۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۲۲۲۷۶
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

نگاه مسلمین به مشترکات و حتی اختلافات باید تقریبی باشد

نگاه مسلمین به مشترکات و حتی اختلافات باید تقریبی باشد
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: نگاه مسلمین به مشترکات و حتی اختلاف عقاید باید نگاهی تقریبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی امروز در دیدار گفت وگو با جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی منطقه اورامانات کرمانشاه  اظهار داشت: زمانی که رسول خدا(ص) تاکید ویژه بر وحدت داشته اند این نشان می دهد که این موضوع در آینده جهان اسلام بسیار مهم است و کم کاری و بی توجهی به آن می تواند خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: نگاه مسلمین به مشترکات و حتی اختلاف عقاید باید نگاهی تقریبی باشد زیرا داشتن نگاه تقریبی به مرور اختلافات ریز و درشت را از بین می برد، برهمین احساس واجب است که مسلمین به مشترکات خود که کم هم نیستند توجهی دقیق و عملگرایانه داشته باشند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ایجاد دودستگی بین کشورهای اسلامی از ابتدایی ترین ترفندهای استکبار جهانی است، عنوان داشت: اگر خوب به تاریخ اسلام از ابتدا تا امروز داشته باشیم متوجه می شویم که دشمنان همواره دو موضوع را دنبال می کردند، نخستین موضوع کاستن قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و مذهبی مسلمین می باشد.

ماموستا شیخی ادامه داد: دومین توطئه دشمنان علیه کشورهای اسلامی، پیاده کرده پروژه تجزیه کشورهای اسلامی به کشورهای کوچکتر و بی اثرتر است، در این توطئه دشمن می کوشد که کشور اسلامی مقتدری در مقابل خود نبیند کمااینکه در قرارداد «سایکس پیکو» شاهد این برنامه استکباری و استعکاری هستیم.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اخلاق سیاسی برخی از سران کشورهای اسلامی و عدم درک درست آنان از اوضاع سیاسی جهان، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی ـ عربی به دلایلی که تنها برای آنها می تواند محکمه پسند باشد، به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم منحوس اسرائیل غاصب هستند.

وی ادامه داد: ارتباط با صهیونیست ها توهین به اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) است و در بُعد زمانی نیز خیانت به آرمان های ملت فلسطین محسوب می شود.

ماموستا شیخی ادامه داد: شاید در ظاهر و در قالب یک نشست و یا تبادل قراردادهایی بین گشورهای اسلامی و اسرائیل غاصب روابط سیاسی حاکم شود، ولی این ملت ها هستند که تصمیم گیر اصلی و نهایی در این موضوع بسیار مهم جهان اسلام هستند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: تا زمانی که امت اسلام میلی به ایجاد روابط سیاسی، اقتصادی و... با اسرائیل غاصب نداشته باشد، این دیدارهای دیپلماتیک بین سران و سیاستمداران کشورهای اسلامی با صهیونیست ها یک خیمه شب بازی بیش نیست.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: شاید بین یک کشور اسلامی و اسرائیل غاصب توافق نامه های مختلف منعقد شود، ولی زمانی این توافق نامه ها ارزش خواهند داشت که امت اسلام نسبت به آن رضایت داشته باشند و آن را قبول کنند که بی گمان هرگز این اتفاق روی نخواهد داد./1400/

ارسال نظرات