۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۲۲۱۷۰

عملیات شکست خورده آدمربایی موساد اورا زبانزد همه رسانه ها کرده

عملیات شکست خورده آدمربایی موساد اورا زبانزد همه رسانه ها کرده
اقدام شکست‌خورده آدم‌ربایی موساد در پایتخت مالزی بسیاری از اسرار و اهداف این سازمان تروریستی را روی میز رسانه‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه اردنی به‌شکلی کاملاً تصادفی یکی از اسرار فعالیت عمر البلبیسی را که به‌عنوان برنامه‌نویس برنامه اندروید در نوار غزه فعالیت داشت، افشا کرد.

این رسانه در گزارش مفصلی با استناد به رسانه‌های عبری‌زبان دلایل اقدام رژیم صهیونیستی در این آدم‌ربایی را اعلام کرد و نوشت:

به‌نوشته رسانه‌های اسرائیلی این مهندس فلسطینی کار توسعه و برنامه‌نویس برنامه‌ها و اپلیکشن‌ها را انجام می‌داد، او زاده غزه است اما تصور می‌شود که عضو واحد سایبری وابسته به جنبش حماس باشد و علت ربودن وی نیز تلاش برای دریافت اطلاعاتی در رابطه با برنامه‌ای است که حماس با استفاده از آن اقدام به رخنه به تلفن‌های همراه می‌کند.

البلبیسی، فوق‌لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه اسلامی غزه است  و کار خود را به‌عنوان برنامه‌نویس در سال 2011 آغاز کرد و در سال 2013 هم به نوشتن برنامه‌های مربوط به اپلیکشن‌های اندروید پرداخت.

بعد از آن به‌عنوان استاد برنامه‌نویسی در غزه مشغول به کار شد، صفحات اجتماعی او هیچ ارتباطی بین وی و جنبش حماس را نشان نمی‌دهند.

به‌زعم رسانه‌های عبری‌زبان: ساختار سایبری حماس تحت‌نظر شماری از مهندسان حرفه‌ای اداره می‌شود و از جمله دست‌آوردهایش ایجاد سیستم سایبری و توسعه برنامه‌های جنگ الکترونیک است، از میان عملیاتی که تا به امروز انجام داده است، قطع برق از تمامی تجمع‌های شهرک‌های مهاجرپذیر اطراف نوار غزه بود.

همچنین براساس ادعای یونی بن مناخیم افسر سابق سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (امان)، ده‌ها سرور و سایت اسرائیلی نیز توسط این گروه سایبری مورد حمله قرار گرفته و هک شده‌اند، در حالی که ورود و رخنه به تلفن‌های همراه و دستگاه‌های کامپیوتر نظامیان اسرائیلی، کنترل دوربین‌های امنیتی در تأسیسات امنیتی کنار ایجاد پارازیت علیه فراکانس‌های مختلف و هک کردن تلفن همراه مدیر صنایع فضایی و رخنه به دستگاه کامپیوتر شرکت اتوبوسرانی اسرائیل "ایگد" و ورود به پخش شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل نیز بخش‌های دیگری از این اقدامات است.

به‌اعتراف رسانه‌های عبری‌زبان اسرائیل، حماس موفق شده است صحنه جنگ را به صحنه‌های دیگری که به‌مراتب از شلیک صدها موشک خطرناک‌تر هستند، منتقل کند.

انتهای پیام/*+

ارسال نظرات