. خداوند نیت شما را عمل حساب می‌کند. شما در ثواب حلّ مشکل میلیاردها انسان شریک هستید. سخن اهل بیت و قرآن، باطن انسان را نورانی و شاد می‌کند.» 

خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

ارسال نظرات