۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۷۲۱۸۳۱

کشورهای اروپایی در جریان جنگ روسیه و اوکراین بر سر تحریم مسکو متحد شده‌اند

کشورهای اروپایی در جریان جنگ روسیه و اوکراین بر سر تحریم مسکو متحد شده‌اند
نشست دوجانبه کشورهای فرانسه و آلمان که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، به چند ماه بعد موکول شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری ایرنا به نقل از رویترز، دولت‌های فرانسه و آلمان نشستی دوجانبه بین مقامات دو کشور که قرار بود هفته آینده برگزار شود، را به ماه ژانویه سال آینده موکول کردند. گفته می‌شود اختلافاتی بین مقامات دو کشور در زمینه انرژی و امنیت پیش آمده است.

کشورهای اروپایی در جریان جنگ روسیه و اوکراین بر سر تحریم مسکو متحد شده‌اند ولی بحران انرژی صنایع و اقتصاد آنها را با چالش روبرو کرده است.

مقامات فرانسوی نسبت به مجموعه ای از تصمیمات یکجانبه آلمان از جمله بسته انرژی ۲۰۰ میلیارد یورویی که توسط برلین بدون هشدار قبلی به پاریس رونمایی شد، ابراز ناامیدی کرده‌اند.

پاریس با پیشنهاد اولاف شولز، صدراعظم آلمان برای ساخت یک خط لوله گاز جدید برای جایگزینی منابع انرژی روسیه مخالفت کرده است.

سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری علت به تعویق افتادن نشست دو جانبه با فرانسه را مسائل مسائل لجستیکی و ایجاد زمینه منطقی برای گفتگوهای دوطرف خوانده است.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه اظهارات برلین را تکرار کرد و گفت که دو طرف برای دستیابی به توافقات در مورد موضوعاتی از جمله سیاست انرژی و همکاری دفاعی به زمان بیشتری نیاز دارند.

یک منبع اروپایی در تماس با دولت فرانسه گفت: فرانسوی‌ها از آلمانی‌ها، به‌ویژه شولتز عصبانی هستند.

ارسال نظرات