۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۱۳۰
دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت خبر داد؛

فعال شدن بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت

فعال شدن بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت
حجت‌الاسلام ساکی گفت: بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت فعال شده‌اند و برنامه‌های خوبی را اجرایی می‌کنند.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول ساکی، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت صبح امروز در نشست علمی و تخصصی جهاد تبیین با موضوع «خانواده و جوانی» که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده و حمایت از تشکل‌های مردمی در راستای تبیین فعالیت‌های جوانی جمعیت امر بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 مجموعه مردمی در حوزه جمعیت فعال شده‌اند و برنامه‌های خوبی را تحت هدایت‌ها و مشورت‌های مجمع ملی فعالان جمعیت اجرایی می‌کنند.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت اضافه کرد: ارتباطات خوبی با مجلس شورای اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، سازمان صداوسیما و برخی دیگر دستگاه‌ها و نهادها در همین راستا برقرار شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جوانی جمعیت در گرو توجه به کانون خانواده و رشد فرزندآوری است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، توجه به جوانی جمعیت و کانون خانواده است و معظم‌له به‌دفعات، به جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تأکید کرده‌اند.

استاندار سمنان گفت: در چند سال آینده با جامعه پیر روبه‌رو خواهیم بود و دغدغه مقام معظم رهبری و متولیان امر، رشد و جوانی جمعیت بوده و در این مقوله، فعالیت‌ها و اقدامات قابل‌توجهی در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

هاشمی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، استان سمنان سه هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب با وجود تحریم‌های ظالمانه، ایران اسلامی توانست به خودکفایی در تأمین کالا و بسیاری از زمینه‌ها دست یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: کانون خانواده مورد هدف دشمنان ایران اسلامی بوده و اهمیت دادن به موضوع خانواده برای ما حائز اهمیت است؛ چراکه امروزه یکی از دغدغه‌های ما از هم پاشیدن کانون گرم خانواده و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

هاشمی تصریح کرد: اعتیاد، طلاق و.... ازجمله آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های امروز است و توجه به آموزه‌های دینی در بطن زندگی، کانون خانواده را مستحکم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه رمز موفقیت ما ایجاد فضای آرام برای رشد و بالندگی کودکان استان است و این مهم نیاز به کانون گرم خانواده با ترویج فرهنگ خانواده اسلامی دارد.

ارسال نظرات