۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۲۱۶۸۵

بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده

بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده
بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی و همچنین پائین بودن دستمزدها بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر خود قرار داده و همین امر باعث شده است تا مردم این کشورها با حضور در خیابان به این وضعیت اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا ، در ماه‌های گذشته بالا رفتن قیمت‌های مواد غذایی و سوخت در بیشتر کشورهای اروپایی تظاهرات و اعتصابات سراسری در این کشورها را موجب شده است که خبرگزاری رویترز به تفکیک کشورهای مختصری از وضعیت اعتصابات در کشورهای اروپایی را اینگونه شرح داده است :

فرانسه

با فراخوان چندین اتحادیه برای اعتصاب سراسری، تردد قطارهای بین شهری در این کشور به نصف کاهش یافته است. بالا رفتن تورم و افزایش قیمت‌ها و پائین بودن دستمزدها بیشتر کارگران صنایع فرانسوی را مجبور به اعتصاب و تظاهرات در خیابان‌ها کرده است. از هفته‌های گذشته اعتصاب کارگران بخش انرژی و پالایشگاه‌ها موجب تعطیلی پمپ بنزین‌ها و حالا ملحق شدن بخش‌های خدماتی و معلمان نیز موجب تعطیلی مدارس و حمل و نقل شهری شده است. هزاران نفر از روز یکشنبه در خیابان‌های پاریس دست به تظاهرات زده‌ و هنوز هم ادامه دارد.

انگلیس

اتحادیه یونیت روز سه شنبه اعلام کرد که حدود هزار راننده تاکسی در انگلیس طی پنج روز از پایان ماه به دلیل اختلاف بر سر پرداخت دستمزد دست به اعتصاب خواهند زد. صدها کارگر در بندر لیورپول، یکی از بزرگترین بنادر کانتینری این کشور قرار است قرار است از ۲۴ اکتبر به دلیل دستمزد پائین و عدم امنیت شغلی دست به اعتصاب بزنند. کارگران بخش ارتباطات و پست انگلیس نیز در اعتصاب قرار دارند.

بیش از ۳۰۰هزار نفر از اعضای بزرگترین اتحادیه پرستاران بریتانیا رای گیری در مورد اعتصاب برای افزایش حقوق را آغاز کرده اند. پزشکان جوان و کارکنان آمبولانس نیز قصد دارند در مورد کمبود حقوق‌شان رای دهند. کارگران راه آهن نیز به دلیل اختلافات بر سر حقوق و امنیت شغلی از کار کناره گیری کرده‌اند.

آلمان

اتحادیه کارگران و خلبانان شرکت هوایی لوفت‌هانزا اعتصاب سه روزه خود را به دلیل ساعات کاری روز دوشنبه آغاز کردند که موجب کاهش پروازها و اختلال در مسافرت‌ها شد. گفته می‌شود اعتصاب خلبانان قرار است تا فردا ۱۹ اکتبر ادامه داشته باشد.

مجارستان

هزاران دانش آموز و والدین مجارستانی در ۱۴ اکتبر در دومین تظاهرات بزرگ در دو هفته گذشته برای حمایت از معلمانی که به دلیل پیوستن به اعتصاب برای دستمزدهای بیشتر اخراج شده اند و به معلمان بیشتری در مورد اخراج هشدار داده شده اند، اعتراض کردند.

جمهوری چک

ده‌ها هزار شهروند کشور چک در ۲۸ سپتامبر در پراگ در اعتراض به رفتار دولت با افزایش قیمت انرژی و عضویت این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا تظاهرات کردند. این تظاهرات توسط گروه ها و احزاب راست افراطی و حاشیه ای از جمله کمونیست‌ها سازماندهی شد.

بلژیک

هزاران نفر در ۲۱ سپتامبر در بروکسل در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و هزینه های زندگی به خیابان‌ها آمدند. در ماه ژوئن اعتراض مشابهی با شرکت حدود ۷۰هزار کارگر بلژیکی برگزار شده بود.

ارسال نظرات