۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۲۲۲۹۹
با حضور برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم؛

ارائه طرح جامع کرسی‌های آزاداندیشی در جمع مسئولان حوزه

ارائه طرح جامع کرسی‌های آزاداندیشی در جمع مسئولان حوزه
در حضور برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولین حوزه طرح جامع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نخبگانی توسط مرکز پژوهشی مبنا ارائه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت تولید دانش در عرصه‌های مختلف نظام و حفظ نخبگان به‌عنوان سرمایه‌های درونی نظام اسلامی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند راهگشای خوبی در راستای تقویت ارکان نظام اسلامی عمل کند.

ایجاد فضای آزاداندیشی و تضارب آرا برای به دست آوردن دیدگاه نخبگانی ازجمله مواردی است که در صورت عدم توجه نظام به آنان علاوه بر دلسرد شدن و مهاجرت از کشور، ممکن است در دام دشمنان اسلامی گرفتار شوند و به‌جای داشتن کارکرد مناسب، به معضلی برای نظام اسلامی تبدیل شوند.

ازاین‌رو توجه به منویات مقام معظم رهبری و ارائه نقشه راه از سوی ایشان در ارائه راهبرد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند علاوه برجهت دهی افکار نخبگان، گفتمان انقلاب و پویایی آن را در درون نظام اسلامی رقم زند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «اگر بخواهیم درزمینه‌ی گسترش و توسعه واقعى فرهنگ و اندیشه و علم حقیقتاً کارکنیم، احتیاج داریم به این‌که از مواهب خــدادادى و در درجه اول از آزاداندیشى استفاده کنیم.» 1381/11/7

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و ضرورت تولید دانش در عرصه‌های مختلف نظام و حفظ نخبگان به‌عنوان سرمایه‌های درونی نظام اسلامی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند راهگشای خوبی در راستای تقویت ارکان نظام اسلامی عمل کند.

در این راستا مرکز پژوهشی مبنا با عنایت به گنجینه عظیم پژوهش‌های خود با موضوع کرسی‌های آزاداندیشی، طرح جامع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نخبگانی را تدوین و در جمع اساتید و نخبگان حوزوی و مسئولین امر ارائه نمود.

این طرح در حضور حجج اسلام والمسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالکریم بهجت پور دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، احمد احمدی تبار قائم‌مقام سابق مجمع جهانی اهل‌بیت، عزالدین رضانژاد رئیس پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، و آقای محمدتقی دشتی رئیس مرکز پژوهشی مبنا ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این طرح دارای آیین‌نامه دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی و گام‌های اجرایی است که برای نخبگان فضای آزاداندیشی و تولید علم را به بار می‌آورد.

ارسال نظرات