۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۲۲۳۹۰

ضرورت تدوین سند گام دوم انقلاب پیرامون کودکان و نوجوانان

ضرورت تدوین سند گام دوم انقلاب پیرامون کودکان و نوجوانان
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تنها نهاد دولتی کودک است حتما از حوزه نشر رقابتی خارج می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نشست هم‌اندیشی با ناشران حوزه کودک و نوجوان، مهم‌ترینجلسه برای تعالی کانون است که نیازمند برگزاری مستمر و موضوعی چنین جلساتی هستیم.

به گفته علامتی، لازمه ایجاد گفتمان، همراهی اهالی نشر است نظرات ناشران که از فضای اصلی کار است حتما مورد بررسیکارشناسان کانون قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفتمعجزه دین اسلام یعنی کتاب و قرآن پرداخت و قرآن بزرگترین سند هویت فرهنگی، دینی و تاریخی برای یک جامعه است و اولین آیه‌ی که به حضرت رسول (ص) نازل شده پیرامون خواندن، اندیشیدن و بینیشاست که بزرگترین سند تمدنی برای ملت و امت است.

او می‌گوید: جایگاه کتاب و مطالعه در اسلام پرداخت و رشد علم را در دستور کار دین قرار دارد و نقش ناشران در تولید علم برای همگانبرجسته است ، همچنین بروز انقلاب باعث پیشرفت در زمینه کتاب شده است و در گام دوم انقلاب باید وطیفه جدید خودمان را بشناسیم وبا دغدغه کودک و نوجوان باید مسیر جدیدی رقم بخورد.

علامتی گفت: تدوین سند گام دوم انقلاب پیرامون کودکان و نوجوانان را ضروری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از اینمنظر که تنها نهاد دولتی کودک است حتما از حوزه نشر رقابتی با ناشران خصوصی حتما خارج خواهد شد به این دلیل کانون از اینمنظر که تنها نهاد دولتی کودک است وظایف ستادی دارد، اما از این جهت که ناشر می‌باشد، حتما کنار سایر ناشران خواهد بود و ازظرفیت تولید ناشران خصوصی حمایت خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایجاد اطلس جامع فرهنگی حوزه نشر کودکان و نوجوانان امری ضروری استو برای برنامه‌ریزی پیرامون آینده کودک و نوجوان باید فراتحلیل صورت گیرد و نیازمند ترسیم اطلس موضوعات و مکان‌یابی سنی هستیم.

علامتی گفت: توجه به تولیدات فناورانه را و مجهز شدن به محصولات با فناوری روز، واقیعت افزوده، تولیدات سمعی و بصری، تولید کتابو ایجاد محصولات صوتی و تصویری و ایجاد کار‌های تعاملی ضرورت روز است که دنیا به سمت آن رفته است و نبایست ما از آن عقببمانیم.

ارسال نظرات