۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۲۱۶۶۷

اغتشاشگران را معترض و «ریزش آشوبگران» را «خیزش سراسری» می نامند

اغتشاشگران را معترض و «ریزش آشوبگران» را «خیزش سراسری» می نامند
یکی از تفاوت های آشوب های اخیر با موارد قبلی، تمرکز ویژه دشمن بر گسل های قومیتی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

BBC برای خبرنگاران نیابتی خود نگران شده است؟!

شبه رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی، صدای آمریکا، رادیو فردا و...به صورت رسمی در ایران خبرنگار ندارند. اما با اینحال برخی خبرنگاران رسانه های به ظاهر اصلاح طلب، به تأمین خوراک رسانه ای مورد نظر برای پادوهای آل سعود، اسرائیل، آمریکا و انگلیس اقدام می کنند.

این افراد در پوشش خبرنگار رسانه های داخلی، در حقیقت به عنوان «خبرنگار نیابتی» رسانه های معاند عمل می کنند. و اما دم خروس وقتی بیرون می زند که بی بی سی فارسی نسبت به عدم انتشار مطالب این افراد اعتراض کرده و نگران می شود.
 


در جدیدترین نمونه بی بی سی فارسی- رسانه حاکمیت دیکتاتوری و پادشاهی-موروثی انگلیس- در مطلبی نوشته است:«نازیلا معروفیان، خبرنگار دیدبان ایران می گوید فشارهای امنیتی مانع از انتشار مصاحبه او با امجد امینی، پدر مهسا امینی شده است. خانم معروفیان در توییتر خود نوشته است که ابتدا از طریق فشار به پدرش و سپس با تهدید مستقیم خودش به بازداشت، مانع از انتشار این مصاحبه شده اند.»
 


لازم به ذکر است که مدیران سایت دیده بان ایران پیش از این به اتهام توهین به مسئولان نظام محکوم شده اند. ادبیات به کار رفته در گزارش ها و مصاحبه های تولیدی در این سایت خبری بسیار نزدیک به رسانه های معاند است. با توجه به نحوه تنظیم مصاحبه و انتخاب فرد مصاحبه شونده، این شائبه وجود دارد که این سایت به ظاهر خبری سوژه مصاحبه و شخص موردنظر را به گونه ای انتخاب می کند که بیشترین احتمال برای تهیه خوراک جنجالی وجود داشته باشد. در ادامه، خوراک رسانه ای تهیه شده و سپس برای ضذیب دادن حداکثری در اختیار رسانه های معاند قرار می گیرد.

توهین شکوری راد به مدافعان امنیت و ذوق زدگی ارگان جریان فتنه

جریان تندروی اصلاح طلب عادت دارد که به مدافعان امنیت و پاسداران جان و مال و ناموس و خاک ایران اهانت کنند. این طیف یکروز شهدای غواص را مورد تمسخر قرار داده، روز دیگر مدافعان حرم را مورد توهین قرار داده و دیگر روز جوانان غیور نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج را آماج توهین و تمسخر قرار می دهند. بدون تعارف باید گفت که این رفتار ناشی از «دیاثت سیاسی» است.
 


در جدیدترین نمونه «علی شکوری راد» عضو حزب اتحاد ملت، سخنگوی جبهه به ظاهر اصلاحات و از محکومین فتنه 88 در توئیتی بی ادبانه و توهین آمیز نوشته است:«لباس شخصی ها وارد جمعیت معترض می شوند، شعارهای زشت سر می دهند، می شکنند، تخریب می کنند، چادر از سر زنان می کشند، قرآن و مسجد آتش می زنند و گاهی به طور اتفاقی کشته می شوند، اما شهید تلقی شده، مراسم تشییع آنها در رسانه ملی نمایش داده می شود و از آنها تجلیل به عمل می آید.»

این توئیت سخیف و بی ادبانه با استقبال ویژه سحام نیوز- رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- مواجه شد. همقطاران شکوری راد مواردی از جمله «همسرکشی»، «فساد اقتصادی و غارت بیت المال»، «جاسوسی برای دشمن» و...را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

وقتی شخصی به راحتی از همسرکشی هم قبیله ای خود عبور کرده و بر جاسوسی دیگر هم قبیله ای خود سرپوش می گذارد، کاملا مشخص است که دیگر برای حافظان امنیت و مدافعان جان و مال و ناموس مردم ایران تره هم خرد نکند.

