۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۲۱۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مبلغان، علمداران دین هستند

مبلغان، علمداران دین هستند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی باید قدر و جایگاه خود را بدانند، گفت: علم دین در دست مبلغان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع روحانیون مبلغ و مبلغه طرح هجرت با اشاره به اینکه شما مبلغان رسالت الله هستید، گفت: قدر منبر امام حسین(ع) را بدانید که هیچ مجموعه‌ای چنین ظرفیت مردمی را در اختیار ندارد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دو مقطع زمانی سال‌های ۴۲ و ۵۷ را با منبر امام حسین(ع) پیوند زد، افزود: امام خمینی(ره) در زمانی که هیچ رسانه‌ای را در اختیار نداشت به وسیله مبلغین از طریق منبر امام حسین(ع) پیام خود را به ملت ایران رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی نیز منبر امام حسین(ع) بود که آخرین میخ را بر تابوت رژیم ستم شاهی پهلوی کوبید و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با اشاره به این فرمایش حضرت آیت الله جوادی آملی که مردم ایران ۹۰ درصد از دین خود را از لباس روحانیت دارند، ابراز داشت: مردم ایران با کتاب دیندار نشدند و دین خود را از لباس روحانیت گرفتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه مبلغان دینی باید قدر و جایگاه خود را بدانند، اظهار داشت: علَم دین در دست مبلغان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به پیش بینی رهبر معظم انقلاب در سه دهه قبل برای پیشرفت فضای مجازی، یادآور شد: ایشان در آن زمان در جمع حوزویان قم پیش بینی کرد روزی خواهد رسید که دشمن از بیرون برای فرزندان ما در درون خانه برنامه ریزی خواهد کرد و شما حوزویان مسؤول دینداری مردم هستید.

وی ادامه داد: روحانیون مبلغ دین در بین همه مردم دنیا مجتبی و انتخاب شده امام زمان(عج) هستند و لباس روحانیت، لباس امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه روحانیون مبلغ چیزی نافع‌تر از قرآن و کلام اهل بیت(ع) برای تولید محتوا در دنیا نمی‌توانند پیدا کنند، گفت: همه ما هر روز بر سفره اهل بیت(ع) نشسته ایم و هر روز یک نکته نو و جدیدی دارد.

وی برمتن محوری روحانیون مبلغ تأکید کرد و افزود: روحانیون مبلغ تلاش کنند از ۵ دقیقه‌های بین صلاتین عمر خود بیشترین بهره برداری را داشته باشند، چرا که از این ۵ دقیقه‌ها می‌توان کل صحیفه سجادیه و قرآن تلاوت کرد و به سخنان خود انسجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با تأکید بر اینکه روحانیون مبلغ طرح هجرت نباید از درس و بحث حوزه دور شوند اظهار داشت: اگر می خواهید شعاع تاثیرگذاری گسترده تری داشته باشید باید ملا شوید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات