۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۲۲۲۶۰
استاد دانشگاه و فعال رسانه:

جنگ انقلاب اسلامی با دشمنان جنگ ایدئولوژی ها است

جنگ انقلاب اسلامی با دشمنان جنگ ایدئولوژی ها است
دکتر کبیری یگانه گفت: جنگ ما با دشمنان جنگ ایدئولوژی ها است و اگر مسلمانان و افراد فعال انقلابی در تبیین دیدگاه اسلام به مردم کوتاهی کنند، دشمنان پیروز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر محمود کبیری یگانه فعال رسانه و استاد دانشگاه در نشست «بصیرتی بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در نا آرامی های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن» که در سالن جلسات شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: حوادثی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، شاید برای اهالی سیاست و کسانی که در حوزه های جلوتر از حوزه های اجتماعی یا به اصلاح سوشیال فعالیت دارند، خیلی عجیب بود؛ اما برای کسانی که در حوزه رسانه فعال بوده و در آن زیست بوم فعالیت دارند این را می دانستند که باید منتظر تِسونامی های اجتماعی در آینده باشیم.

وی در ادامه افزود: من شدیداً معتقد هستم که اگر ما نگاه درستی نسبت به اتفاقات و وقایع گذشته نداشته باشیم، نمی توانیم به درستی آینده و اتفاقاتی که در آن زمان شکل می گیرد را پیش بینی کنیم و مواضع مناسبت نسبت به آن روزها را اتخاذ کنیم.

استاد دانشگاه ابراز کرد: امروزه کشور ما با نسلی روبرو است که اساساً نسبت به اطراف خود ژرفایی ندارند و در سطح حرکت می کنند و اساساً نگاه آنان به دنیای پیرامون خود نگاه خاصی است و این بزرگترین نکته‌ای است که باید در ارتباط گیری با این نسل در نظر گرفته شود.

فعال رسانه در ادامه افزود: نسل جدید نسلی است که در فضای مجازی زیست کرده و اوقات خود را در آنجا سپری می کند؛ به گونه ای که حتی در این فضا به خرید و فروش ‌پرداخته و گاهی چندین شبانه روز خود را در آن می گذراند و وعده های غذایی متفاوتی پیدا می کند.

کبیری یگانه با اشاره به برخی از ویژگی های «نسل زد» خاطرنشان کرد: این نسل نسلی است که از کتاب خواندن دوری می گزیند؛ اما به شدت اهل فیلم و سینما بوده و در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با همسالان خود زیست می‌کنند؛ شبکه ای که از سوی اکثر مردم و حتی حاکمیت نیز مشاهده نشده و بر آن نظارت نمی شود.

م/ جنگ انقلاب اسلامی با دشمنان جنگ ایدئولوژی ها است

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به نقش رسانه در تاثیرگذاری بر افکار مردم جامعه بیان داشت: امروزه انقلاب اسلامی ایران با جنگ جهانی رسانه روبه‌رو و مواجه شده است؛ به گونه ای که تعداد ۱۷۰ شبکه فارسی زبان و بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کانال به صورت شبانه روزی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین نگاه ویژه اسلام به زن و حقوق آن در جامعه برای عموم مردم اظهار داشت: قوانینی که دین مبین اسلام برای حفظ حقوق زنان قرار داده است، قوانینی است که در هیچ جای دنیا نمی‌توان نظیر چنین قوانینی را پیدا کرد که از تمام جهات به نفع زنان باشد و باید دیدگاه خوب اسلام نسبت به زنان در بین افراد جوامع اسلامی تبیین شده و به مسلمانان رسانده شود.

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان و افراد فعال انقلابی در تبیین دیدگاه اسلام به مردم کوتاهی کرده و صحنه را خالی کنند، کمترین اتفاقی که می افتد این است که دشمن انقلاب و نظام اسلامی پیشروی کرده و برای رسیدن به اهداف شوم خود به پیش می آیند؛ زیرا جنگ امروز ما با دشمنان جنگ ایدئولوژی ها است.

ارسال نظرات