۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۲۲۲۷۸
به همت موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا؛

کرسی ترویجی بررسی کتاب ولایت و حکمرانی فقیه برگزار شد

کرسی ترویجی بررسی کتاب ولایت و حکمرانی فقیه برگزار شد
کرسی ترویجی بررسی و ارزیابی کتاب ولایت و حکمرانی فقیه ترجمه رساله ولایت فقیه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی در موسسه آموش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کرسی ترویجی بررسی و ارزیابی کتاب ولایت و حکمرانی فقیه ترجمه رساله ولایت فقیه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی امروز در سالن جلسات موسسه آموش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام ذبیح الله نعیمیان مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حسن غفاری فر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و محمد هادی حمیدیان عضو گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به بررسی، نقد و ارزیابی کتاب ولایت و حکمرانی فقیه ترجمه رساله ولایت فقیه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پرداختند.

حجت الاسلام ابوالقاسم کریمی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه در این جلسه به عنوان مترجم کتاب ولایت و حکمرانی فقیه اظهار داشت: این کتاب در ضمن مباحث کتاب البیع علامه شهید حاج آقا مصطفی خمینی است که دو بار به چاپ رسیده است.

کرسی ترویجی بررسی و ارزیابی کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه» برگزار شد

وی در ادامه افزود: این کتاب را وقتی ما با ۱۶ کتاب و رساله در موضوع ولایت فقیه که متقدم بر کتاب ولایت و حکمرانی فقیه بودند، مقایسه کردیم امتیازات و نوآوری های علامه شهید حاج مصطفی خمینی را به چشم دیدیم و خلاقیت و نبوغی را که برای ایشان بیان می کنند انسان در این کتاب به عیان لمس و مشاهده می‌کند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های خوبی که در این کتاب وجود دارد دقت نویسنده کتاب و تعلیق زننده آن است که کار مشترک بسیار خوبی انجام داده و  حاصل شده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در ادامه با توجه به تجربه ای که از متون فقهی و اصولی شهید حاج آقا مصطفی خمینی دارد اظهار داشت: پیچیده نویسی ایشان در این کتاب با دقت های ایشان همراه شده است و علاوه بر این که ایشان بسیار پردقت هستند؛ بلکه نکته سنجی ها و جواب دهی های بسیاری نیز دارند که بسیار قابل توجه و دقت نظر است.

 حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه این جلسه با اشاره به آیه وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَيَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ بیان داشت: احیای اندیشه های بزرگان امری لازم و ضروری است و در پیمودن این مسیر نباید به ملامت ملامت کنندگان توجه کرده و از احیا کردن اندیشه های آنان صرف نظر شود.

کرسی ترویجی بررسی و ارزیابی کتاب «ولایت و حکمرانی فقیه» برگزار شد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد هادی حمیدیان عضو گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که به عنوان ناقد در جلسه حضور داشت با اشاره به بکارگیری از خط ثلث در عنوان کتاب اظهار داشت: به نظر من طرح جلد که بر روی آن خط ثلث به کار برده شده است از لحاظ عیار هنری بسیار ضعیف است و ترکیب عبارات در عنوان کتاب ترکیب درستی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی کسی می خواهد در ولایت فقیه بحث کند باید از واژه هایی استفاده کند که بی طرف از فضای دینی باشد.

ارسال نظرات