۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۸۲۱

۱۰ روز مانده به انتخابات کنِسِت اسرائیل و اختلافات عمیقی که هنوز پابرجاست

۱۰ روز مانده به انتخابات کنِسِت اسرائیل و اختلافات عمیقی که هنوز پابرجاست
۱۰ روز مانده به انتخابات کنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی، آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که هیچ یک از دو اردوگاه "بنیامین نتانیاهو" و "یائیر لاپید" نخست وزیران اسبق و کنونی این رژیم نخواهند توانست کرسی های لازم را برای تشکیل کابینه آینده بدست نخواهند آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، کمپین های انتخاباتی احزاب رژیم صهیونیستی از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شده و قرار است انتخابات این رژیم اول ماه آینده میلادی (نوامبر) برگزار شود.

نتایج آخرین نظرسنجی نشان می دهد که اگر انتخابات اکنون برگزار شود، اردوگاه راست به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق و رئیس حزب لیکود ۵۹ الی۶۰ کرسی در کنِسِت به دست خواهد آورد؛ این درحالی است که اردوگاه رقیب به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی ۵۶ الی۵۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنِسِت را کسب خواهد کرد.

براساس نظرسنجی شبکه«کان۱۱»، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۱ کرسی، حزب "یش عتید" به رهبری لاپید ۲۵ کرسی، حزب "صهیونیسم دینی" به رهبری  "بتسلئیل اسموتریچ" ۱۴ کرسی، حزب "آبی - سفید" به رهبری "بنی گانتس" وزیر کنونی جنگ و "امل جدید" به رهبری "جدعون ساعر" ۱۱کرسی، حزب "شاس" ۸ کرسی، حزب "یهدوت هتوراه" ۷ کرسی، حزب "اسرائیل بیتنا" به رهبری "اویگدور لیبرمن" وزیر دارایی کنونی ۷کرسی، حزب "عمل" ۵ کرسی، حزب "میرتس" ۴ کرسی، جبهه دموکراتیک صلح و برابری و جنبش عربی برای تغییر ۴ کرسی و لیست یکپارچه عربی نیز ۴ کرسی به دست خواهند آورد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز یک نظرسنجی انجام داده است که نشان می دهد حزب لیکود ۳۰ کرسی، یش عتید ۲۵ کرسی، صهیونیسم دینی ۱۴ کرسی، اردوگاه ملی ۱۲ کرسی، شاس ۸ کرسی، یهدوت هتوراه ۷ کرسی، اسرائیل بیتنا ۶ کرسی، عمل ۵ کرسی، میرتس ۵ کرسی و جبهه عربی تغییر و لیست یکپارچه عربی هرکدام به ۴ کرسی دست خواهند یافت.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که انتخابات آینده نیز رژیم صهیونیستی را از بن بست سیاسی خارج نخواهد کرد.

ناظران سیاسی تاکید می کنند که در حالت خوشبینانه حتی کسب ۶۱ کرسی از سوی هر یک از دو اردوگاه نتانیاهو و لاپید نیز نخواهد توانست به بحران سیاسی مزمن و شکنندگی کابینه های رژیم صهیونیستی پایان دهد. پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و تشکیل چنین کابینه ای با ۶۱ کرسی یعنی تنها یک کرسی بیشتر از نیمی از کرسی های پارلمان نیز همان وضعیت شکننده گذشته کابینه های ائتلافی را به همراه خواهد داشت؛ امری که باعث شد تا چهار انتخابات زودهنگام ظرف چهار سال برگزار شود.

ارسال نظرات