۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۲۲۵۰۶
امام جمعه دامغان:

عاملان، حامیان و ساکتان در برابر اغتشاشات در جنایت حرم شاهچراغ مسئولند

عاملان، حامیان و ساکتان در برابر اغتشاشات در جنایت حرم شاهچراغ مسئولند
امام جمعه دامغان گفت: اغتشاشگرانی که با خط دهی دشمن به خیابان آمدند، آنها که حمایتشان کردند و کسانی که با سکوتشان واقعیت را تبیین نکردند، در جنایت حرم شاهچراغ(ع) مسئولند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، میدان بیان حق را یکی از عرصه‌های مهم دفاع از حق و حقیقت دانست و اظهار داشت: کتمان حق بی‌تردید گناهی کبیره است، به‌ویژه برای خواصی که نگاه مردم به آن‌ها است تا ببینند در بیان حق چگونه عمل می‌کنند؛ موضع‌گیری‌های فلان عالم برجسته یا مسئول سابق و فعلی چگونه است، بی‌تردید اگر این‌گونه افراد حق را بیان نکنند مهر بی‌تقوایی بر پیشانی آنان خواهد خورد.

امام‌ جمعه دامغان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را بسیار غم‌انگیز و شهدای آن را بسیار مظلوم خواند و گفت: مادر و فرزندی که در آغوش یکدیگر در حرمی که محل آرامش و عبادت است، توسط فردی با سلاح گرم به شهادت می‌رسند، جهانیان نام این حرکت را چه می‌گذارند؟

وی افزود: جوانان ما برای‌ اینکه به حرم و حریم اهل‌بیت تعدی نشود در آن‌سوی مرز‌های کشور رشادت‌ها کردند و بی‌تردید این مسئله امروز در کشور ما نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ باید کسانی که بستر این جنایات را فراهم کرده‌اند پاسخگو باشند، کسانی که با خط دهی دشمن به خیابان آمدند و بستر این ناامنی را فراهم می‌کنند باید پاسخگو باشند، اغتشاشگران و آن‌ها که از اعمالشان حمایت کردند و کسانی که با سکوتشان واقعیت را تبیین نکردند، همگی در برابر این جنایت مسئولند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه، ملت بزرگ ایران در سال‌های نخست پیروزی انقلاب بار‌ها ماهیت این جریان خون‌ریز و منافق را تجربه کردند و انسان‌های بسیاری به دست این جنایت‌کاران ترور شدند، خاطرنشان کرد: همه این جنایات نشان از ضعف و زبونی دشمن و اقتدار ملت ما و نظام جمهوری اسلامی است، دشمنان امروز دست به جنایاتی می‌زنند که هیچ انسان و عقل و خردی آن را نمی‌پذیرد، بی‌تردید این اتفاقات سبب بیداری تمام کسانی خواهد شد که در اتفاقات اخیر تردید داشتند و در تشخیص جبهه حق و باطل ناتوان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با تکرار این جمله تاریخی امام (ره) که فرمود: "بکشید مارا، ملت ما بیدارتر می‌شود"؛ تصریح کرد: ریختن خون پاک شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع)، شهدای امنیت، شهدای بسیج، نیروی انتظامی و سپاه بی‌شک بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ قطره قطره خون این شهدا زمینه بیداری بیش‌از پیش ملت را فراهم می‌کند، البته اگر قدر امنیت را ندانیم این حوادث در آینده نیز تکرار خواهد شد.

امام جمعه دامغان اظهار داشت: امروز مطالبه همه مردم ایران از مرد و زن و پیر و جوان، شناسایی هرچه سریع‌تر سررشته‌های این فاجعه، مسببان و زمینه‌سازان و حامیان این جنایات و برخورد قاطع با آنان توسط دستگاه‌های حافظ امنیت کشور و قوه قضاییه است.

امام‌جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز با تشکر از حضور مؤثر و گسترده خیران این شهرستان در حوزه‌های مختلف، مانند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مساجد، مدارس، مراکز درمانی، آزادی زندانیان و ... از ساخت همراه سرای بیمار توسط یکی از این خیران در بیمارستان ولایت این شهرستان و ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل مؤسسه خیریه سلامت دامغان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم خیران با نگاهی بصیر در هر بخشی که خلائی دیده می‌شود نقش‌آفرینی خود را استمرار بخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه از دست‌اندرکاران قرارگاه مبارزه با سالک این شهرستان و تمامی یاری کنندگان این قرارگاه نیز قدردانی کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۹ متأسفانه شاهد یکهزار و ۲۳۳ گزش پشه سالک در شهرستان دامغان بودیم، که آمار بسیار بالا ونگران‌کننده‌ای بود، اما با تلاش‌های نماینده محترم مردم دامغان در و جذب منابع مالی از بودجه‌های ملی و مدیریت شایسته فرماندار دامغان در تخصیص این بودجه و فراهم کردن زیرساخت‌های مقابله با این بیماری با همکاری نهاد‌هایی مانند بهداشت و درمان، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، بسیج، منابع طبیعی و...، خوشبختانه این آمار به شانزده نفر رسیده است که شایسته است از این تلاش و همکاری تشکر کنیم.

گفتنی است، مطالبه امام جمعه شهرستان دامغان از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در ضرورت توجه بیشتر به شهر امیریه و نیازمندی‌های مردم بخش امیرآباد این شهرستان، یادآوری فرارسیدن روز پدافند غیرعامل و ضرورت نقش‌آفرینی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها عمومی و دولتی و اقشار مختلف مردم در کاهش آسیب‌ها برابر اقدامات دشمنان، گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی و تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات