۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۲۲۵۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم ترویج سیره عملی شهدا

لزوم ترویج سیره عملی شهدا
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر ترویج سیره عملی شهدا تأکید کرد و گفت: پیام یادواره شهدا، عمل به سیره عملی شهدا خصوصا نماز جماعت، حیا و دیگر سجایای اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در یادواره شهدای بخش کویرات که در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابوزید آباد برگزار شد، گفت: پیام یادواره شهدا، عمل به سیره عملی شهدا خصوصا نماز جماعت، حیا و دیگر سجایای اخلاقی است.

وی بر لزوم ترویج سیره عملی شهدا تأکید کرد و افزود: خواهر شهید مهدی زین الدین نقل می‌کند برای خرید نان از خانه بیرون آمدم، برادرم مهدی که در کوچه مشغول بازی بود با دیدن من متوجه شد برای خرید نان می‌روم، بازی را رها کرد و خودش برای خرید نان رفت، این رفتار شهید نشانه قوی بودن روحیه حیای شهید مهدی زین الدین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه زن می‌تواند با حفظ حجاب و حیا مدارج عالی علمی را طی کند ابراز داشت: خداوند را شاکر هستیم که در نظام اسلامی با حفظ کرامت، زنان در تمامی عرصه‌های علمی و ورزشی حضور دارند.

وی به لزوم آشنایی نسل جوان با سیره عملی شهدا تأکید کرد و با اشاره به خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم خواندن نماز اول وقت بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نسل جوان نعمت نماز جماعت سه وقت را از دست ندهد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرماید از موشک و سلاح‌های جنگی آمریکا و دشمنان ترس و هراس نداشته باشید، اما اگر مساجد خلوت شد نگران باشید و بترسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به پیام امام خمینی به مناسبت شهادت آیت الله قاضی نخستین شهید محراب اشاره کرد و گفت: ترور‌های دشمن نشانه عجز و ناتوانی دشمن در برابر شما است که توانستید دو ابرقدرت شرق و غرب را کنار بزنید.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت بیش از چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی، پیام امام خمینی(ره) به همه دنیا صادر شده است، افزود: وقتی پوتین رئیس جمهور روسیه مانند رئیس جمهور ایران در سازمان ملل جرات می‌کند به آمریکا و تمدن غرب تشر بزند و بگوید ژنرال ایرانی را در عراق ترور کردید، این یکی از نشانه‌های صدور انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت، وقتی یکی از مبلّغین جمهوری اسلامی ایران در روز قدس برای سخنرانی به روسیه مرکز کمونیست که ۷۰ سال با خدا مبارزه کرد رفت، با استقبال صد هزار نفری مردم روسیه روبرو شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات