۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۲۲۶۵۸

کتاب مبارزه با فساد اداری در جمهوری اسلامی ایران چاپ و منتشر شد

کتاب مبارزه با فساد اداری در جمهوری اسلامی ایران چاپ و منتشر شد
کتاب مبارزه با فساد اداری در جمهوری اسلامی ایران اثر محمد ابوالحسنی است که توسط موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ۲۵۷ صفحه چاپ و منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب مبارزه با فساد اداری در جمهوری اسلامی ایران اثر محمد ابوالحسنی است که توسط موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ۲۵۷ صفحه چاپ و منتشر شده است.

در راستای مبارزه و حتی پیشگیری از فساد اداری، نقش سازمان‌ها و سازو کار‌های نظارتی می تواند بسیار سازنده و مؤثر باشد. هر یک از سازمان‌های نظارتی در جمهوری اسلامی ایران با وظایف مشخص، تلاش‌هایی برای مبارزه با فساد دارند و به موفقیت‌های جزئی و مقطعی نیز می‌رسند، اما عمده فعالیت‌های این سازمان‌ها صرف مبارزه، کشف وبرخورد با بروز فساد پس از انجام آن است؛ بنابراین در این پژوهش ضمن تقویت بحث مبارزه با فساد از طریق ارائه راهکار‌هایی در جهت بهبود شیوه‌های مقابله، به مقوله پیشگیری و ارائه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز فساد پرداخته می‌شود.

برطرف نمودن خلأ‌های قانونی موجود که باعث سوءاستفاده بعضی از مدیران و کارکنان می‌گردد، اصلاح فرآیند‌های اداری، استفاده از فناوری‌های نوین در تعاملات اداری و اصلاح ساختار‌ها و فرآیند‌های موجود سازمان‌های نظارتی و وجود سازوکار‌های مطلوب جهت ایجاد ضمانت اجرا برای جلوگیری از پدیده فساد و همچنین آگاه سازی و نهادینه سازی فرهنگ مقابله با فساد در جامعه و همچنین ایفای نقش سازنده رسانه‌های نوشتاری و تصویری در آگاه سازی مردم و نامطلوب بودن فساد در ادارات دولتی ازجمله نکاتی است که در این کتاب به عنوان راهکار‌های بهبود سازوکار‌های نظارتی در مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

ارسال نظرات