۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۲۱۷۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن با جنگ شناختی ذهن جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است

دشمن با جنگ شناختی ذهن جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه ایران، گفت: دشمن در جنگ شناختی ذهن جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز چهارمین جلسه  شورای آموزش و پرورش کاشان، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، سخی‌ترین و جواد‌ترین مردم بعد از خدا و من کسی است که علمی را بیاموزد و آن را به دیگران آموزش دهد.

وی ادامه داد: برای معلمان نیز چنین مصداقی ذکر شده است و معلمان باید بدانند در دین و پیشگاه خداوند چه جایگاه رفیع و با عظمتی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: در بازدید از چهل مدرسه، رفتار دانش آموزانی که مدیر این مدارس به نماز، تربیت اسلامی و آگاه سازی دانش آموزان اهمیت می‌دادند با مدارسی که مدیران آن نسبت به نماز بی توجه بودند به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس که سه سال دانش آموزان در اختیار آن‌ها هستند با اختصاص تنها ۵ دقیقه از زمان صبحگاه یک صفحه از قرآن را تلاوت و یک نکته تفسیری از آن بیان کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کاشان مدیران مدارس با استفاده از فرصت‌های کوتاهی که در اختیار دارند می‌توانند بیشترین و بهترین بهره برداری را برای خواندن قرآن و حتی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داشته باشند و دانش آموزان را کلام خدا و اهل بیت(ع) آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به وظایف سنگین و خطیر مدیران، مربیان پرورشی و انجمن اولیاء و مربیان مدارس در قبال دانش آموزان اشاره کرد و افزود: مدارس نسبت به استفاده از ظرفیت مشاورین متخصصی که دوره‌های مشاوره اسلامی را طی کرده اند اهتمام داشته باشند.

به گفته وی با استفاده از حدود ۳۰ مشاور متخصص حوزه علمیه در دادگاه حدود ۳۰ درصد از آمار طلاق در شهرستان کاهش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که جنگ امروز جنگ شناختی است، اظهار داشت: دشمن در جنگ شناختی با جمهوری اسلامی ایران ذهن جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: دشمن طی دوسال فعالیت غیر حضوری مدارس با استفاده از فضای مجازی جوانان و نوجوان را بمباران تبلیغاتی کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تنها راه مبارزه با جنگ نرم دشمن در فضای مجازی را تبیین اعتقادات نوجوانان و جوانان دانست و اظهار داشت: جهاد تبیین تنها سلاح مقابله با جنگ شناختی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با جهاد تبیین نقشه دشمن را برملا کرده است، اما همه نهاد‌های تربیتی اعم از امامان جمعه و جماعات و آموزش و پرورش کم کاری کردند، گفت: اگر نهاد خانواده، مسجد و آموزش و پرورش به یکدیگر کمک کنند ما پیروز خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به دو نوع شک شبهه‌ای و شک معبری، گفت: شک شبهه‌ای در ذهن‌ها رسوخ و حاکم می‌شود، اما شک معبری برای رسیدن به یقین است و شک معبری با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب بهترین راه مقابله با دشمن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر آمادگی برای پاسخگویی به شبهات، یادآور شد: یک روزنامه انگلیسی زبان اعتراف کرد، وزارت دفاع آمریکا برای تاثیر گذاری بر ذهن نوجوانان و جوانان ارتش رباتیک تأسیس کرده است.

محمد شریف زارعی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز با اشاره به تلاش دشمن برای سوء استفاده از فضای مدارس و دانش آموزان در به ثمر رساندن مقاصد شوم خود، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، التهاباتی که از سوی دشمنان در سطح شهر‌های کشور شکل گرفته بود به اتمام رسیده و اکنون دشمن در پی اهداف شوم خود در میان دانش آموزان است که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط فعلی جهاد تبیین بهترین روش برای مقابله با اهداف شوم دشمن است که با روشنگری و اقناع افکار عمومی به ویژه دانش آموزان می‌توان نقشه‌های دشمنان و ضد انقلاب را در آسیب زدن به کشور مهار کرد.

فرماندار کاشان تاکید کرد: در مراسم ۱۳ آبان ماه باید حماسه ۹ دی دیگری را در کشور رقم بزنیم تا تمامی اهداف دشمن در فتنه انگیزی در مدارس نیز خنثی شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
طوری زندگی کنید تا در روز حساب شرمنده شهدا نباشید
0
0