۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۲۱۹۷۹
امام جمعه قم تاکید کرد؛

لزوم برخورد جدی با سرشاخه های آشوبگران/ به استعمار مجازی کشور پایان دهیم

لزوم برخورد جدی با سرشاخه های آشوبگران/ به استعمار مجازی کشور پایان دهیم
آیت الله سعیدی گفت: رصد، کنترل و مقابله با سرشاخه های آشوبگر امر مهمی است و مردم از قوه قضاییه انتظار دارند تا با سرشاخه های اغتشاشات برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به خصوصیات منافقان اظهار داشت: انسان های منافق کسانی هستند که مرتب چهره عوض کرده و در هر دوره‌ای به رنگی درمی آیند و مسلمانان تحت هیچ شرایطی با منافقان به قدر مشترک نرسیده و نخواهند رسید؛ چراکه دشمنی منافق با مسلمانان تنها از طریق علمی و اختلاف سلیقه ها نیست تا از طریق بحث و گفت و گو حل شود؛ بلکه منافقی که سوء نیت دارد با مسلمانی که نیت پاک دارد یک جا جمع نمی شود.

وی در ادامه به مناسبت بیست و سوم ربیع الاول و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم افزود: مردم قم با استقبال با شکوه خود نشان دادند که از دختر، خواهر و عمه امام باید چنین استقبال و استفاده کرد.

آیت الله سعیدی بیان داشت: حضرت معصومه(س) به لحاظ جهاد تبلیغ و جهاد تبیینی که در شهر مدینه داشت مجاهد فی سبیل الله است و به لحاظ هجرت تمدن سازی که از مدینه به ایران انجام داد مهاجر الی الله نیز می باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره نساء خاطرنشان کرد: این آیه از مهاجرانی که برای رضای خداوند و حفظ دین از تمامی تعلقات مادی خود گذشته و با مشقت های فراوان دیار خود را ترک می کنند، با عظمت یاد می کند و به آنان چنین بشارت می دهد که آینده روشن و پرخیر و برکتی در پیش رویشان خواهد بود.

امام جمعه قم در ادامه افزود: حضرت معصومه(س) با قدوم خود به شهر مقدس قم، این شهر و حوزه علمیه آن را مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی قرار داد و به همه رهروان راه اهل بیت و جویندگان علم آنان چنین آموخت که هرگاه از معارف علوم اهل بیت(ع) بهره مند شدید، باید هجرت دیگری نیز به زادگاه خود آغاز کرده و مبلّغ و مبیّن اسلام و علم اهل بیت(ع) باشید.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) درباره فتنه ها که می فرماید «وقتی فتنه ها می آیند به خاطر پیچیدگی هایی که دارند مردم را دچار اشتباه می کنند و وقتی برچیده می شوند ماهیت خود را نمایان می سازند» خاطرنشان کرد: با فروکش کردن اغتشاشات اخیر درس ها و عبرت هایی برای مردم و مسئولان وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در ادامه افزود: ماهیت کار جنبش مجازی و روایت سازی های وارونه ای که از وقایع و رخدادهای کشور انجام دادند واقعیتی است که دشمنان این شیوه کنشگری را در آینده و در قبال رخدادهای مشابه نیز تکرار خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: ما باید در مقام مواجهه با این حوادث به چند نکته دقت کنیم که یکی از آن نکات این است که به استعمار مجازی کشور در حوزه بسترهای اینترنت محور پایان دهیم و شبکه های اجتماعی خارجی مثل تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و توئیتر را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی کرده و از پیام‌رسان‌های داخلی ویژه حمایت کنیم.

آیت الله سعیدی بیان داشت: نکته بعدی که در این زمینه وجود دارد تلاش برای ارائه روایت های درست و دسته اول از رخدادهای کشور از سوی دستگاه‌های مسئول است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و دستگاه های مسئول در پاسخ گویی به عملکردهای خود صریح عمل کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در ادامه افزود: تاثیرپذیری برخی نیروهای انقلاب از روایت سازی های وارونه دشمنان از وقایع کشور، بدخواهان را امیدوار به قدرت تاثیرگذاری خود کرد و این آسیبی است که باید از این آسیب به صورت هوشمند جلوگیری شود و با عملیات‌های روانی فعالان جنبش مجازی به صورت عملیات رسانه ای هماهنگ از سوی رسانه های جریان انقلاب با دشمنان مقابله شود.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: رصد، کنترل و مقابله با سرشاخه های آشوبگر در کشور امر بسیار مهمی است و مردم ما ضمن حمایت از قوه قضاییه انتظار دارند تا با سرشاخه های اغتشاشات طبق قوانین کشور و با اشد مجازات برخورد قاطع صورت پذیرد تا برای دیگران درس عبرت شود.

وی در ادامه با اشاره به دخالت و نقش آفرینی چهره های مشهور کشور که در آشوب های اخیر دخیل بودند خاطرنشان کرد: باید میان این افراد تفکیک قائل شد و به این ترتیب که با آن افرادی که دعوت به آشوب، تخریب و توصیه به زیر پا گذاشتن قوانین کشور از جمله بحث حجاب کردند، به صورت قانونی و قاطعانه برخورد شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور مردم در صحنه و خنثی سازی فتنه آشوبگران ابراز کرد: مردم ایران در فتنه اخیر بسیار خوش درخشیدند و برعکس موضع برخی از چهره های سرشناس کشور، با موضع مناسب دشمنان انقلاب اسلامی را مایوس کردند.

آیت الله سعیدی بیان داشت: رسانه های رسمی کشور با تأخیر ۴۸ ساعت نسبت به اغتشاشات سکوت کردند و با این سکوت خود افکار عمومی را به دریافت شایعات و نشر اکاذیب رسانه‌های غیر رسمی و بیگانگان واگذار کرده‌اند؛ در صورتی که نباید عرصه خبری و اطلاع رسانی ها را به دست بیگانگان و فتنه‌گران واگذار کرد.

وی در پایان افزود: رسانه‌های رسمی کشور باید با عبرت آموزی از کید و مکر دشمنان و پیامدهای تلخ و خسارت بار آن، با بالا بردن توانایی های رسانه ملی، به موقع و به صورت مناسب به مردم جامعه اطلاع رسانی مناسب دهند و تحلیل های درستی را در اختیار جامعه گذارند.

ارسال نظرات