۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۲۱۸۳۰

«مهر و ماه» روایتی داستانی از خاطرات حاج قاسم درباره شهید حججی نوشته شد

«مهر و ماه» روایتی داستانی از خاطرات حاج قاسم درباره شهید حججی نوشته شد
اصغر استاد حسن معمار روایتی داستانی از خاطرات شهید سردار قاسم سلیمانی از شهید محسن حججی را تالیف کرده که به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اصغر استادحسن معمار نویسنده اظهار داشت: به تازگی تالیف کتابی با عنوان «مهر و ماه» را به پایان رسانده و آن را تحویل ناشر دادم.

وی در ادامه با بیان اینکه این اثر با محوریت شهید «محسن حججی» است، تصریح کرد: «مهر و ماه» روایتی است داستانی از خاطرات پدر شهید حججی و خاطراتی از شهید سردار قاسم سلیمانی از شهید حججی که در بستر کربلا و پیاده روی اربعین اتفاق افتاده است.

معمار همچنین به تالیف این اثر با بهره از منابع موجود اشاره کرد و متذکر شد: این اثر داستانی بوده و در ۱۴ فصل و ۱۵۰ صفحه تالیف شده که اکنون در مرحله اخذ مجوز به سر می‌برد.

این نویسنده درباره چرایی انتخاب نام «مهر و ماه» برای این کتاب گفت: «مهر» در واقع شهید سلیمانی و «ماه» شهید محسن حججی است. البته در انتخاب نام اثر از شعر مشهور آیت الله قاضی طباطبایی با این مضمون هم الهام گرفته ام. (مـهر خوبان دل و دین از‌ همه بی‌پروا برد/ رخ شطرنج نبرد آنچه رخ زیـبا برد)

وی بخش دیگری از سخنانش را به فصل بندی کتاب اختصاص داد و ابراز داشت: آغازگر هر فصل یک آیه قرآن است. 

گفتنی است از این نویسنده یک داستان کوتاه دفاع مقدس به نام «هفت خیز بلند» و یک رمان به نام «سلام سرزمین من مادرم» در دست انتشار است.

ارسال نظرات