۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۷۲۱۵۸۱
زندانیان سیاسی دربند حکومت بحرین

مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش رو را خیانت به ملت این کشور دانستند

مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش رو را خیانت به ملت این کشور دانستند
زندانیان سیاسی دربند حکومت بحرین با صدور بیانیه‌ای هرگونه مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش رو را خیانت به ملت این کشور دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز فرهنگی و رسانه‌ای "دار الهدی"، زندانیان بحرینی در این بیانیه پایبندی خود را به گزینه «تحریم انتخابات آتی و دعوت از مردم سرافراز بحرین برای خنثی کردن توطئه‌های تقلب و سلطه دیکتاتوری» اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: "شرکت در انتخابات و نادیده گرفتن جنایات هولناک حکومت و دستگاه‌های منفورش علیه مردم ما، خیانت به خون شهدا و داغی است بر زخم‌های ۱۲ ساله ملت بحرین."

این زندانیان سیاسی در بیانیه خود "کاندیدهای شرکت کننده در روند متقلب انتخابات را شریک در ظلم" علیه ملت بحرین توصیف کرده و اعلام کردند: این افراد خودشان و ملتشان را در ازای سود ناچیز فروخته‌اند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: زندانیان شرایط دشوار حاکم بر زندان‌های حکومت بحرین را به پذیرش ظلم ترجیح می‌دهند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اخیرا در پیامی خطاب به مردم و جوانان بحرینی تاکید کرده بود که شرکت در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور در جهت منافع و خواست ظالمان و مغایر با منافع مردم است.

وی گفته بود که مشارکت ملت بحرین در انتخابات آینده خدمت به ظلم و آسیب و زیان رساندن به خود است.

رهبر شیعیان بحرین مشارکت در انتخابات را "از نظر عقل، دین و رفتار عقلایی مردود و غیرقابل قبول" دانسته و افزوده بود: درحال حاضر تلاشها در راستای  بی معنی کردن انتخابات و خالی کردن آن از هر گونه محتوی و معنا برای ملت و تبدیل آن به ابزاری برای حاکمیت فردی است.

پیشتر نیز آیت الله شیخ عیسی قاسم گفته بود اگر پارلمان آینده قرار است نماینده حکومت بحرین باشد و نه مردم آن، این همه هیاهو و مغالطه انتخاباتی برای چیست؟ مردم را راحت بگذارید.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است اکتبر آینده در این کشور برگزار شود.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

در جریان انقلاب مردمی بحرین، ده‌ها نفر شهید و هزاران زخمی شده اند و حکومت بحرین همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

ارسال نظرات