۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۱۷۰۷
تهدید شاهزاده سعودی به غرب:

ما اهل جهاد و شهادت هستیم

ما اهل جهاد و شهادت هستیم
یک شاهزاده سعودی در ویدئویی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی کشورهای غربی را تهدید کرد که نباید به فکر ضربه زدن به عربستان سعودی باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه‌های اجتماعی فیلمی از «سعود بن فواز الشعلان» رئیس قبیله «الروله» و نوه «عبدالعزیز آل سعود» بنیان‌گذار پادشای سوم سعودی را بازنشر کرده‌اند که در آن با دو زبان انگلیسی و فرانسوی می‌گوید: «برای تمامی کسانی که این کشور را تهدید می‌کنند، همه ما اهل جهاد و شهادتیم. این پیام من به تمامی کسانی است که گمان می‌کنند می‌توانند ما را تهدید کنند».

از سوی دیگر این ویدئو به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و محافل خبری غربی نیز منتشر شده و بسیاری پرسیده‌اند که آیا این شاهزاده مقام رسمی در عربستان دارد؟

تهدید این شاهزاده پس از آن است که مقامات آمریکایی از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید نفت آن در شرایطی که غرب با بحران انرژی مواجه است، به شدت عصبانی شده و گفته‌اند که در روابط خود با عربستان سعودی به عنوان اصلی‌ترین عضو اوپک پلاس تجدیدنظر خواهند کرد و این اقدام اوپک پلاس، خوش خدمتی به روسیه محسوب می‌شود.

عربستان نیز چندین بار تأکید کرده است که تنها تصمیم گیرنده اوپک پلاس نیست و کاهش تولید نه یک اقدام سیاسی علیه کشورهای غربی بلکه برای حفظ توازن بازار انجام شده است.

ارسال نظرات