توئیت این عضو تندروی به ظاهر اصلاح طلب با بازخورد بسیار منفی در افکارعمومی مواجه شد. مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند تا با افراد هتاک برخورد کرده و اجازه ندهد که این افراد اینگونه به شعور و فهم مردم توهین کنند.

اغتشاشگران را معترض و «ریزش آشوبگران» را «خیزش سراسری» می نامند!

یکی از ترفندهای دشمن در جریان آشوب های اخیر بکارگیری «مارپیچ سکوت» است. در این ترفند، با بمباران رسانه ای و یک عملیات روانی پیچیده، جای اکثریت و اقلیت عوض شده و بر همین اساس اینگونه القاء می شود که اکثریت مردم ایران حامی آشوبگران بوده و یک اقلیت نیز مخالف آنان هستند.

اما واقعیت های جامعه خلاف این را نشان می دهد. در روزهای گذشته یکی از مجریان شبکه اینترنشنال سعودی در توئیتی نوشته بود که اگر فقط از هر 100 نفر، 3 نفر به خیابان بیایند، کار جمهوری اسلامی تمام است. این یعنی دشمن آرزو می کند که فقط 3 درصد طرفدار داشته باشد که ندارد.
 


در روزهای گذشته احمد وحیدی، وزیر کشور گفت:«در دانشگاه ها در اوج شلوغی، ۱۸ هزار نفر از جریانات مختلف در تجمعات حضور داشتند، این در حالی است که کل دانشجویان ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است اما به گونه ای جلوه می دادند که انگار همه دانشجویان ما در تجمعات حضور داشتند.»

وی در ادامه گفت:«شما ببینید دشمن اینگونه کار می کند، آنقدر ضدحقیقت را حقیقت نشان می‌دهد که برخی باور می کنند. در مقابل همه تلاش هایی که از سوی دشمنان صورت گرفت در شلوغ ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر در تجمعات شرکت کردند که بین اینها تعداد زیادی جوانان هیجان زده و احساسی بودند. البته تعدادی هم سازمان یافته و آموزش دیده بودند و خیلی خشن برخورد می کردند.»
 


 با اینحال روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی- در مطلبی با عنوان «راه سوم» دقیقا همراستا با ترفند تبلیغاتی دشمن تحت عنوان «مارپیچ سکوت» نوشت:«اکنون حدود یک ماه است که ایران درگیر اعتراضات شده است. تاکنون چند بار گفتند مسأله پایان یافت، ولی نیافت. شاید هم روزی دیگر و فقط برای مدتی پایان یابد، ولی احتمالا فقط برای مدتی پایان خواهد یافت و دوباره چون آتشی که زیر خاکستر است با وزش باد یا حتی نسیمی، خاکستر را کنار زده و شعله‌ور خواهد شد. به میزانی که به‌جای گیاهان سبز و بانشاط، شاخه‌های خشک و برگ‌های پژمرده در اطرافش باشند شعله‌های آن بزرگتر و سوزانده‌تر خواهد شد. متاسفانه تا همین‌جا هم خسارات انسانی زیادی بوده که یکی از آن هم زیاد است چه رسد به ده‌ها و شاید صدها نفر. از سوی دیگر مسأله منحصر به فوت مهسا نیست و از ابتدا هم نبود.آن فقط آخرین قطره‌ای بود که به این مخزن اعتراض و نارضایتی اضافه و موجب سرریز آن شد و الا این مخزن پیشتر در حال پر شدن بود، ولی سرریز نشده بود. ادامه این وضع چه نتیجه‌ای دارد؟ جز افزایش خسارات، استهلاک نیروها و تعمیق بیشتر نفرت و شکاف‌ها؟»

در ادامه این مطلب آمده است:«در اعتراضات جاری کسی دنبال کسب قدرت نیست. عمدتا انسان‌هایی هستند که مطالبه‌ای ملموس و بحق و مورد حمایت اکثریت مردم دارند؛ چه سیاسی، چه فرهنگی یا اقتصادی... همه می‌دانند که این سرزمین در موقعیت خطیری است و بدون حمایت و مشارکت همه فرزندان این کشور مساله‌ای حل نخواهد شد. شاید تغییر فرمان اداره کشور ابتدا سخت به نظر آید، ولی به‌طور قطع حرکت به‌سوی آرامش خاطر بعدی آن چنان لذت‌بخش است که این سختی اولیه فراموش خواهد شد. صادقانه باید گفت، این نحوه حکمرانی با هیچ اصولی قابل دفاع نیست.»

  پایان پیام/

ارسال نظرات