۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۲۱۹۱۶
آیت‌الله کعبی:

باید مدارس را احیا کنیم/ دوران یکه تازی آمریکا تمام شده است

باید مدارس را احیا کنیم/ دوران یکه تازی آمریکا تمام شده است
نماینده خبرگان گفت: دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده و قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه، چین و ایران بر پایه علم، معنویت و توحید و مدیریت جهان معاصر ظهور کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم (میثاق با ولایت) که جهت تقدیر از عملکرد سپاه پاسداران و نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی و محکومیت اغتشاشات در مصلای قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: این اجتماع بزرگ روحانیون با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری و طلاب در تجدید عهد و بیعت با آرمان‌های امامین انقلاب و اعلام بیعت مجدد با حکیم فرزانه امام خامنه‌ای برگزار شده است است.

وی تأکید کرد: تداوم انقلاب و اتحاد اقشار مختلف ایران اسلامی و مقاومت در مسیر پیشرفت و عدالت و شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی و تقدیر و تشکر از حافظان امنیت اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی است که توانسته‌اند با اقتدار و مظلومیت و صبر و تدبیر و تلاش بی‌وقفه و حضور در میدان امنیت را به جامعه بازگردانند، از اهداف برگزاری این اجتماع است.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: روحانیت از گذشته تاکنون قرارگاه مرکزی انقلاب بوده و نمی‌تواند نسبت به حوادث بی‌تفاوت باشند و به طور مداوم در حمایت از مردم، مرزبانی اندیشه و خدمات اجتماعی، مواظب بوده و همیشه آماده جان فشانی در راه مبارزه با فساد و ظلم و ستم و تباهی و تاریکی است؛ در این فتنه هم روحانیت در کنار سایر نیروهای انقلابی، دانشجویان و دانش آموزان در میدان حفظ امنیت حاضر بوده و شهدایی را نیز تقدیم کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این اجتماع که اعضای فقهای شورای نگهبان، شورای عالی و جامعه مدرسین هستند، نشان می دهد روحانیت انقلابی است و حوزه با عمل به وظیفه نسبت به مکر دشمن، آگاه است.

وی با بیان اینکه ملت ایران از شهید سردار سلیمانی آموخته است که در دل تهدیدها فرصت‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر به مسائلی چون حرکت بر افق دین و آینده تأکید کردند. آینده ملت ایران روشن و پیشرفت کشور باحضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و مزاحمت‌های آمریکا نمی‌تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و آمریکا و اسرائیل در منطقه تاوان این فتنه را سنگین پرداخت خواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده و قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه و چین و ایران بر پایه علم، معنویت و توحید و مدیریت جهان معاصر ظهور و بروز کرده است، تصریح کرد: ۴۳ سال شاهد اقتدار و امنیت ایران در همه مشکلات بوده ایم و وارد چلّه دوم انقلاب شدیم و آن‌ها در موارد مختلف نتوانسته‌اند به جایی برسند.

وی اظهار کرد: داستان اکراین و از سویی فتنه اخیر در ایران همه برای باج‌گیری از ایران بوده و این فتنه مؤلفه‌هایی چون بحران سازی جهانی، نهادسازی اجتماعی برای آشوب گران و تلاش‌هایی برای فعال کردن گسل قومیتی از سوی امریکا اجرا شده است.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه در این فتنه شاهد انواع خشونت بی‌رحمانه علیه دین، حجاب، مردم، زنان، فرزندان، مسجد و قرآن بودیم، اظهار داشت: همه این خشونت ها برای ایجاد وحشت و رعب بوده است زیرا دشمن با همه عوامل خود به میدان آمده است و منافقین، جریان‌های ضد دینی و کومله و اسرائیل و عربستان نیز هستند؛ با هوشمندی سپاه مقتدر ما و زدن پایگاه‌های آن‌ها در منطقه به سازمان ملل پیغام دادند که امنیت خط قرمز ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال بر مسئله فتنه، جاهلیت و نرم‌افزار یعنی جوانان هشدار داده بودند و امروز حوزه هم باید نسبت به این نرم‌افزار و هشدار و بازسازی کتاب‌های درسی هوشیار باشد.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه انقلاب ما امتداد غدیر و در مسیر ظهور است، اضافه کرد: باید مدارس آموزش‌وپرورش را احیاء کنیم و برای اقتدار کشور و انقلاب بیش از گذشته تلاش کنیم. حوزه و روحانیت فعال بار دیگر تجدید بیعت با رهبر انقلاب نموده و تا پای شهادت ایستاده است.

ارسال نظرات