۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۲۱۸۸۹
ژنرال صهیونیست اذعان کرد؛

گنبد آهنین ناتوان در برابر موشکهای نقطه زن مقاومت

گنبد آهنین ناتوان در برابر موشکهای نقطه زن مقاومت
لانغوتسیکی اذعان کرد که سامانه پدافند موسوم به "گنبد آهنین"، یک سامانه ابتدایی است و نمی تواند با موشک های محور مقاومت از جمله موشک های نقطه زن و بالستیک مقابله کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، "یوسی لانغوتسیکی" ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه "معاریو" این رژیم به سناریوی پیش روی تل آویو در جنگ احتمالی آینده پرداخت و گفت: بر اساس این سناریو، اسرائیل در معرض یک تهدید راهبردی خطرناک قرار خواهد گرفت.

لانغوتسیکی درباره جزئیات این سناریو گفت: براساس این سناریو، اسرائیل با ۲۰۰ هزار مورد تهدید هوایی روبرو خواهد شد و عمق اسراییل (فلسطین اشغالی) روزانه مورد اصابت دو هزار موشک قرار خواهد گرفت و تاسیسات راهبردی و نیروهای ارتش هدف قرار خواهند گرفت.

وی توضیح داد: تهدیدها شامل شلیک موشک ها، و راکت ها و گلوله ها به اسرائیل خواهد شد. از جمله هزار موشک بسیار سریعِ نقطه زن با قدرت و دقت بالا هر هدفی را مورد اصابت قرار خواهند داد و احتمال خطای آنها فقط پنج متر خواهد بود. این موشک ها همچنین مجهز به کلاهک های انفجاری و ویرانگر هستند و هر یک از آنها حاوی نیم تن مواد منفجره هستند و در صورت شعله ور شدن جنگ فراگیر، دشمنان اسرائیل، حماس در نوار غزه و حزب الله در لبنان و ایران خواهند بود.

لانغوتسیکی تاکید کرد: سامانه گنبد آهنین فقط می تواند بخش ناچیزی از تهدید یاد شده را پوشش داده و پاسخگوی آن باشد. این تهدید در صورت عملی شدن، یک ضربه راهبردی خطرناک و شدید به اسرائیل وارد خواهد کرد.

وی گفت: سامانه گنبد آهنین در بردارنده محدودیت های خاصی است از جمله اینکه از مسافت نزدیک فقط می تواند موشک ها را ساقط کند. گنبد آهنین رهگیری و انهدام موشک های بالستیک میان برد یا دوربرد بسیار ضعیف عمل می کند و همچنین در رهگیری موشک های نقطه زن دشمن ناتوان است.

لانغوتسیکی خاطرنشان کرد: ضمنا هزینه هر یک از موشک های شلیک شده از سوی گنبد آهنین یکصد هزار دلار است و ارتش اسراییل گاهی مجبور می شود برای مقابله با موشک دشمن دو موشک شلیک کند و در نتیجه شمار زیاد این موشک ها میلیاردها دلار هزینه برای خزانه اسراییل به همراه دارد و بر همین اساس، ارتش برای مدت زمان بسیار محدودی فقط می تواند موشک در اختیار گنبد آهنین قرار دهد و همچنین تولید موشک های جدید مدت زمان زیادی لازم دارد و طی این مدت، اسراییل در مقابل موشک های دشمن بدون پشتیبان باقی خواهد ماند.

این ژنرال صهیونیست افزود: سامانه گنبد آهنین می تواند با موشک های شلیک شده از سوی مقاومت فلسطین در نوار غزه تاحدودی مقابله کند اما از مقابله با موشک های حزب الله لبنان و ایران ناتوان است زیرا این موشک ها بسیار پیشرفته، هوشمند و نقطه زن هستند.

پیش از این نیز "اسحاق بریک" مسئول کمیته شکایات نظامیان رژیم صهیونیستی از نگرانی خود از کمبود سامانه گنبد آهنین و ناتوانی برای مقابله با هزاران موشک محور مقاومت در جنگ های احتمالی آینده خبر داد.

وی گفت که رژیم اسرائیل توان کافی برای مقابله با حجم زیاد و سنگین موشک های شلیک شده به سوی شهرهای صهیونیست ندارد.

اسحاق بریک افزود که چنانچه جنگی چند جانبه از چند جبهه آغاز شود، تل آویو به خاطر کمبود سامانه گنبد آهنین برای استقرار در سراسر شهرهای صهیونیست نشین، با خطر بزرگی روبرو می شود.

رژیم صهیونیستی در جنگ تجاوزگرانه ای که مردادماه سال جاری علیه نواز غزه به راه انداخت، به ناتوانی سامانه پدافندی گنبد آهنین اعتراف کردند.

در این جنگ بیش از نیمی از موشک های گروههای مبارز فلسطینی از سپر پدافندی رژیم صهیونیستی عبور و به مناطق صهیونیست نشین اصابت کرد./۹۸۸

ارسال نظرات