۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۲۲۳۹۱
حجت الاسلام کریمی مطرح کرد؛

علوم دینی؛ زمینه ساز سعادت جامعه بشری

علوم دینی؛ زمینه ساز سعادت جامعه بشری
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: علوم دینی با به روز شدن و حتی استفاده از دانش گذشتگان و اسلاف می تواند زمینه ای برای سعادت انسان ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد کریمی امروز در نشست با جمعی از طلاب و روحانیون مدارس علمیه کرمانشاه اظهار داشت: علم زیربنای توسعه جوامع است.

وی بیان کرد: با این وجود نباید در بحث کیفی هر علمی را نافع و سودمند برای جامعه انسانی دانست، آن کسانی که با علم خود سلاح های کشتار جمعی درست می کنند علم آنها نه تنها برای ما نافع نخواهد بود، بلکه آن علم زمینه ای برای از بین رفتن اخلاقیات و انسانیت است.

حجت الاسلام کریمی بیان داشت: علمی نافع است که ضامن دنیا و آخرت انسان ها باشد، امروز علوم دینی با بروز شدن و حتی استفاده از دانش گذشتگان و اسلاف می تواند زمینه ای برای سعادت انسان ها باشد.

وی در بخش دیگری ار سخنان خود تاکید کرد: طلاب بخشی از تفکرات جامعه را شکل می دهند پس چه بهتر که این دانش و تفکر در خدمت انسان و معنویات و زدودن بدی ها باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدارس علمیه و دینی در بحث علم و تربیت باید همسو حرکت کنند، بیان داشت: طلبه ای که تنها به آموزش ها و علوم اکتفا می کند ولی توجه کافی به مباحث تربیتی و تهذیبی ندارد، در بیرون از حوزه و جامعه نمی تواند در کار خود کارنامه موفقی داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طلاب شاید در نگاه نخست به عنوان درس آموز و و علم آموز دیده شوند، اما طلاب باید هم در زمان تحصیل و هم در دوران فراغت از تحصیل در خدمت دین اسلام، مردم و جامعه باشند و برای کاهش ناهنجاری های عقیدتی و فرهنگی کوشا باشند./1400/

ارسال نظرات