۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۱۸۹۱

فراخوان جنبش فتح برای اعتصاب عمومی در کرانه باختری علیه اشغالگران

فراخوان جنبش فتح برای اعتصاب عمومی در کرانه باختری علیه اشغالگران
با فراخوان منابع فلسطینی، در پی فراخوان جنبش فتح، امروز کرانه باختری شاهد اعتصاب عمومی در محکومیت جنایات اشغالگران خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در پی تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری میان فلسطینیان با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست و افزایش جنایت‌های رژیم اشغالگر، جنبش فتح با صدور فراخوانی اعلام کرد که امروز پنجشنبه در عزای شهید «عدی التمیمی» و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اعتصاب عمومی و فراگیر در کرانه باختری انجام خواهد شد.

این جنبش فلسطینی با صدور بیانیه‌ای خواستار تشدید مبارزات با اشغالگران در همه نقاط تماس در احترام به خون شهدا شده و بر رویکرد مبارزه ملی در برابر دشمن اشغالگر تاکید کرد.

اتحادیه معلمان فلسطین نیز اعلام کرد که امروز در همه مدارس و ادارات و وزارت آموزش و پرورش در سوگ شهید عدی التمیمی و در پاسخ به فراخوان جنبش فتح، اعتصاب عمومی خواهد بود.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز چهارشنبه در سخنانی گفت که «محاصره نابلس که از 9 روز پیش آغاز شده است، هجوم شهرها، روستاها و اردوگاه ها، تداوم حملات به مسجد الاقصی و حرم ابراهیمی و تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی در این اماکن مقدس، به منزله اعلان جنگ همه جانبه علیه مردم فلسطین است».

وی با بیان اینکه «رژیم اشغالگر باید بداند که این سیاست امنیت و ثبات را به ارمغان نمی‌آورد، بلکه اوضاع را به سمت وضعیت خطرناک سوق می‌دهد، تأکید کرد که مردم فلسطین ادامه اشغالگری را به هیچ شکلی نمی‌پذیرند».

نظامیان صهیونیست چهارشنبه شب «عدی التمیمی» مجری عملیات شعفاط را در شرق قدس اشغالی به شهادت رساندند.

به گفته رادیو ارتش صهیونیستی، نظامیان اسرائیلی «التمیمی» را چهارشنبه شب پس از یک هفته تعقیب در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی به ضرب چندین گلوله به شهادت رساندند.

منابع صهیونیستی می‌گویند که او مجری عملیات اخیر در شعفاط بود که به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن چند نظامی دیگر منجر شد.

دیشب همچنین در پی شهادت این جوان فلسطینی، درگیری شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در نزدیکی ایست‌بازرسی «الجلمه» در شمال شرق جنین رخ داد.

این درگیری‌ پس از تظاهرات گسترده فلسطینیان در شهر جنین صورت گرفت که در آن معترضان فلسطینی شعارهایی علیه جنایات دشمن در حق فلسطینیان سر دادند.

گروه مقاومت عرین الاسود (بیشه شیران) نیز به محض انتشار خبر شهادت عدی التمیمی، از فلسطینی‌های ساکن نابلس، کرانه باختری و قدس اشغالی خواست به خیابان‌ها بیایند و پنج شنبه را به روز خشم علیه رژیم اشغالگر تبدیل کنند.

این در حالی است که تظاهرات خودجوش در مناطق مختلف کرانه باختری برای بزرگداشت شهید التمیمی برگزار شد. ده‌ها جوان فلسطینی در مقابل خانه شهید عدی التمیمی در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی جمع شدند و شعار‌های اعلام وفاداری به این شهید سر دادند./۹۸۸

ارسال نظرات