۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۲۴۲۹

واکنش‌ مدیران فرهنگی و هنری به حادثه تروریستی شاه‌چراغ

واکنش‌ مدیران فرهنگی و هنری به حادثه تروریستی شاه‌چراغ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مدیر کل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در پیام‌هایی به حمله تروریستی شب گذشته در شیراز واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ پس از حادثه تروریستی شامگاه گذشته در حرم مطهر  احمد بن موسی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از عاشقان اهل بیت در حرم شاه چراغ شد پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

سوره ابراهیم آیه 47

بازهم صدای مظلومیت عاشقان آل الله این بار در صحن و سرای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام پیچید تا در گذرگاه دیگری  از مسیر متعالی انقلاب خمینی کبیر گواهی بر گفته آن پیر فرزانه باشد که بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود.

جریان تکفیر و دروغ شب گذشته صحن و سرای شاهچراغ، این مامن و ماوای دل مردم شیراز و ایران را به خون پاک زن و مرد و کودک مظلوم رنگین کرد. این جنایت کوردلانه از سوی کژفهمان دین و دشمنان این مرز و بوم نشان از  عدم شناخت سیره و سلوک مردمان این سرزمین دارد، آن زمان که به خیال خام خود، خاک بر چهره خورشید می پاشند، بی آنکه بدانند در قاموس مردمان این سرزمین  شهادت افتخاری است بس عظیم.

اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف کشورمان و همچنین خانواده های داغدار این حادثه تروریستی تبریک و تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم  شاهچراغ، همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را مسالت می نمایم.

محمد مهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

همچنین محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به شهادت هموطنان کشور واکنش نشان داد. او با انتشار این تصویر نوشت "هیس ما فریاد نمی‌زنیم سکوت می کنیم تا..."

وزیر ارشاد , فرهنگ و هنر , سازمان سینمایی ,

روح الله سهرابی مدیر کل عرضه و نمایش سازمان سینمایی نیز در صفحه اینستاگرامش با انتشار پیامی نسبت به این حادثه دلخراش واکنش نشان داد.

او در موضع‌گیری خود خواستار مرزبندی چهره‌های شناخته شده میان اعتراضات و تحرکات مخرب امنیت کشور و مردم شده است. در نوشته آقای سهرابی آمده است:

"حادثه دلخراش شیراز فارغ از هر غم و اندوه عمیقی که به هر ایرانی و اساساً هر انسانی تحمیل می‌کند حاوی یک پیام بزرگ است. که بدانیم در گل آلودگی فضای اجتماعی و امنیتی، قطعا هستند کسانی که ماهی خود را از آب گل‌آلود بگیرند و پازل دشمن قسم خورده را در ایجاد یأس و ناامیدی جامعه و به زانو درآوردن ایران عزیز تکمیل‌تر کنند. گاهی برای همدلی و هم صدایی باید سکوت کرد و گاهی برای همین همدلی و همصدایی فریاد باید زد. اینک گاه فریاد است. همه سلبریتی‌هایی که دل در گرو ایران عزیز دارند و همه آنهایی که صاحب تریبون هستند و صدایشان بلندتر است باید کاری کنند. امروز و اینجا نقطه‌ی عطف کنشگری و تکاپوی همه‌ی آنهایی‌ست که در تمام این چهل روز هم در تکاپو بوده‌اند. اینبار اما برای همه‌ی ایران و همه‌ی ایرانیان. اینبار دعوت به آرامش، دعوت به وحدت و فراخوان پایان اغتشاش.

حادثه شیراز نشان داد آتش کینه‌ی دشمن، آنگاه که فرصت شعله‌ور شدن پیدا کند نه سلبریتی خواهد شناخت نه به مردم رحم خواهد کرد و نه اساساً چیزی برای روز بعد از امروز، باقی خواهد گذاشت. امروز زمان آن است که سلبریتی‌ها از هر عرصه و نگرشی که در هفته‌های اخیر کنشگرانه رفتار کردند وارد میدان شوند و از اسم و اعتبار خود هزینه کنند تا خط قرمز پررنگی بین انتقاد و اعتراض با ناآرامی و اغتشاش بکشند. به اعتقاد من آنهایی که در هفته‌های گذشته دست به قلم شدند یا حرفی زدند و فریادی کشیدند، چنانچه حالا که هنگام حرف زدن و فریاد کشیدن و محکوم کردن از این جنس است راه سکوت در پیش گیرند تقریبا در حال انجام همان کاری هستند که معاندان و براندازان و منافقین و تروریست‌ها انجام دادند. حادثه شیراز برای همگان اتمام حجت بود. باقی بماند برای بعد."

محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز نیز نوشت که داعشی‌ها به میدان آمده‌اند و پشت سر معترضین قرار گرفته‌اند تا آنان را سپر انسانی خود کنند. معترضین کنار روند تا حافظان انقلاب سیلی محکمی به یاد حاج قاسم نثارشان کنند.

وزیر ارشاد , فرهنگ و هنر , سازمان سینمایی ,

ارسال نظرات